Det er ikke en sport nei.
men fin pris i forrhold til km. jeg trodde den der skulle bli solgt med en gang, men virker som markedet for IS200 er ekstremt treigt om dagen.
Typisk utstyr på sport modellene er:
tofarget ratt (grå met. der denne har perforert skinn)
alu pedaler
alu dørlister/instegslister
sota/tonede ruter fra b-stolpen og bakover
17 tumm alufelger på somme hjula.
Noen av de har TTE senkefjører(30mm) og diff brems, men absolutt ikke alle. (tror det var ekstra utstyr eller sportspakke 2 eller noe sånt)
Sete trekk er også ganske random, min er sport, men har kun manuelle stoffseter
men jeg tror det er samme setet, samme sidestøtte osv. (prøvde en med delskinn før jeg kjøpte min)
Det er kun felger, senk og diff brems som som kan gjøre en sport mere "sporty", alt det andre er kosmetiske greier, en sport modell er ikke raskere eller noe sånt kontra en vanelig.
Hadde det ikke vært for at jeg allerede har, ville jeg løpt og kjøpt en av disse:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37815385
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 449011.jpg
Eller den du linka til.
pga. lav km. Men heller ingen av disse er sport.
Står at begge har diffbrems, men siden de ikke er sport ville jeg vært skeptisk til om det stemmer.
Etter myyye leting på nette fant jeg hvordan du kan sjekke om bilen har diff brems eller ikke:
IS200
The VIN plate, located on the bulkhead, at the back of the engine bay.
The bottom line: Paint code/trim/diff/transmission. Diff: will say either A02A or A02B. If it says "A" it's an open diff, and "B" means it's an LSD.
- On a IS300 you’ll see numbers such as B02A, B02B, B02C
A=no LSD B and C = LSD
Plata står øverst midt på torpedoveggen.
Motoren synes jeg er helt knall. Fin lyd og greit drag, kunne jo sikkert med fordel vært levert med kompressor kitt som standard, er mange som sier det hvertfall, jeg har aldri prøvd det men, bilen veier 1400 kg med fører eller noe sånt, så noe rakket er det jo ikke.
Holbarhet føler jeg ikke at jeg har kompetanse til og legge ut om(har bare hatt bilen et år) men leser vel runt på nettet at det er lite feil, eneste jeg har opplevd er lekasje i en insprut dyse, men bilen gikk jo fint til jeg kom til lexus, og der fikk jeg låne en nesten ny CT200h til de var ferdig med bilen
som de fiksa på dagen.
Eneste jeg kunne tenke meg er vel et 7ende gir, den er litt lavt gira og ligger på rundt 3500 rpm eller no i 120 på mottor veien, og det kan bli litt masete. Så nå kjører jeg penere en før
(det er vel kansje ikke drømmebilen om man bare skal bruke den til langkjøring på motorvei med litt tung høyre fot) men helt kanon når man tar bakveiene i stede. Jeg skal ikke bytte bil på leeenge hvertfall!