Side 1 av 1

1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:24 feb 2013 18:30
av sampron
Hei.

Jeg driver å monterer en 1jz-gte i en volvo 240.
Motoren er en orginal 1jz-gte fra Cressida/supra med orginalt ledningsnett, ECU og tenningshjerne(R154 girkasse).

Motoren er på plass, og driver med oppkobling av kabler.
Har sett litt rundt på nettet og funnet koblings skjema, og sett flere som har skrevet om det.

Bilde

Jeg har fått koblet opp så ECU'n har strøm på BT,BATT,+B og IGSW.
Jeg får motoren til å gå rundt på starteren. Men den tenner ikke.

Så ECU'n og tenningshjernen får strøm.
Bensinpumpa er kobla utenom, så det er bensintrykk.

Det som er problemet er at det ikke kommer strøm til dysene og coilene.

Er det noen som har koblet opp en sånn motor før,
som har tips eller hjelp og komme med?
Noen ledninger som må kobles om på en annen måte?
Eller om det er en howto tråd noe sted.


Setter stor pris på all hjelp og tips.
På forhånd, TAKK

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:24 feb 2013 22:43
av David
du må koble tenningstrøm osv til coiler dyser osv.
de får ikke strøm fra ecu

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:25 feb 2013 01:03
av sampron
Takk for svar.

Hvordan skal jeg da koble det?
Jeg trodde det var jobben til tenningshjernen og gi strøm til coilene osv?

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:25 feb 2013 01:31
av David
nei. tenningsmodulen trenger strøm også!

du har nok et par kontakter med ledninger som du ikke har kobla i
tenningstrøm til coilene pleier være svarte med rød strek, men du bør nesten få tak i koblingskjema og gjerne med pinouts til kontaktene så ser du fort hva du trenger og ikke

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:25 feb 2013 08:06
av Radial
Dyser og Tennings-hjernen skal ha egen +12V tilførsel fra det øyeblikk du vrir om nøkkelen.

Kontaktene på ECU ser ut som på pinout-diagrammet ditt, ikkesannt? Er nemlig 2 typer 1JZ hjerne...den du har satt opp der er JZA70 (supra mk3) versjonen.
Det finnes også en til som brukes på Soarer/Chaser-chassiene, som ser ut som dette:
Bilde

Her er ett JZA70 diagram hvertfal...bruk det fornuftig :)
Bilde

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:25 feb 2013 14:33
av sampron
Kontaktene på ECU er det som på pinout-diagrammet mitt ja.

Kommer med en oppdatering da jeg har fått gått over, og prøvd meg fram.
Takk for info og god hjelp!!

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:02 mar 2013 15:10
av sampron
Målte meg fram, å fant den kabelen som går til coilene og dysene, så de blir til live.
Den starter på startgass ihvertfall.

Men jeg må gjøre noe med bensin systemet.
Virker som den drukner i det jeg setter på bensinpumpa.

Etter hva jeg har skjønt, er vell det orginale bensinsystemet til supra sånn at den justerer spenningen til bensinpumpa etter hvordan trykk den trenger?!

Men går det ann å bruke bosch 044 med konstant spenning, rett på den orginale fuelrailen?

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:02 mar 2013 16:03
av jza80
bensintrykksregulatoren justerer trykket.
skal ikke bli noen mer bensin fordi om du kjører 12v konstant på pumpa.

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:02 mar 2013 23:17
av sampron
Det stemmer nok det, sitter orginal trykkregulator.

Grunnen til at den justerer spenningen orginalt er vell for å spare pumpa osv?!
Men bensintrykket er vell det samme?!

Jeg bare lurte på om det gjør noe om jeg kjører konstant 12V:)

Re: 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

Legg innLagt inn:03 mar 2013 03:09
av alelys
Nei, du reduserer bare levetiden på pumpen, men de lever nok lenge uansett.