TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • My Mr2 Mk1 supercharger.

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #434994  av ArildM
 
Skjønner den :) Det finnes bedre biler å starte med, MR2 kan fort gi deg en overraskelse, selv for erfarne sjåfører :)
Håper den blir godt tatt vare på videre uansett hva som skjer :)
 #434998  av Myklebust
 
Er nok mange som får seg et sånt dilemma når det gjelder eldre eller spesielle biler. Samma med meg og celicaen: "skal eg investere masse penger i gammel bil eller kjøpe meg nyere og sikrere bil?" Var jo og dette med vinterlagring og "vil eg ha noke nytt igjen til sommeren?" Er ikkje sånn at det blir særlig nyere bil med det første, men slik er no det.

Har sett celicaen min noken ganger etter at eg solgte den.. samme suget i magan og et lite spark av anger kver gang :cry: Velg riktig, men blir jo verre for oss yngre og fattige ;)
 #435014  av Mr2mr2
 
Det mest ideelle for meg hadde vert om min far kjøpte bilen ut ifra meg. så kunne hann stått på bilen, mens jeg har penger :) :P

Så om jeg hadde angret kunne jeg bare kjøpt den tilbake etter noen år.....
 #435289  av Mr2mr2
 
Da har jeg snakket med 2 hyggelige damer hos toyota Norge, oppga registreringsnummeret til hun siste, så hun kunne søke litt etter papirer for ombygging av motor. så skulle hun ringe meg opp igjen. :D

Bare å vente i spenning. :)
 #435290  av Mr2mr2
 
fikk beske om at det ikke fantes papirer på dette?

så var det vist noen spesielle regler siden bilen var importert?
 #435291  av ArildM
 
Hvem i alle dager var det du snakket med som faktisk vile hjelpe deg med dette :shock:
Hva med den bilen i Autofil (ligger på NRK.no) hvor Jan Erik tester AW11 med kompressor i?
Alle kompressorbilene som er godkjent er nok dessverre importert, men siden det er norske skilter på de så må det vel gå an å få godkjent.

Som sagt tidligere tror jeg ikke problemet ligger i effektøkninga (ref Dag som fikk godkjent turbo), men i at du ordlegger deg slik at det er satt inn annen motor. Jeg ville ha søkt om å få godkjent effektøkning på motor ved å sette inn original kompressor fra Toyota motor. På den måten endrer du kun effekten, ikke motor og drivverk (såvidt alle vet og kan se).
 #435292  av Mr2mr2
 
Ja. tror nok det må være alternativet.

men skal jeg da bare søke om effektøkning med samme referansenummer som med motorbytte eller skal jeg sende en helt ny søknad?
 #435293  av Mr2mr2
 
tror jeg bare sender en ny søknad om "ettermontering av kompressor på orginalmotor" og effektøkning til 145 hk :D
 #435295  av ArildM
 
Tror det er den beste løsningen! :)
Da er det jo snakk om effektøkning fra 125hk til 145hk :) Det bør jo gå bra? :)
 #435297  av Inz4ne
 
Du får prøve på det, gøy om det hadde gått i orden.
 #435301  av Mr2mr2
 
jaja, da har jeg og min far vert på "motorsykkeltreff" på "kroen" med mr2'n :lol:

den kom fram uten overoppheta bremser :P
 #435332  av Myklebust
 
Hehe, ka det vil sei? :wink:
 #435334  av Mr2mr2
 
Mr2mr2 skrev:Mr2'n har offisielt stått seg ihel :mrgreen: :mrgreen:

Kjørte 3km for å fylle opp tanken, og da sto røyken opp ifra høyre forhjul. :roll: Bilen hang litt på bremsen der ja :lol:

Merket at bilen gikk litt tungt, men tenkte at bremsene hang LITT siden den har stått såpass lenge, men ble ikke bedre :P

Så på tide med service på bilen ja.....
Står her. En side bakover ;)
 #435756  av Mr2mr2
 
eeeeeeee nope... var ikke plass til bilen i dag heller :lol: :lol: :oops: :oops:



må vist rydde litt mer før mr'en kommer i vinterhi.... :)
 #435757  av ArildM
 
Hehe, trist MR2 som står utenfor og vil inn. Jaja, bare å begynne å rydde, evt lage rampe og kjøre mr2en oppå alt det andre? :mrgreen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16