TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • cerwin vega- trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #423561  av ArildM
 
:shock: De der er STORE :mrgreen:
 #423562  av ArildM
 
Kanskje litt OT, men jeg kjøpte et par sånne:
http://surround.no/Produkter/H%C3%B8ytt ... 00008.aspx
Romjulstilbud på 1745 per par, mot normalt 3500 ish? Håper de blir en ok oppgradering kontra Dynavoice Magic F-6 høyttalerene jeg har nå. Kanskje ikke ala Cerwin anleggene her inne, men tror de skal holde til mitt bruk. Bor dessverre ikke ute i skogen uten naboer sånn som før :mrgreen:
 #423851  av bose
 
M65 låter kjempefint! Hvertfall prisen tatt i betraktning :)
 #423866  av ArildM
 
Knallkjøp, blir bare mer og mer fornøyd :)
 #423873  av celicat23
 
Er du ute etter forsterker så er xtz class a100 d3 som surround selger ett knall kjøp. Hadde hegel h300 til 29.990kr på lån her, og forskjellen i lyd mellom den og xtz'n var veldig liten. Xtz'n er ett knall kjøp. Og xtz 99.26mk2 er en vesentlig forbedring fra dynavoice ;) De tegner opp ett såpass stort 3d lydbilde at jeg har blitt lurt av lyder flere ganger (trodd det har vært noe i leiligheten) og det er lett å glemme at musikken kommer fra 2 høyttallere. Har griselyst til å prøve divine 100.33, men surround låner ikke ut noe (buuuuuh!!!!!)
 #423884  av ArildM
 
Muttern har den forsterkeren, steike for et monster :D
Dynavoicene var så billige at det var en no brainer, ikke noe problem å få tilbake pengene for de om jeg blir lei av de en gang.

Januarbudsjettet gikk med til en Panasonic ST50 50" Plasma :) Fikk den for 7900,- inkl frakta, så jeg tror ikke man finner bedre filmtv til den prisen. Erstatter plasma fra 2007 den da, så jeg tror det blir bra :)
 #423970  av bose
 
celicat23 skrev:Xtz'n er ett knall kjøp. Og xtz 99.26mk2 er en vesentlig forbedring fra dynavoice ;) De tegner opp ett såpass stort 3d lydbilde at jeg har blitt lurt av lyder flere ganger (trodd det har vært noe i leiligheten) og det er lett å glemme at musikken kommer fra 2 høyttallere.
Ribbon-tweeter! Helt fantastisk oppløsning og transientrespons! "Ulempen" er at de har en veldig smal spredning i vertikal-planet.. Jo lenger elementet er, desto verre blir det..
 #423973  av inzane2012
 
transientrespons og spredning i vertikal-planet?? ehhhh, høres ut som detta der hører hjemme i blinklysolje tråden :D
 #423982  av bose
 
Ehm ok..
http://www.l-acoustics.com/products-arcs-ii-112.html
"Nominal directivity (-6dB)
Horizontal: 22.5° symmetrical x N elements
Vertical: 60° asymmetric (-20°/+40°)"
(Ja jeg måtte bruke favoritt-høyttaleren min som et eksempel her! hehe)
Transientrespons kan vel mer beskrives som kraft kontra "masse", Høyttalerens hurtighet/reaksjons evne om du vil.. Hørt snakk om en liten basshøyttaler spiller Tightere/strammere enn en stor en f.eks? Transientrespons...
 #424022  av inzane2012
 
sier ikke at jeg ikke tror på det, mente bare at di ordene der hørtes ut som noe tullegreier :) for en som ikke har peiling på hifi (slik som meg) så kan en lett tro at det er det :P
 #424051  av celicat23
 
bose skrev:
celicat23 skrev:Xtz'n er ett knall kjøp. Og xtz 99.26mk2 er en vesentlig forbedring fra dynavoice ;) De tegner opp ett såpass stort 3d lydbilde at jeg har blitt lurt av lyder flere ganger (trodd det har vært noe i leiligheten) og det er lett å glemme at musikken kommer fra 2 høyttallere.
Ribbon-tweeter! Helt fantastisk oppløsning og transientrespons! "Ulempen" er at de har en veldig smal spredning i vertikal-planet.. Jo lenger elementet er, desto verre blir det..
Det har vært greit å finne en sweet spot med disse i vert fall. Men..det er jo ikke akkurat en kjempe stor sweet spot da :) Testet de med en wolfson basert dac nå (audio gd 10.2) og fytti helvete for en bass. Det høres virkelig ut som det er en subwoofer gjemt unna i stua her. Desverre så hadde den ikke samme store 3d lydbilde som hegel hd20 serverer (kun dybden, ikke bredden), så da er hegel koblet til igjen. Skulle ønske hegel ikke var ute etter å rompekjøre kundene sine med å prise hd25 til 15.000kr, eller så hadde jeg oppgradert til den ASAP.

Og on topic... Hvis du vil riste løs en spiker eller 40...
[youtube][/youtube]
 #424065  av Mr2mr2
 
På tide å komme on topic igjen nå.... :x :P
 #426422  av Inz4ne
 
Grunnet sprakelyd og ekle lyder fra diskant gikk jeg til innkjøp av et par med CV XLS28

Sprakelyden forsvant ikke så det mistenkte jeg at hadde med forsterkeren og gjøre, NAD C375BEE. Det viste seg at det var programvaren som styrte forsterkeren som var kranglete, eller hvertfall kranglete i kombinasjon med Corsair headsett, som går via USB så når jeg fjernet headsettet og kjørte en frisk innstalasjon av driveren til DAC-en, som er innebygd i NAD-en så ble lyden borte, helt til jeg plugget inn headsettet igjen, så nå har jeg ikke noe brukanes headsett :P
 #426424  av Mr2mr2
 
Jaja, har iallefall fått noen gode nye høyttalere.

Jeg er iallefall svært fornøyd med mine xls28, eneste er at jeg synes de er litt tungdrevne i forhold til LS-12.
 #427404  av ure
 
Mr2mr2 skrev:Har Fått mulighet til å hente høyttalerne i dag. ble helt rå lyd, til det sto "Overload" i displayet :evil: . Var klar over at jeg hadde litt i minste laget med forsterkerkraft. men kan heldigvis spille rimelig høyt før det kommer. så en etterforsterker må jeg nok få tak i etterhvert.

Va snakk om tv'er her så jeg....hvem trenger fin tv, når en har cv anlegg 8)

Bilde

Gutterom... :lol: :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9