TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Holger's Lexus SC400

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #432696  av ArildM
 
Hehe, nytter vel ikke å komme ned på BT og si at det er samme bilen som en supra og at det derfor bør godkjennes :lol:
 #432736  av Holger
 
ALT understell er ikke likt. Man kunne kanskje fått godkjent coilovers fra supra om man har papir på at det er bygd på nøyaktig samme platform.
Men skal høre litt rundt på firma, er nok mulig de lager tuv godkjente sett til denne også! :)
 #432743  av toyotakp61
 
Har hørt at alt var likt jeg men veit jo ikke mer enn jeg har hørt der da;)

Ja får håpe vi finner noe som er godkjennbart. Lite aktuelt å kjøre offroader iaff^^
 #432757  av Zepticon
 
Er det ikke flyttegodsbil? Skal ikke trenge papirer på noe i det hele tatt da...
For disse bilene gjelder kjøretøyforskriften fra 1942.
 #432772  av Holger
 
Sikker på at de fortsatt går etter det?
 #432774  av toyotakp61
 
Ser ut som om den reglen blei fjerna for endel år siden:p ifølge det jeg klarer å finne ut av på nett iallefall.
 #432788  av Zepticon
 
Regelendringen har ikke tilbakevikende kraft. Du kan ikke importere på flyttegods lenger, men de som allerede er i landet på skilt, følger 1942 reglene. På samme måte som JDM supra med skilt ikke blir avskiltet, selv om de er ulovlige å registrere nå.

aeg vurderte å kjøpe en flyttegods 626, og undersøkte nøye med en på teknisk hos BT på østlandet, og han fikk bekreftet dette fra en SFOOR representant.
 #432791  av toyotakp61
 
Får for all del håpe at du har rett så får jeg fiksa coilovers oå min og;) ser de sier noe annet på mange andre forum men er nok mye tipping;) de sier at endringene måtte være gjort før lovendringa kom^^
 #432804  av Zepticon
 
toyotakp61 skrev:Får for all del håpe at du har rett så får jeg fiksa coilovers oå min og;) ser de sier noe annet på mange andre forum men er nok mye tipping;) de sier at endringene måtte være gjort før lovendringa kom^^
Jeg fikk beskjed om å skrive en søknad med foreslåtte endringer. Henvise til at bilen var flyttegodsimportert og at den derfor faller under kjøretøyforskriften fra 1942, og at det dermet ikke stilles noen krav til ekstrautstyr. En annes ting er jo at det selvfølgelig ikke er alle som kjenner til denne loven, og at du derfor garantert vil møte motstand.

Alternativt så kan du hevde at dette var montert på bilen når den ble importert, men at du vil få det skrevet inn i vognkortet for sikkerhets skyd. Dette er ikke noe de kan tilbakevise, og siden bilen ble godkjennt med dette da, så kan de ikke gå tilbake på det. Det var også et forslag fra kontakten min, men da spurte jeg direkte om motormodifikasjoner, som ofte varer lengere enn coilovers.
 #433134  av toyotakp61
 
Snakka med biltilsynet og de avviste dette desverre:( men gir ikke opp enda, har tenkt å prøve å prate med dem direkte istedetfor på telefon.
 #433327  av aspen
 
peis på med senk og håp på det beste :)
 #433428  av Roye
 
Slike mods må sikkert testes av et "uavhengig laboratorium" før BT godkjenner noe som helst.
 #433433  av Zepticon
 
toyotakp61 skrev:Snakka med biltilsynet og de avviste dette desverre:(
Hadde vært flott å gjort det skriftlig, slik at du har dokumentasjon, og evt får dem til å dokumentre det de påstår. Skal ta en prat med han kontakten min og høre hva han anbefaler som fremgangsmåte.
 #433435  av toyotakp61
 
Ja hør med han og oppdater oss, jo mer vi har å slå i bordet jo bedre ligger vi ann.
 #436128  av Holger
 
bilen var rett og slett helt jævlig dårlig i lakken, så nå er den endelig lakkert! :)

gleder meg til å hente den hjem og begynne å montere racing stoler, GT4 ratt og begynne på w58 swap!

40 små bulker på denne sia :) utrolig hvor mye ting som har vært borti denne...






inni boksen med den :)


færsk! :roll:



yo!


resten av delene er også strax ferdige, alle lister blir også lakkert svart.