TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • tor`s mr 2 mk 1 og celica ta 22 mest ta 22

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426955  av tad
 
Bilen er ein 86 modmed defekt motor og litt rust hjulbuer bak,ellers skal bilen vere rimeleg bra.Bildet er tatt før eg fikk tak i bilen,no er den komt inn i garasjen.
Vedlegg
317 kopi.jpg
317 kopi.jpg (242.41 kiB) Vist 2732 ganger
Sist redigert av tad den 14 jul 2013 11:47, redigert 1 gang totalt.
 #426958  av ArildM
 
Enda en AW11 som skal berges? :D
 #426960  av tad
 
ArildM skrev:Enda en AW11 som skal berges? :D
Ja,var tanken det,denne bilen kjøpte eg i namsos i fjor vår,reg i trondheim.
 #427052  av tad
 
Mathias AW11 skrev:Pent :) sitter og venter på å få neste strøk med lakk på karrosseriet på min AW11 nå :)
Celican skulle hatt seg ei heillakkering for å bli heilt perfekt,men den er heldigvis ikkje noke rust på,mr2n må monteres motor inn i då den gamle har rådebank,so må hjulbuene bak fikses/byttes,ellers er det lakk som trengs på den også.
 #427059  av tad
 
Ok,tilstand og pris på dei motorene då?var egentleg tenkt å ta motoren frå ein 87 mod celica eg har,denne bilen her.Men bilen er egentleg for bra å hogge,og det begynner vel å tynnes ut i rekken av desse også.?einaste gale med denne er clutchen er defekt,og tidlegar eier har slipt ned bilen for heillakering og gitt opp prosjektet.
Vedlegg
CIMG2737 - Kopi.JPG
CIMG2737 - Kopi.JPG (241.19 kiB) Vist 2684 ganger
 #428126  av tad
 
Nokon som veit om det er deler på celica 87 mod og mr2 86 mod som går om kvarandre?ser ut som celican blir hogd ,greit å ta vare på det som kan gå å bruke på mr2 då,vis det er noko som er likt då.:roll:
 #428154  av Rafinus
 
Har en 4AGE, med nye råde- og veivlager + balansert veiv (Cylmo Trondheim) Nye stempelringer, nye pakninger, ny vannpumpe, Registereimen er 1År gammel (5000 Km), samt ny vannpumpe. honet cylindrene da stempelringene ble byttet (kjørt 5000 Km siden påska i fjord)
Nye dysepakninger, nye ventiltetninger. Nye tennkabler.
kan følge med Clutch også, er gammel men er ikke kjørt så mange Km med.

Det som feiler er at kaldstartsventilen er defekt, og sprukken eksosmanifoild
Står i bilen nå men blir tatt ut i løpet av våren/sommeren til fordel for 20V.
 #428860  av ArildM
 
Såpass kjapt ja. Må vel sveise om motorfestene også da?
Blir spennende å høre hvordan dette går :) Hvordan får du det til å stemme med girkasse og drivverk?
 #428892  av tad
 
Då var motoren komt i,ingen ombygging av motorfester,bytta berre det frå gamlemotoren,flytta over lidningsnettet og girkassa so det er det orginale,alt av kontakter på motor var likt.brukte no nokon timar,plukka av alt eg ikkje trengte på nye motoren,og flytta over alt frå den gamle del for del,satsa på få på olje og kjøleveske på motor og olje på gir,so blir vel prøve på oppstart i mårra, :mrgreen: blir spennende og sjå om det funker.Har 3 vakumslanger eg slit litt og finne ut av,men har heldigvis ein nabo som har ein slik strøken bil,blir vel og kikke på hans kor dei skal stå.
 #428902  av ArildM
 
Og Celicaen hadde 3sge motor?
Har virkelig ikke trodd dette var plug and play i så fall! Strider mot alt jeg har hørt tidligere, men i så tilfelle, KULT :D
 #428913  av tad
 
ArildM skrev:Og Celicaen hadde 3sge motor?
Har virkelig ikke trodd dette var plug and play i så fall! Strider mot alt jeg har hørt tidligere, men i så tilfelle, KULT :D
Celican hadde 1,6 4 age motor,so det meste var liktbytta ledningsnettet for det var ikkje heilt likt mot bilen,men på motor var det likt,og noko bytte til uorginal motor ser eg so uaktuelt då eg skal ha bilen heilt orginal.