TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vurderes solgt: AE86, godkjent med "ny" 4AGZE

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #428337  av Dr.Ling
 
Har allerede bestilt meg nybil. Tenkte å selge MR2'en og beholde AE86'n, overhale den fullstendig og bruke den som vinter- / leke- / banebil. Jeg er klar til å sende bilen til noen jeg kjenner som kan overhale den fullstendig, men om noen ønsker å komme med noen seriøse bud på bilen kan jeg være villig til å selge :(

1987 Toyota Corolla Levin coupe 3d, km 262000 (eller deromkring)
Neste EU-godkjenning: Innen utgangen av aug 2013

- Nybygget 4AGZE installert i 2010, bygget av ChinLeeKun i Malaysia, godkjent med denne motoren i vognkortet.
Frontmontert intercooler fra MR2 SW20 turbo. Ikke montert på større reimhjul.
- Motorrom rep for rust, punktsveiset, og omlakkert
- HKS HiPower eksos
- Magnaflow katalysator
- 2-veis Kaaz LSD m/ KOYO lager
- T3 tårnstag
- T3 Weld-on Ground control Front Coilover Kit, 6.0kg springrate (har også originale dempere/fjærer/fjærben foran)
- T3 Roll Center Adjusters
- T3 Camber Plates with upper hats
- Prothane bushing kit
- TRD senkefjærer bak
- Tokico HTS dempere foran og bak (justerbare)
- AJPS adjustable panhard rod
- 3 sett felger: Rota Grid i bronze m/nye sommerdekk, CelicaSupra-hjul m/nye piggfrie, og ATIWE felger med slitte piggfrie brukt på bane.

Bilen har vært i daglig bruk siden motorbyttet, også i vinter, og går som ei klokke. Det er ingenting galt med motoren.

Det største problemet nå er ganske omfattende rust i hjulbuer og kanaler. Omfanget i gulv er ukjent. Andre problemer er en bakaksling som uler under belastning, en liten ulyd fra inngående aksling i girkassa tross overhaling, og bremsekalipre bak der håndbrekkarmene fungerer dårlig, tross overhaling av kaliprene. Gassresponsen er også litt av/på de første milimetrene en presser på gasspedalen.

Problemet er å sette pris.
Jeg vil tippe det ikke er mange AE86'er på skilter og godkjent med 4AGZE, og attpåtil en helt ny motor.
Realistisk må en nok ut med kr 30.000 eller mer for å få bilen god som ny igjen, om man ikke gjør rustarbeidet selv. Ser for meg at det er interesserte der ute som har både tid å evner til å fikse denne opp igjen.

Tar imot bud fra kr 50.000 og oppover
Eller overtal meg til å gå lavere :)
Vedlegg
rotata 011 1920x1200.jpg
rotata 011 1920x1200.jpg (901.08 kiB) Vist 6374 ganger
throttle 029.jpg
throttle 029.jpg (470.63 kiB) Vist 6374 ganger
AE86 maritim.jpg
AE86 maritim.jpg (473.96 kiB) Vist 6374 ganger
Photo 14.04.13 09 27 48.jpg
Photo 14.04.13 09 27 48.jpg (281.44 kiB) Vist 6374 ganger
Photo 14.04.13 09 25 32.jpg
Photo 14.04.13 09 25 32.jpg (348.74 kiB) Vist 6374 ganger
Sist redigert av Dr.Ling den 01 mai 2013 09:40, redigert 1 gang totalt.
 #428338  av David
 
ikke for å ødelegge salgstråden din på noen som helst måte

men for å være realistisk angående pris på reparasjon av defekter, samt rust og lakkeringsarbeid
så vil jeg anta at rundt 50k vil holde... og det spørs jo såklart på om man kjøper kina deler og gjør alt selv, eller setter bort alt med høykvalitetsdeler!

dersom jeg skulle kjøpt denne bilen, slik som den står med alle defekter du har nevnt, ville jeg kunne strekt meg til 30k

ae86 er å få tak i veteran nå, så markedsverdien på en slik spesiell bil vil synke betraktelig de neste få årene her i norge, da det kun er snakk om småbeløp ved import!
 #428339  av ArildM
 
Problemet er jo at dette er en kultbil på Norske skilter med godkjent 4AGZE da, det øker jo verdien litt. Men det blir jo et diskusjonstema mellom kjøper og selger. Det koster selvfølgelig mye å få den i god stand igjen da.
 #428347  av Dr.Ling
 
David skrev:.... jeg kunne strekt meg til 30k
Budet ditt er notert David ;)
ArildM skrev:Problemet er jo at dette er en kultbil på Norske skilter med godkjent 4AGZE da......
Akkurat det er ikke noe problem i det hele tatt ;)
 #428517  av Robinsx
 
Kjør den til Østfold så kjøper jeg den :P
 #428566  av ArildM
 
Kan kjøre den til Østfold for deg jeg :) Bare kosetur det :D Men da må du betale 199,- biletten med Norwegian fra Værnes til Bodø også da 8)
 #428570  av Dr.Ling
 
Det føles helt feil å selge denne. Har gått med mye arbeid mtp motorbytte og godkjenning av dette, og jeg synes fortsatt at AE86 er tøffere enn alt annet på veien. Er eneste AE86 jeg ser på veien i Bodø-området ihvertfall.

Jeg har gitt meg selv 14 dager på å bestemme meg for salg, så kom med bud den som vil, eller så sender jeg den ut av landet til full restaurering og beholder den :)
Tror ikke den vil bli EU-godkjent i august med den rusten som er nå....

Når jeg kjøpte bilen fikk jeg den sendt med Hurtigruta. Autolink frakter også landet rundt, så det finnes andre muligheter for de som ikke vil kjøre langt. Det uler såpass fra bakakslingen at turen Bodø-Østfold bare er kosetur med hørselvern :)

Husk også at det følger med 3 sett felger m/dekk, disse er det ikke plass til inne i bilen, så det beste vil være at kjøper henter den på bilhenger.
 #428895  av |plumbo
 
jeg tror jeg har banna og sverta meg i hjel de siste dagene pga økonomien og en måned unna en ny små rolling i hus . Du skal vite det at det er mang en våt tanke sendt til den bilen der !
 #428896  av Dr.Ling
 
Hehe. Jeg får stadig forespørsler, men ingen bud! Men jeg tenker at det ikke er noen krise om jeg må beholde den selv :wink:

Annonsen har ligget 5 dager på finn.no og har 2326 visninger til nå :shock: 23 har lagret annonsen og 68 har sendt den på epost.
 #428910  av David
 
du har jo fått bud... men jeg skjønner jo at du ikke vil la den gå for så lite. det er bare det at vil koste såpass mye penger å få fiksa den, at det vil være mer lønnsomt å kjøpe en fra utlandet som er i bra stand, registrere den, for å så sette i 4agze og godkjenne dette :)

og litt offtopic, slik som Arild sier, så kommer det veldig ann på kjøper om bilen vil ha høyere verdi dersom den har 4agze eller ei.
for meg ville det ikke spilt så veldig stor rolle, fordi jeg hadde mest sansynlig fått solgt motoren i ettertid for å dekke "tapet".
for å så sette i en sugemotor med tilsvarende effekt med langt høyere kjøreglede ( for meg )
 #429073  av Dr.Ling
 
Siste bud: kr 35.000,- Status: Avslått. :)

Jeg har gitt meg selv litt lengre frist for å selge, da jeg har funnet ut at dette med EU-kontroll innen september ikke er noen krise.