TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min '92 Toyota MR2 GTI - "Medusa"

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #428544  av Boratitanius
 
Da har jeg fått meg en MR2 jeg også :)
Det ble en gti siden det aldri kom noen godkjente turboer til salgs :evil:

Den var helt original og har kun 75.000km på telleren, og eid av folk opp i årene. Han jeg kjøpte den av var 62 :)

Bilde

Bilde


Jeg går for en svart, på svart, på svart stil, så jeg plastidippet felgene sort og lakkerte kalipperene svarte

Bilde

Bilde


Har nå byttet sideblinkere og lyktene i fangeren til klare, og lagt film på de fremme. Har også byttet grøftelysene til noen som er org. sota. Xenon 8000k i både hovedlykter og grøftelys er planen.

Bilde

Bilde

Bilde

Også sleepyeyes
Bilde


Videre planer er:
-sote alle ruter
-bytte kanal passaskjer side pga skade
-detailing
-bytte ratt
-oppgradere anlegg en smule...
-effektanlegg + filter
-felger

Har ikke bilder interiør, men det er like strøkent som nytt. Har byttet ut mattene med rød kant med helsorte med TRD logo. Ble ganske bra :)
Sist redigert av Boratitanius den 16 mai 2014 22:53, redigert 1 gang totalt.
 #428565  av ArildM
 
Litt mye sort etter min smak, eller må jeg bare gratulere med SW20 :) Heldig som fikk tak i en såpass strøken en da :D
 #428571  av FT86
 
gratulerer med fin bil! hadde litt lyst på denne selv egentlig ;)
 #428572  av Sarlacc
 
Boratitanius skrev:....Jeg går for en svart, på svart, på svart stil, så jeg plastidippet felgene sort og lakkerte kalipperene svarte...
Gratulerer med en dritlekker bil!
Den svarte stilen er knalltøff :-)
Hvordan ble finishen på felgene med plastidip? matt eller blank, eller noe midt mellom? Og hvordan prepper du felgene for å unngå at det skaller av?
 #428581  av Boratitanius
 
Takketakk :)
Sarlacc skrev:
Boratitanius skrev:....Jeg går for en svart, på svart, på svart stil, så jeg plastidippet felgene sort og lakkerte kalipperene svarte...
Gratulerer med en dritlekker bil!
Den svarte stilen er knalltøff :-)
Hvordan ble finishen på felgene med plastidip? matt eller blank, eller noe midt mellom? Og hvordan prepper du felgene for å unngå at det skaller av?
Finishen blir matt, det fins også en spray som du kan spraye på som gir en litt blankere finish, men syns ikke det er noe fint. Jeg bare "vaska" felgene med en kost for å få bort støv og drit, så spraya jeg i vei. Gjorde det på vinterfelgene på andre bilen også, og de er like fine etter lang vinter. De sier du skal ta 3-4-5 lag på hver felg, men jeg tok bare 1 tjukkt :)
 #429041  av ArildM
 
Senk og noen andre felger så blir det kult :)
Upraktisk med helsvarte vinduer, men sikkert bare jeg som er blitt gammel. Hadde helsvart før :oops: :)
 #429047  av Mr2mr2
 
Tror du begynner å bli gammel Arild :P

Fet bil, fin stil :)

Meeen......må senkes 8)
 #429050  av Boratitanius
 
Alt annet enn felger og senk er prioritering i år. Justerbart senkesett er iallefall det siste som skal på bilen, senkefjører, kanskje? Har noen erfaring med det? Blir bilen mye stivere? For så stiv som en bil blir med justerbart, skal jeg aldri ha igjen, da driter jeg faktisk litt i utsende.

Ang felger, så blir det også neste år, og da har jeg lyst på samme felger/oppsett som denne
Bilde
 #429051  av Mr2mr2
 
Vil tro det blir bra med de felgene der :D
 #429052  av ArildM
 
Fine felger :)
Har H&R 30mm fjærer, funker fint det.
Mange som gjør feil når de setter på koni eller andre justerbare dempere og bare vrir på det hardeste og tror at det er best...
Ellers er det mange Coilovere som er veldig harde uten gode justeringsmuligheter.
 #429055  av hmsilset
 
Heldiggris :) Grattis med ny og meget bra bil!
 #429060  av Boratitanius
 
Takker :)
En ting jeg vil gjøre når jeg tilslutt får solgt den andre bilen, er å kjøpe eksosanlegg. Og sette på K&N filter. Jeg vil ha skikkelig grom lyd :) Er det noen som kan anbefale noen? Sånn utsendemessig syns jeg de til Turbo er kjempetøffe, men er det slik at de ikke passer? Jeg ser på ebay at de også selger like til non turbo, men da er plutselig prisen gått fra 250 pund til 2500..?
 #429061  av Boratitanius
 
Er de listene som går midt på vanskelige å ta av? Jeg vil lakkere de svarte :) Ser ikke noe grunn å ha grå lister midt på en svart bil :D
 #429067  av Boratitanius
 
Vil dere si det er verdt å sette på shortshifter? Og så ser jeg mange bytter en eller annen gummiforing med et hjullager i girmekanismen en plass.. Noen her som har gjort det samme? ...Ble litt mange spørsmål nå, beklager det :)