TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eber vs Vebasto?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #425208  av SupraJensen
 
Hei, jeg har bestilt meg en Hilux D-CAB 3.0SR+.
I den forbindelse vurderer jeg diesel varmer på den.
Hva er forskjellen mellom Vebasto og Eberspaecher?
Og noen erfaringer? ser at man får UR/Fjernkontroll/GSM modul til Eber, noen synspungter på dette?
 #425266  av mr2storbrua
 
Regner med det allerede er Eber på den du kjøper, så lenge den ikke er importert hvertfall. Altså vil det være billigst og enklest å bygge videre med eber :wink:
 #425291  av SupraJensen
 
mr2storbrua skrev:Regner med det allerede er Eber på den du kjøper, så lenge den ikke er importert hvertfall. Altså vil det være billigst og enklest å bygge videre med eber :wink:
Jeg er ikke så sikker på at det er eber orginalt i Hilux.. vet du noe om det forvarmer settet til hilux? (knappen powerheat) ?
 #425292  av Drafter
 
SupraJensen skrev:
mr2storbrua skrev:Regner med det allerede er Eber på den du kjøper, så lenge den ikke er importert hvertfall. Altså vil det være billigst og enklest å bygge videre med eber :wink:
Jeg er ikke så sikker på at det er eber orginalt i Hilux.. vet du noe om det forvarmer settet til hilux? (knappen powerheat) ?
Tror toyota bruker webasto
 #425630  av lasse
 
En kompis av meg fikk ettermontert eber på sin -11 landcruiser, det var da importbil og hadde ingen kjørevarmer fra før av.
Powerheat knappen er vel kun for å kjøre opp tomgangsturtallet så bilen blir fortere varm når den er kald og står på tomgang (mens man måker snø/skraper is osv.)

Når han tok kontakt med firmaet som monterte varmeren var ikke webasto ett tema engang, var visst bare eber som laget ferdige sett til bilen hans ihvertfall, funker bra gjør det også.