TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Photoshoot trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #429828  av Emil_L
 
Hvis det er veldig mørt, sett den helt ned. Hjelper veldig ;)
 #429838  av RuneÃ¥dl
 
Emil_L skrev:Hvis det er veldig mørt, sett den helt ned. Hjelper veldig ;)
okei :) takk for tipset! :)
 #429843  av Emil_L
 
Merka hvor mye det hjalp når jeg var på Rally Sverige i år.
Kunne ha bilder fra lyse dagen, som ble helt kornete, og så ikke bra ut. Skrudde ned iso til 450 ish (vite at dette var i skogen i sverige, med masse hvitt!) Så ble det "noe" bedre :)
Legger ut bilde for å vise forskjellen litt etterpå :)
 #429850  av Sarlacc
 
Dette med ISO og støy varierer mye mellom ulike kamerahus, men generelt så er den fysiske pixel-størrelsen viktig. Liten pixel = høy sensitivitet = mer støy.
På et Nikon med 1.5x crop og 24MP vil det derfor være merkbar støy ved høy ISO.
Men, det er generelt bedre å kjøre støyfjerning i software etterpå enn å få uskarpe bilder pga lang lukkertid ved håndholdt og/eller bevegelige motiver.

Hvilket minner meg på at jeg har en Canon 50D til salgs, med vidvinkel 10-22mm og normalzoom 17-85. Pluss evt. en 100mm macro, ringblitz, og et Manfrotto stativ :-)
 #429854  av celicat23
 
Beste kjøpet som en kan kjøre nå er nikon d700 på bruktmarkedet. Fullformat med knall bra fokus system og bildekvalitet. Bruker iso 1600 uten problemer. Har ett nikon d5100 også, og det er seriøst noe drit i forhold.
 #429855  av Sarlacc
 
Det kommer vel litt an på behov og budsjett. Og man må ta i betraktning at Nikon fullformat objektiver er dyre og klumpete.
Men D700 er et godt og solid kamerahus. Jeg prøveskjøt den da den kom i 2008, og var mektig imponert den gangen.
 #429856  av celicat23
 
Fullformat objektiv er ikke dyre og klumpete. Du må ikke kjøpe ett 300 f2.8 VR på flere kg bare fordi du kjøper ett FF kamera. Du har 24-85 VR, 70-300 VR etc. På canon sin side så er det vel 5dmk2 som er det beste kjøpet, bare synd med den forferdelige 9 punk AF'en. Hadde de ikke skutt kamera i beinet med den driten der når de lagde det så skulle jeg byttet til canon for lenge siden.

Men men, bilder ja.. Var del det tråden handlet om..
 #429862  av celicat23
 
Like greit, akkurat foto er jeg heeeeelt noob på og aner ikke hva jeg snakker om. Noen flere bilder av wiesmann'en?
 #429872  av ErikG
 
celicat23 skrev:Like greit, akkurat foto er jeg heeeeelt noob på og aner ikke hva jeg snakker om. Noen flere bilder av wiesmann'en?
Haha, yeah right....
 #429885  av ArildM
 
Enig ang Wiesmann'en, akkurat passe sær til at det er noe jeg kunne ha vurdert :)
Trodde ikke det var noen av denne på norske skilter jeg, er vel en ganske sjelden bil?