TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vurdere om jeg skal kjøpe is200 som bruksbil. Med spørsmÃ¥l

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #421093  av SNAKE
 
Hei.
Er på jakt etter en bruksbil som må ha:
Bakhjuls drift.
Manuel girkasse.
Minimum 150HK.
Nogenlunde ny. 2000mod eller nyere.



Har set på noen is200. Har kommet fram til at jeg kune tengt meg en is200 sport.

Er dene is200sport som selger påstår???
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37094486

Og hvordan er motoren som står i is 200???

Kom gjerne med tips på bil.
 #421102  av Julebrus
 
Lexus IS200 er en av verdens mest feilfrie biler, og en drøm å kjøre. Draget fra motorn starter på ca 4000 RPM, og drar bedre og bedre som alle rekkeseksere. IS200 blir dobbel så kul med senking, og en dobbel så bra kjøremaskin med litt oppgradering. Byttet til TRD suspension For noen år siden og bilen ligger så mye bedre på veien :wink:

Mener det ikke er store forskjeller på sport, utenom sport pedalene den ikke har :roll:
 #421105  av HydroliftT17
 
Det er ikke en sport nei.
men fin pris i forrhold til km. jeg trodde den der skulle bli solgt med en gang, men virker som markedet for IS200 er ekstremt treigt om dagen.

Typisk utstyr på sport modellene er:
tofarget ratt (grå met. der denne har perforert skinn)
alu pedaler
alu dørlister/instegslister
sota/tonede ruter fra b-stolpen og bakover
17 tumm alufelger på somme hjula.

Noen av de har TTE senkefjører(30mm) og diff brems, men absolutt ikke alle. (tror det var ekstra utstyr eller sportspakke 2 eller noe sånt)

Sete trekk er også ganske random, min er sport, men har kun manuelle stoffseter :( men jeg tror det er samme setet, samme sidestøtte osv. (prøvde en med delskinn før jeg kjøpte min)

Det er kun felger, senk og diff brems som som kan gjøre en sport mere "sporty", alt det andre er kosmetiske greier, en sport modell er ikke raskere eller noe sånt kontra en vanelig.

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har, ville jeg løpt og kjøpt en av disse:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37815385
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 449011.jpg
Eller den du linka til.

pga. lav km. Men heller ingen av disse er sport.
Står at begge har diffbrems, men siden de ikke er sport ville jeg vært skeptisk til om det stemmer.

Etter myyye leting på nette fant jeg hvordan du kan sjekke om bilen har diff brems eller ikke:
IS200
The VIN plate, located on the bulkhead, at the back of the engine bay.
The bottom line: Paint code/trim/diff/transmission. Diff: will say either A02A or A02B. If it says "A" it's an open diff, and "B" means it's an LSD.
- On a IS300 you’ll see numbers such as B02A, B02B, B02C
A=no LSD B and C = LSD
Plata står øverst midt på torpedoveggen.

Motoren synes jeg er helt knall. Fin lyd og greit drag, kunne jo sikkert med fordel vært levert med kompressor kitt som standard, er mange som sier det hvertfall, jeg har aldri prøvd det men, bilen veier 1400 kg med fører eller noe sånt, så noe rakket er det jo ikke.

Holbarhet føler jeg ikke at jeg har kompetanse til og legge ut om(har bare hatt bilen et år) men leser vel runt på nettet at det er lite feil, eneste jeg har opplevd er lekasje i en insprut dyse, men bilen gikk jo fint til jeg kom til lexus, og der fikk jeg låne en nesten ny CT200h til de var ferdig med bilen :D som de fiksa på dagen.

Eneste jeg kunne tenke meg er vel et 7ende gir, den er litt lavt gira og ligger på rundt 3500 rpm eller no i 120 på mottor veien, og det kan bli litt masete. Så nå kjører jeg penere en før :lol: (det er vel kansje ikke drømmebilen om man bare skal bruke den til langkjøring på motorvei med litt tung høyre fot) men helt kanon når man tar bakveiene i stede. Jeg skal ikke bytte bil på leeenge hvertfall!
 #421125  av HydroliftT17
 
Snow knappen reduserer antall hester eller roer ned gasspådraget litt, så det skal være lettere og starte på snø... jeg synes ikke det har noe serlig for seg på snøen, men det er faktisk behagelig å bruke om man står og stamper i skikkelig kø.

Når du akslererer (gassen i bånn) fra lav fart med høyt gir, om du da skrur av snow rundt 2500 rpm så kjenner du at bilen plutselig nykker til og drar litt bedre.
 #421133  av Holger
 
jeg har is200 sport med tte senk, tte front,side og bakskjørt. Sitter som støpt på veien og ser bra ut :)

På min er det, alu lister, alu pedaler, alu girkule (bytta til TRD nå) høyt midtarmlene, sorte helskinnseter med elektrisk justering, andre høytalere en i den der, mine er det alu ringer rundt istede for den stygge plastiken, alcantara dørstrekk å diverse...
veldig gode biler, sitter som støpt på veien med TTE fjærer og de er veldig gode å kjøre. Men, kontroller at det ikke "raper" litt i girkassa når du girer fra 1. til 2. noen ganger litt hard fra 2. til 3. er mange som har knust girkasser på is200

Har truetrac sperre til is200 liggende ;) det er toppen om du skal ha sperre, orginale torsen differ kan diskuteres :P
 #421149  av Julebrus
 
Jeg har top utgaven, IS200 2004 Limited Edition GXE AO LAEFVKWXN/LAEFVKW/LE20 (mener det er snakk om 60 eksemplaerer i EU)

Har alt i aluminium og svart dashbord, istedenfor den stygge brun fargen på rattet og dashbordet. Bilen kom med tte senk, høyttalere i A stolpen, Lexus Racing matter og med aluminium farget ramme i speedometeret osv osv
 #421155  av sindrejl
 
SNAKE skrev:Har snaket med selder på dene i dag ( http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37815385 )

ikke spere nei. Han trodde det var den (SNOW) knappen som aktiverte spere.

Bilen var et resultat av et karoseri bytte etter skade.

Har reservert den til meg nå:)

Og Tusen takk for gode svar:)
SNOW knappen gjør bare at motoren drar ned momentet for å hjelpe på å unngå hjulspinn, det aktiverer ingen sperre. Men når sant skal sies så er den originale LSD (sperra) på is200 en helt elendig diff. Det er en Torsen diff og den låser ikke om ene hjulet spinner så hjalp lite på vinterføre egentlig. Ser litt lenger ned i tråden at du linker til en org diff på ebay, ikke kjøp denne, kjøp heller en ettermarkedsdiff med skikkelig lås :=)

Hadde en IS200 med kompressor selv og syntes bilen var helt fantastisk, god å kjøre, satt som støpt på veien og lite feil
 #421198  av harared
 
Holger skrev:høytalere i a stolpe har jeg også :)
Er det tweeterne øverst på døra dere tenker på da?
Det har vel alle.

Grattis til SNAKE. Blir nok ikke skuffa. Driftsikre biler med lite problem.