TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #424781  av Inz4ne
 
var innom toyota idag og de sa at det ikke var noe spesialverktøy de brukte til det, så de anbefalte å bare bruek en vanlig 12kantet pipe. Smart som jeg er så skulle jeg kjøpe dette på biltema, det var da ikke så lett å se hva som hadde 12 kanter og ikke, så i gleden over å finne 12kant så tenkte jeg ikke på at jeg trengte langpipe :/
 #424795  av Inz4ne
 
Da fikk man lånt langpipe.

Toppen av

Bilde

Ser ikke helt bra ut her :/

Bilde

Bilde

Bilde

Kjørt stempler i annen stilling

Bilde

Bilde

Bilde

Her må det vel enten borres opp eller hones om det skal bli noe av?

Min teori på hva som har skjedd utifra det jeg kan se;
Ser ut som at motoren er blitt varmkjørt og at sylinder nummer 3 kjørte seg fast, derfor det er en tydelig ring som går rundt i hele sylinderen.

I tillegg så virker det til å enten være lekk toppakning eller toppen som er gåen.
Sist redigert av Inz4ne den 08 mar 2014 22:30, redigert 1 gang totalt.
 #424827  av Inz4ne
 
Plukket alt helt fra hverandre nå, stempler må byttes og antagelig rådene også om motoren skal reddes, er og mulig veiva har fått skade så da må det og skaffes, men da blir det såpass omfattende at det kanskje er greiest å bare skaffe en motor som faktisk funker :P

Bilder

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #424840  av ArildM
 
David har sikkert noen 20v motorer stående 8)
 #424867  av Inz4ne
 
FÃ¥r man det godkjent lovlig da?

Skal ta med blokka, veiva og rådene, med stempler på verkstedet der faren min jobber i morgen, så skal vi vaske det ned og se på det. Så blir det vurdering utifra det.
 #424874  av ArildM
 
Nope. 20v er JDM så det finnes ikke avgasspapirer. Samtidig er den ikke levert originalt i Mr2 så du får problemer der også.
 #424893  av Inz4ne
 
Ah, tror nok jeg skal gå for noe som er mulig å få godkjennt med tanke på hvor kjipt det ville være å få bilen avskiltet pga det.

Veiva er neppe mulig å redde men blokka er ikke helt håpløs, råder med stempler kan muligens noen av dem brukes, men det er vel egentlig like greit å bytte alle når man først er i gang.

Men da er uansett prosjektet satt på vent til man får begynt å se på hvor ille rusta faktisk er på bilen.

Bedre å fikse opp karroseriet først, for så å få på deler etterhvert.
 #426423  av Inz4ne
 
Dette prosjketet vurderes solgt grunnet liten tid og ikke all verden med penger til å ferdigstille alt jeg vil ferdigstille, alle bud vil bli vurdert, eneste som ikke følger med er listene og "vingen" rundt med bakvinduet. da jeg ikke regner med å få igjen de 2000 jeg ga for de om jeg selger de med bilen, kan vurdere å selge de sammen med bilen men da, blir prisen på de 2000. Vil heller ikke selge listene alene før bilen eventuelt er solgt. Gidder ikke å selge til upris så folk får komme med bud om de er inntresert, men det er mye jobb bare så det er sagt. Om ingen kjøper så kommer den til å stå helt til jeg får tid til den. Kammerat av meg har bilhenger og vi kan være behjelpelige med frakt mot tillegg i pris.
Editt, rettet typo på pris på vindaviser og lister, fortsatt er salg til vurdering men har litt tid til å jobbe på den nå, så får se hva som skjer.
Sist redigert av Inz4ne den 20 apr 2013 07:32, redigert 1 gang totalt.
 #427961  av Inz4ne
 
Da har man hatt litt tid til å styre å fikse litt så har fått demontert en del mer. Utrivelig med all den rust som man finner :(
Noen bilder nå, noen flere i morgen når det er litt lysere.

Her sitter en i motorrommet og er fokusert på å jobbe :)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
I bakgrunn her så kan man skimte en annen MR2, som tilhører en kammerat.
Bilde

Bilde

Bilde


Bildene fra delelageret har jeg visst greid å slette :P
Sist redigert av Inz4ne den 08 mar 2014 22:36, redigert 2 ganger totalt.
 #427964  av ArildM
 
Ikke vondt ment, men det gjør godt å se at noen har mer rust enn meg :oops: 8)
Blir bra etterhvert, strøken Mk1 er sjelden vare nå til dags :wink: Kommer bare til å stige i verdi.
70talls Toyta er i ferd med å bli meget sjeldent på markedet, 80 tallet står for tur :wink:
 #427966  av Inz4ne
 
Kan skjønne at det føles godt, det som gjøre lit ekstra vondt er at neoen har vraket en MR2 som har mindre rust en min :/ Går litt i ryk og napp etterhvert som penger og tid fristilles, har fått tak på en delebil, den som er nevnt over her, som står på en hugger som vi skal plukke rein for deler, motor skal ha vært i stand før den ble parkert, men da dynamo og reim er borte og det heller ikek er nøkkel tilgjengelig så blir det vanskelig å finne ut, før jeg har den ute, tenkte å sette opp et midlertidig ledningsnett for å testkjøre motoren, håper da på at den går fint. Noen som har tips til framgangsmåte for å gjøre dette på?
 #427973  av ArildM
 
Må se det på den positive siden også da, storparten av chassiet ditt ser jo ganske ok ut. Har sett biler som har fått rust oppigjennom torpedoveggen, i rammevangene foran +++ Ellers så har jeg enda ikke begynt å saumfare min noe grundig enda, så det kan jo dukke opp skumle ting der også :oops: Du har ikke vurdert å sende den til Polen? Hvis man finner rette firmaet kan man få gjort en bra jobb for en rimelig penge der da :)
 #427980  av Inz4ne
 
Det ser nok ganske mye bedre ut enn det er skjønner du :P Er antagelig nødt til å bytte kanaler, gulv foran, skjermer bak, skjermer foran, greit nok skjermer foran er lite jobb, da man bare bytter i nye, pluss diverse andre steder.
Du har ikke noe tips om hvem man skal sende den til isåfall da? det blir jo isåfall å sende kartroseriet uten noe som helst annet tenker jeg.
 #427988  av ArildM
 
Hvorfor ikke kjøpe en bil i god stand fra England når du først skal pusse opp en Mr2? Dette blir dyrt å fullføre i alle fall om du skal ha fagfolk i norge til å gjøre jobben :oops:
 #428003  av Inz4ne
 
Tja, du sier noe, men man får vel bare høyrestyrte biler fra england? Og må da isåfall vente til hvertfall 2015, Da blir tross alt engangsavgiften til 0 og det er litt greit. Men som du nevnte kan det være en ide og sende til polen, grunen til at det blir bare karroserisending da er jo at det så å si er bare karroseriet igjen, og resten overhaler jeg fikser selv, er hvertfall planen. Ser også på hvorvidt jeg kan sveise det selv, har en fagman som kan lærte meg det hvertfall så burde være muligheter.

Har og fått gjort en del idag, men tar det på en oppdatering i morgen, er sliten nå, skrudd bil siden ca klokken 10 på morran idag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15