TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Celica GT

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #429175  av JCDahls
 
Hei :)

Tenkte jeg skulle dele mitt lille evighets prosjekt med dere.
Jeg kjøpte meg en 1994 Celica GT som førstebil og har ganske mange drømmer jeg har lyst til å realisere.
Jeg kjøpte meg en 1994 Celica GT som førstebil og har ganske mange drømmer jeg har lyst til å realisere.
240566_10150174353331898_5703770_o.jpg (1.03 MiB) Vist 6334 ganger
Da jeg kjøpte bilen hadde jeg planer om å lakere den lime grønn, så det ble gjort en del ting jeg bare må gjøre om nå pga at jeg vil ha en rød trå igjennom hele bilen, allt skal matche å være stil rent.

Noe av det som ble gjort var:
Lakerte intriør plasten grønn og la aluringer rundt speedometeret
Lakerte intriør plasten grønn og la aluringer rundt speedometeret
250760_10150194934361898_6509377_n.jpg (76.79 kiB) Vist 6334 ganger
Det ble byttet stereo i hele bilen og det ble byggd en ganske heftig basskasse med xbox, 24&quot; Tv og selfølgeli 2 grønne 15&quot; subber.<br />Egen kurs til xbox, tv og logitech systeme(ville ikke ha lyden på bilstereoen men på eget anlegg)
Det ble byttet stereo i hele bilen og det ble byggd en ganske heftig basskasse med xbox, 24" Tv og selfølgeli 2 grønne 15" subber.
Egen kurs til xbox, tv og logitech systeme(ville ikke ha lyden på bilstereoen men på eget anlegg)

315643_10150287984206898_844104173_n.jpg (91.86 kiB) Vist 6334 ganger
Så skjedde jo det som slefølgeli måtte skje...
Bilen fikk hilse på autovernet på fosen.
Bilen fikk hilse på autovernet på fosen.
523791_10150789948491898_93462855_n.jpg (96.83 kiB) Vist 6334 ganger
Å da begynte tankene å rulle. Jeg må jo ha ny front uansett, hvorfor kjøpe den kjedelige standar fangeren?
SÃ¥ da fant jeg ut at jeg ville begynne med evighets prosjekte mitt :P

Her er en liste over hva som skal bli gjort;
- GT-Four vinge
- GT-Four panser
- GT-Four frontfanger
- Fjærne viskern, spyler, antenne og emblem bak
- Lakere hele bilen orange
- Lakere speilene svarte
- Lakere raiser blockene svarte
- JDM skilt oppheng
- JDM baklyker
- JDM klare fram lykter
- TRD logo i framrute
- TRD logo på bakluka
- 2-din spiller og helt nytt orange cerwin vega anlegg
- Lakere interiør plasten orange
- Svart tak innvendig
- Svarte Sparco Drift felger
- Trekke opp alle seter i skinn med orange sømmer
- Koilovers
- Bytte allt av bremser
- Lakere sommerfelgene svarte og legge vinterhjul på de.
- Orange hjulbolter
- Sote rutene

Mvh. JCDahls
Sist redigert av JCDahls den 14 jun 2013 02:57, redigert 2 ganger totalt.
 #429176  av EXS
 
høres bra ut :) blir bygd alt for få showbiler nå for tiden syntes jeg... skal følge med på denne tråden :)
 #429181  av JCDahls
 
EXS skrev:høres bra ut :) blir bygd alt for få showbiler nå for tiden syntes jeg... skal følge med på denne tråden :)
Høres bra ut det og :)
Skal prøve å ha gjevnlige oppdateringer ;)
 #429185  av ArildM
 
Stilig med en gjennomført stil på interiøret :)
Morsomt med flere fra Trøndelagsområdet, håper vi får til noen helgemeets i Trondheim slik som i fjor :)
 #429196  av JCDahls
 
ArildM skrev:Stilig med en gjennomført stil på interiøret :)
Morsomt med flere fra Trøndelagsområdet, håper vi får til noen helgemeets i Trondheim slik som i fjor :)
Må ha det gjennomført vet du :P
Det må vi få ordnet :) Så på tråden til kompissen min(Celicaen min - kjohe110493) at du var fra skatval? Litt off topic men har campingvogn på den ene campingen der :P
 #429212  av ArildM
 
Aha, da vet du vel nesten hvor jeg bor også da ;) Rett oppfor Prixen på Skatval :)
 #429218  av ST205RR
 
fin bil,men synes gtfour fronten/vinge er noe som bare skal være på st205 :wink:
blir som å sette et turbo-emblem på en bil som ikke har turbo,det hører ikke hjemme dær.. :roll:
 #429221  av JCDahls
 
ArildM skrev:Aha, da vet du vel nesten hvor jeg bor også da ;) Rett oppfor Prixen på Skatval :)
Ahaaa, da snakkes vi vell kansje en helg i sommer da :) er jo å harndler der hver helg vi er der :)
ST205RR skrev:fin bil,men synes gtfour fronten/vinge er noe som bare skal være på st205 :wink:
blir som å sette et turbo-emblem på en bil som ikke har turbo,det hører ikke hjemme dær.. :roll:
Ser poenget ditt der, er litt enig når det kommer til andre biler. Men syns st205en er så mye finere at jeg ikke klarer å dy meg :p
 #429307  av Myklebust
 
Nydelig bil! Alltid hatt lyst på GT sjølv :) Likte limegrønnstilen veldig godt. Det passa til sølvfargen på bilen, også er det jo en xboxfarge.. Er du sikker på oransje farge på bilen altså? Elsker sølv og limen...

Berre gå i gang med gt4-front! Det blir kjempebra når du likevel har vore uheldig. Dropp trd i framruta og gt4-vingen. Ver stolt av at det er en GT, bra sjeldne dei og. JDM baklykter er et must. Har det på vår ST. Løfter utseendet maks 8)
 #429331  av JCDahls
 
Myklebust skrev:Nydelig bil! Alltid hatt lyst på GT sjølv :) Likte limegrønnstilen veldig godt. Det passa til sølvfargen på bilen, også er det jo en xboxfarge.. Er du sikker på oransje farge på bilen altså? Elsker sølv og limen...

Berre gå i gang med gt4-front! Det blir kjempebra når du likevel har vore uheldig. Dropp trd i framruta og gt4-vingen. Ver stolt av at det er en GT, bra sjeldne dei og. JDM baklykter er et must. Har det på vår ST. Løfter utseendet maks 8)
Er enig i mye men vill ha en bil som "stands out" en søkvfarget bil er det litt for mange av :p
Når det kommer til trd i ruta kommer jeg til å prøve det, men om det ikke passer med helheten er det jo bare å ta det av.
Vingen er jeg relativt sikker på, min mening er at det ikke ser gjennomført ut om den ikke er med :/ Og raiserblocene er ganske viktig for å få igjen det svarte på utsiden. Må jo ikke bli for mye orange så felgene, raiserblockene, rutene og speilene blir svarte. Innvendig blir det omvent, svart med orange detalier :)
Så denne på nettet å ble solgt. Så fargen er jeg ganske sikker på :) målet er vell å få den så lik som denne som mulig, bare med klare frontlykter ;)
Så denne på nettet å ble solgt. Så fargen er jeg ganske sikker på :) målet er vell å få den så lik som denne som mulig, bare med klare frontlykter ;)
image.jpg (112.91 kiB) Vist 6255 ganger
 #429332  av ArildM
 
SÃ¥ ikke dumt ut nei :)
Kan jo vurdere å sende den til Latvia om du har mere du skal ha gjort?
Jeg betaler 20 lapper for komplett rustsveising og hellakkering av min bil (og der er det mye rust å ta av :wink: ).
Fin liten 100mils kjøretur det :)
 #429335  av JCDahls
 
ArildM skrev:SÃ¥ ikke dumt ut nei :)
Kan jo vurdere å sende den til Latvia om du har mere du skal ha gjort?
Jeg betaler 20 lapper for komplett rustsveising og hellakkering av min bil (og der er det mye rust å ta av :wink: ).
Fin liten 100mils kjøretur det :)
Haha^^ Har tenkt tanken men skal på noen turer i sommer å de er ikke direkte gratis :p så få se ann de store kostnadene mot vinteren :) Finns såvidt rust på den, så det er heldigvis ikke noe tema :)
 #429336  av JCDahls
 
Leverte foresten sommerfelgene som blir vinterfelger etter kjøp av sparco drift til lakkering før jeg dro til jobb i dag :)
Dette er vel det beste før bilde jeg har :p
Dette er vel det beste før bilde jeg har :p
image.jpg (112.71 kiB) Vist 6250 ganger
Legger ut etter bilde så fort jeg får hentet de :)
 #429434  av JCDahls
 
Update :)
Fikk tilbake felgene i dag :D
Etter et koslig opphold på tecknolakk i trondheim er de nå i hus igjenn.
image.jpg
image.jpg (122.27 kiB) Vist 6213 ganger
image.jpg
image.jpg (183.75 kiB) Vist 6213 ganger
ps. Tecknolakk ambefales på det sterkeste, pulver lakkerer allt og ingenting til en billig penge :)
 #429448  av ArildM
 
Ble bra :)