Re: Clutch frir ikke ut. (ST185)
Legg innLagt inn:13 apr 2013 22:25
Ja angående det med slaglengde og utløserlageret så leste jeg det at folk ofte opplevde å ha problemer med at clutchen ikke vil løse ut ordentlig da de monterer kraftigere clutcher, det viser seg at i enkelte tilfeller så var ikke slaglengden på originale slave pushroden lang nok så derfor får man kjøpt en såkalt extended pushrod som er ¼” lengere enn den originale.
Jeg ser jeg har glemt og fortelle at jeg også har prøvd dette, jeg tok push rod'n fra en GT-i delebil jeg har stående og og forlenget denne slik at den ble en ¼ tomme lengere.
(Kan foresten fortelle at den originale pushrod'n på ST185 CS er 68mm lang og pushrod på ST182 GT-i er 70mm lang)
Men anyways forlenget denne med en ¼” som jeg sa lengere opp og det virket da som om det ble litt bedre, nå var det nesten så bilen ble stående rolig da jeg prøvde å starte den i gir med clutchen i bunn.
Så jeg prøvde tilslutt å forlenge den så langt det gikk før jeg skrudde ut motor og kasse, så den ble tilslutt forlenget med 1/2" mener jeg det ble tilslutt men nå var det ingen merkbar forandring og det var først da jeg lot merke til at bilen nesten stopper når clutchen presses inn.
Jeg tror det er av dette de merkene i trykkåplata kommer av, jeg har sett dem jeg å, å synes ikke det ser riktig ut nei men er ganske sikker på at dette komme av det overdrevent lange staget jeg lagde meg.
Har stått å fulgt med på slaglenden utenfor bilen mens en venn har sittet inne i bilen og clutchet og det ser egentlig ganske ok ut, tipper slaglenden er på 2-3cm kanskje.
Men hva er deres formening om dette får man noe særlig lengere slag ved å forlenge dette staget jeg tenker man får jo ikke forlenget mer enn den væska master'n pumper på ett tråkk da? men merket jo uansett forskjell første gang jeg forlenget det.
Gidder ikke å skru noe i dag, da det begynner å bli sent men skal prøve å montere kasse og clutch eksternt i morgen og se om jeg får det til å virke, etter å ha studert og målt alt ganske grundig kan jeg ikke se noen grunn til at det ikke skulle virke, så jeg tenker jeg prøver å montere det eksternt for å ser hva som skjer, ville ikke bli veldig overrasket om det plutselig virker.
Legger ved en del bilder av begge clutcher lengere nede med noen få mål for de som er interiserte:
Jeg ser jeg har glemt og fortelle at jeg også har prøvd dette, jeg tok push rod'n fra en GT-i delebil jeg har stående og og forlenget denne slik at den ble en ¼ tomme lengere.
(Kan foresten fortelle at den originale pushrod'n på ST185 CS er 68mm lang og pushrod på ST182 GT-i er 70mm lang)
Men anyways forlenget denne med en ¼” som jeg sa lengere opp og det virket da som om det ble litt bedre, nå var det nesten så bilen ble stående rolig da jeg prøvde å starte den i gir med clutchen i bunn.
Så jeg prøvde tilslutt å forlenge den så langt det gikk før jeg skrudde ut motor og kasse, så den ble tilslutt forlenget med 1/2" mener jeg det ble tilslutt men nå var det ingen merkbar forandring og det var først da jeg lot merke til at bilen nesten stopper når clutchen presses inn.
Jeg tror det er av dette de merkene i trykkåplata kommer av, jeg har sett dem jeg å, å synes ikke det ser riktig ut nei men er ganske sikker på at dette komme av det overdrevent lange staget jeg lagde meg.
Har stått å fulgt med på slaglenden utenfor bilen mens en venn har sittet inne i bilen og clutchet og det ser egentlig ganske ok ut, tipper slaglenden er på 2-3cm kanskje.
Men hva er deres formening om dette får man noe særlig lengere slag ved å forlenge dette staget jeg tenker man får jo ikke forlenget mer enn den væska master'n pumper på ett tråkk da? men merket jo uansett forskjell første gang jeg forlenget det.
Gidder ikke å skru noe i dag, da det begynner å bli sent men skal prøve å montere kasse og clutch eksternt i morgen og se om jeg får det til å virke, etter å ha studert og målt alt ganske grundig kan jeg ikke se noen grunn til at det ikke skulle virke, så jeg tenker jeg prøver å montere det eksternt for å ser hva som skjer, ville ikke bli veldig overrasket om det plutselig virker.
Legger ved en del bilder av begge clutcher lengere nede med noen få mål for de som er interiserte: