Mener å ha hørt en gang at automaten var raskere fra 0-100 enn manuell gir?
Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Zepticon skrev:Mener å ha hørt en gang at automaten var raskere fra 0-100 enn manuell gir?det er vel opp til sjåføren
Zepticon skrev:Helt enig med Zepticon, dette er ikke Eurospec men UK-spec. Syns det blir feil å kalle det en eurospec da de har rattet på venstre siden og er 150k dyrere. Virker som veldig mange har samme oppfatning som selger her da.NosliW skrev:Problemet med UK bil er ??Rattet på "feil" side. Ellers ingenting. For min del, så gjør det bilen uaktuell.
Jeg vil tro det er en grunn til at de fra fastlandseuropa ofte ligger 100k over i pris
Jeg finner det også litt spekulativt å skrive "Euro", men å unnlate å skrive at det er en RHD bil. Men det er vell for å få flere treff på annonsen regner jeg med.
Men, nå vet jeg i hvertfall jeg skal snakke med om jeg vil ha en fra tyskland eller lignende importert
ArildM skrev:Er det korrekt bilde av bilen i annonsen da?Det er ikke poenget:) Poenget er at en potensiell kjøper, på utkikk etter en "ekte" eurospec, med rattet på rett side, ender opp med å gå inn på ørten annonser med uaktuelle biler, fordi det er dårlig informert i annonsen.
Zepticon skrev:ArildM skrev:Er det korrekt bilde av bilen i annonsen da?Det er ikke poenget:) Poenget er at en potensiell kjøper, på utkikk etter en "ekte" eurospec, med rattet på rett side, ender opp med å gå inn på ørten annonser med uaktuelle biler, fordi det er dårlig informert i annonsen.
Skikkelig merking i tittel hadde vært informativt og oppklarende.
Ja, en bil fra UK er teknisk sett Euro-spec, da den er godkjennt på samme vilkår som alle andre europeiske biler.
MEN en UK bil har rattet på feil side i forhold til samtlige andre europeiske biler, ergo er det en helt annen bil enn i resten av europa. Altså blir det feil å si Euro, siden bilen ikke er representativ for majoriteten av europeiske biler. UK-spec derimot er en fin betegnelse som beskriver bilen 100% korrekt.
Man kan til og med skrive Euro-spec (UK) i tittel og fremdeles være innafor, men det faktum at bilen er høyrestyrt er ikke nevnt en eneste gang i annonsen, noe som jeg som kjøper synes er veldig dårlig. Da bruker jeg, om jeg var på jakt etter LHD Supra, mye tid på å få bekreftet/avkreftet at det faktisk er en UK bil, da annonseteksten indikerer at det ikke er det, mens bildet sier noe annet.
Dette er, og bør tas, som konstruktiv kritikk At det importeres og selges supraer til den prisen er genialt, og jeg vil at selger fortsatt skal være i bransjen når jeg har mulighet til å kjøpe en slik bil.
ø.f skrev:Har selv hatt manuell og automat tt mk4. til bruk som gatebil, ville jeg faktisk valgt automat.Takker ! Skjønner ikke hvorfor automater ikke er så populære som manuelle. Automat er morro!
Det var en fin pris på denne. Lykke til med salget
ArildM skrev:Helt enig der, men jeg bare lurer på når bilder av den egentlige bilen kommerBilen som er til salgs er helt lik bilen på bildet uten "facelift" blinklys foran.
Også så jeg Stiansen skrev at det så ut til å være en fin bil, og da lurer jeg på om det egentlig er rett bilde eller ikke som er i annonsen
ArildM skrev:Fortsett å ta inn Supra du, dette er kule biler uansett hvilken side rattet er på, jo fler jo bereTakker for all den gode støtten! Er enig, vi må se flere av disse på veien..med skilt så klart