TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • is200 1jz swap

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #422864  av Holger
 
Blir vel å kaste ut den daffe 1g motoren å sette inn en vvti 1jz i godbilen nå :)

Men jeg har et motorfeste spørsmål som jeg håper noen kan svare på!
har sett flere plasser at is300/gs300 motorfester passer bolt on på 1jz og is200. stemmer dette? :)
 #422865  av moekkamann
 
Holger skrev:Blir vel å kaste ut den daffe 1g motoren å sette inn en vvti 1jz i godbilen nå :)

Men jeg har et motorfeste spørsmål som jeg håper noen kan svare på!
har sett flere plasser at is300/gs300 motorfester passer bolt on på 1jz og is200. stemmer dette? :)
På alle sidene jeg har sett står det alltid 1jz/2jz motor fester under swap parts og lignende..
http://store.driftmotion.com/static/c-1 ... pparts.php
 #422868  av Holger
 
is300 har jo 2jz org, om det er samme innfestning til blokk på 1jz og 2jzge så skal jo is300 fester passe :)
 #422917  av moekkamann
 
Holger skrev:is300 har jo 2jz org, om det er samme innfestning til blokk på 1jz og 2jzge så skal jo is300 fester passe :)
stemmer
 #422926  av Aginai
 
moekkamann skrev:
Holger skrev:is300 har jo 2jz org, om det er samme innfestning til blokk på 1jz og 2jzge så skal jo is300 fester passe :)
stemmer
Ganske sikker på at det ikke er samme travers foran på is200 og is300. Kan evt sjekke det hos en Toyota/Lexus forhandler. Skal du ha en JZ motor i så må du ha frontsump + at du må bygge/sveise om bunnpanna.
Turboen i bakkant tar i rørene til varmeregisteret, så det enkleste og beste her er singelturbo.
Du kan finne mye nyttig info ang ombygging av disse på nettet. Spesielt mye i Australia.
GS300 motorfestene kan passe, men det er ikke en lett jobb å bygge om disse.

Du vil garantert spare på å importere en IS300 og heller turbokonvertere den, enn å begynne ombyggingen av din.

MEN Lykke til!!! Hadde blitt et råkult prosjekt! :D
 #422942  av Holger
 
planen er 1jz vvti, de er ogrinalt singel turbo. :) gs300/is300 fester skal passe står det på altezza club NZ :) bare litt sliping som skal til. frontsump kit får man jo kjøpt, så det er ikke noe problem :)

alle is300 er som regel automat, eller med en dårlg manuel kasse. liker utseende på bilen min nå, den bare mangler en haug med hester :( bilen skal brukes daglig bortsett fra vinteren, det er jo skilt på den :) gidder ikke importere osv
 #422946  av Holger
 
tja, vært kult det også, men ikke i nerheten så kult som 1jz :)
 #422947  av Cigaro
 
Ser den ;)
Kommer jo bare ann på hvor mye arbeid du bil legge i det ;)
Ser for meg at en 3SGE swap er "enklere" enn 1jz, men om du klasker nedi en 1jz, så hadde det vært rått!! :mrgreen:
 #422949  av sindrejl
 
moekkamann skrev:
Holger skrev:Blir vel å kaste ut den daffe 1g motoren å sette inn en vvti 1jz i godbilen nå :)

Men jeg har et motorfeste spørsmål som jeg håper noen kan svare på!
har sett flere plasser at is300/gs300 motorfester passer bolt on på 1jz og is200. stemmer dette? :)
På alle sidene jeg har sett står det alltid 1jz/2jz motor fester under swap parts og lignende..
http://store.driftmotion.com/static/c-1 ... pparts.php
Som Moekkamann sier så skal festene være like.


Blir litt småforvirret av tegningene, men ser ut som det er delvis like nr.
Supra med 2jz:
http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1994_T ... _1107.html

Chaser med 1jz:
http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1994_T ... _1107.html

Såvidt jeg forstår det så kan begge motorene brukes i bilens originale innfestninger, altså i ditt tilfelle is300 innfestninger. Mens selve motorfestene, som allerede står på motorene når du kjøper brukt motor, er forskjellige fra 1jz og 2jz (såklart) :)
 #422979  av Holger
 
kan hende det blir noe annet artig å sette 1jz i :)