TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Volum pÃ¥ bensintank IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #423733  av Nugatti
 
Heisann

Nå begynner jeg virkelig å lure.
Tanka nettopp opp bilen min rett etter lyset for lite drivstoff kom på.
Allikevel klarte jeg bare å fylle opp 55 liter. Det vil da si at det er 15 liter igjen på tanken??
I instruksjonsboka står det svart på hvitt at tanken er 70 liter stor, men jeg har aldri vært i nærheten av å fylle mer enn 60 liter, selv etter lang kjøring med "lyset på".
På min gamle Corolla var det 40 liters tank og når lyset kom på var det som regel 5 liter igjen.

Noen som har klart å kjøre IS200 skikkelig tom?
Mistenker en oversettelsesfeil eller konverteringsfeil (gallons til liter?) i instruksjonsboka.
 #423734  av Nugatti
 
Oppfølgingsspørsmål:

Hvorfor ligger bensinforbruket så høyt som det gjør? Har lest diverse forum, og flere andre IS200-eiere rapporterer om under 10L/100 km på daglig bruk.

Jeg klarer akkurat 10L/100 km på langkjøring.
 #423739  av harared
 
Nugatti skrev:Oppfølgingsspørsmål:

Hvorfor ligger bensinforbruket så høyt som det gjør? Har lest diverse forum, og flere andre IS200-eiere rapporterer om under 10L/100 km på daglig bruk.

Jeg klarer akkurat 10L/100 km på langkjøring.
Er høyrefoten og kjørestil som har mye å si, men at den motoren er tørst er vel ikke ukjent.
Hvis jeg ikke husker helt leif klarte jeg å få min ned på rundt 0,7-0,8 på langkjøring da med lett fot og lite last.
 #423740  av Drafter
 
Jeg har aldri klart å fylle stort mer enn 55-58 liter og da var tanken, tilnærmet tom.
Det med bensinforbruk har vel også mye å si med kjørestil, har du automat?
Det har jeg og det har også litt å si. Kjører kanskje 6mil om dagen ca, og hvis jeg kjører veldig pent kan jeg kjøre til og fra jobb + litt sånn småkjøring hit og dit på ca 2-2,5 uke.. Andre ganger har jeg klart å kjøre en tank på en uke.

Ligger på 0,6-0,7 på langkjøring jeg i hvert fall, hvis jeg ligger i en ca 80 km/t uten for mye bakker..

Synes faktisk 1GFE motoren har et ganske pent forbruk til å være R6, sammenlignet med f.eks: bmw.
 #423760  av Nugatti
 
Nå har jeg kjørt fra Alta til Umeå (overnatter her på vei hjem til Jevnaker) og siden været og føret var dårlig, holdt jeg og trafikken rundt for det meste bare 80-90 km/t selv om det er 100 og 110 km/t fartsgrense.
Har ikke målt nøyaktig enda, men på streken rett under halv tank viste tripptelleren 400 km :shock:
Ser ut som at farten har drøyt mye å si. Har tilogmed ski på taket nå på tur nedover og FULLASTA BIL.

6-trinns manuellkassa i bilen er relativt lavt giret (3000 rpm i 100 km/t er slikt Corollaen min drev med og den hadde 1,3 liters motor), så tror "sweet-spoten" for IS200 med 6-trinns manuell er rundt 80 km/t.

I daglig bruk har jeg sjeldent klart mer enn 400-450 km på én tank, men da har det også vært kaldstarter i -15 grader.
Gleder meg til å se hvordan ting blir til sommeren:)
 #424130  av HydroliftT17
 
Da jeg kjøpte IS'n min, var det en hyggelig kar i deledisken på Lexus Oslo som kunne fortelle meg at det er to skrivefeil i instruksjonsboka på IS200:
1. det er 60L tank ikke 70L. (men sikkert litt reservetank også)
2. det skal være 100 000 km mellom reggreim skift og ikke 150 000.

Drivstoff forbruk har jeg også stussa på, men det må være høyrefoten som er syndern,
Jeg ligger på alt 1,1-1,2 på blandet kjøring, men har slått meg til ro med at det ikke er så gærent på en 12 år gammel rekkesekser :P
 #424132  av Drafter
 
Feil.
Det er faktisk 150,000 intervaler, eneste problemet er FØRSTE gangen man bytter reg reim, pga skjevhet i strammehjul originalt. Derfor ble det sagt at man skulle bytte på 100,000 første gang og deretter 150,000 eller 6 år.
 #424185  av aagefs
 
Jeg har fylt 61L på min bil en gang. Mener jeg fyller ca. 56-58 liter når lampen lyser? Tror ikke det er urealistisk at det kan være en 70L tank på den....

Når det gjelder forbruk går den på rundt 0,8 på mila på langkjøring (kunne sikkert fått den lavere om jeg hadde kjørt roligere), og rundt 1,1 på blandet.
 #424189  av Julebrus
 
K.Forthun skrev:Har fylt 69L en gang men da lå nåla på stopperen en god stund :P
Hvordan klarer du det? hos meg spruter det ut av hullet ved 60L :?
 #424668  av K.Forthun
 
Julebrus skrev:
K.Forthun skrev:Har fylt 69L en gang men da lå nåla på stopperen en god stund :P
Hvordan klarer du det? hos meg spruter det ut av hullet ved 60L :?

Dobbel sjekka i dag og jeg fylte 68,4 l :P nåla må da ligge på stopperen og ikke en gang være antydning til og flytte på seg når du setter på tenninga.
 #424935  av Roye
 
For å sammenligne:
Min 1995 Omega B 2,5l V6 sliter jeg med å bruke over 1l/m på blandet kjøring, langkjøring 0,8l/m og bykjøring 1,1-1,2l/m.
Men den veier 1750kg og med ett lite tramp på gassen triller den laaangt.