TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min sorte GT86 hentes om fÃ¥ dager

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #433635  av Sarlacc
 
voivoi skrev:Bestillte meg ein Satin White 2014 mod GT86 i dag med TRD styling, sportseksos, diffuser bak og JBL lydpakke! FÃ¥r den i januar! ]
Hey, gratulerer :D :D
Det er ikke mye vi kan gjøre for å korte ventetiden, men du kan jo hilse på likesinnede på ft86.no (når noen bare får jagd poltegeistene ut fra serveren, den er litt hjemsøkt akkurat nå)
 #433636  av Sarlacc
 
ArildM skrev:Godt å høre det begynner å bli noen GT86 i Norge, slik at jeg kan kjøpe en brukt om 20 år :mrgreen:
Du kan få forkjøpsrett på min når jeg blir nødt å kjøpe ny, i 2015/2016:
http://smh.drive.com.au/motor-news/toyo ... 2rleu.html
...inside sources claim the most likely option is an increase in displacement, bumping the 2.0-litre horizontally opposed engine out to 2.5-litres and increasing power from 147kW to around 190kW
 #433644  av Kjelliken
 
voivoi skrev:Har dere noe tro på dette her?

http://www.ebay.com/itm/Innovate-Motors ... f7&vxp=mtr

Det er endel som har dette kittet i USa om du går inn på ft86club.com så finner du et hav av informasjon.
Er en egen post for forced induction som tar for seg de fleste opplegg til denne bilen og hvlike altenativer du får til bilen. :)
 #433652  av voivoi
 
Sarlacc skrev:
voivoi skrev:Bestillte meg ein Satin White 2014 mod GT86 i dag med TRD styling, sportseksos, diffuser bak og JBL lydpakke! FÃ¥r den i januar! ]
Hey, gratulerer :D :D
Det er ikke mye vi kan gjøre for å korte ventetiden, men du kan jo hilse på likesinnede på ft86.no (når noen bare får jagd poltegeistene ut fra serveren, den er litt hjemsøkt akkurat nå)
Thnx! Ja, eg har prøvd å registrere meg på ft86.no, men har ikkje fått det til, og sida har til tider vert nede :/
 #433653  av voivoi
 
Sarlacc skrev:
ArildM skrev:Godt å høre det begynner å bli noen GT86 i Norge, slik at jeg kan kjøpe en brukt om 20 år :mrgreen:
Du kan få forkjøpsrett på min når jeg blir nødt å kjøpe ny, i 2015/2016:
http://smh.drive.com.au/motor-news/toyo ... 2rleu.html
...inside sources claim the most likely option is an increase in displacement, bumping the 2.0-litre horizontally opposed engine out to 2.5-litres and increasing power from 147kW to around 190kW
Ahhh.. ja blir ny bil på meg og då!
 #433656  av ArildM
 
2.5 motoren ja, den har jo Subaru allerede produsert i en stund?
Eller er det snakk om en nyutviklet 2.5l motor?
 #433659  av Sarlacc
 
ArildM skrev:2.5 motoren ja, den har jo Subaru allerede produsert i en stund?
Eller er det snakk om en nyutviklet 2.5l motor?
Jeg tipper det er motor som utvikles. Det store spørsmålet er om det blir Subaru eller Toyota som gjør jobben.
Jeg liker Subaru-bokseren, med det lave tyngdepunktet den bidrar til i GT86 og håper på en ny 4-sylindret NA horisontal bokser fra Subaru med +250hk.
Selv om den blir betydelig dyrere enn dagens GT86 så kommer jeg til å måtte HA en sånn bil... :oops:
 #433668  av ArildM
 
Slår jo neppe positivt ut på avgiftsskalaen... Men stort sett alle har jo klaget på for lite motor, så det blir spennende å se om Toyota faktisk vil komme med noe tilbakespill på det :)
Spørs om det blir ala samme oppskrift som sist. En joint venture, hvor subaru lager motoren og toytoa stiller med lånt teknologi på innspøryting osv :) Kanskej en lett lydoptimalisering fra Yamaha så hadde det blitt bra motor det tror jeg :)
 #433671  av Sarlacc
 
ArildM skrev:. Men stort sett alle har jo klaget på for lite motor
Motoren er aldeles herlig og bilen føles ikke undermotorisert, de som påstår det har ikke skjønt konseptet. Eller de har råd til en Bugatti Veyron og vil heller ha en sånn.
Den bilen som de to gutta i tråden over her nettopp har kjøpt er fantastisk morsom å kjøre, pen å se på og solid bygd, det er det vel ingen tvil om :D

Det som derimot er lov å hevde, er jo at bilen forøvrig er såpass godt konstruert at den utmerket hadde tålt en 50-100 hester på toppen, og da kan bli enda litt gøyere.
 #433673  av ArildM
 
Så absolutt, den er jo lik arvtageren sin AE86 som også var levert "undermotorisert" fra frabrikken :) Også slik som AW11en, den er genialt morsom å kjøre selv om den bare har 125hk originalt :) Men med 20v motor og 160hk er den fremdeles lett håndterbar, bare enda mer morsom å kjøre :)
 #435056  av Kjelliken
 
Hei lenge siden sist gutter.

Var nettop i England en tur og da måtte jeg ta turen innom Fensport.
Fikk meg en liten tur i gatebilen deres. Den er en automat med ca 270 hk på turbo oppsettet deres.
Må si meg veldig positiv til det. OG bilen dro veldig bra, og det på under 0.5 i ladetrykk på orginal maskin.


Bane bilen deres produserer nå godt over 335 hk på litt over 0.75 i trykk og den har blitt herjet med siden dag en.
Er virkelig positiv til deres prosjekter og virker i grunnen bunn solid det de har gjort så langt.

Bilen fortjener ett slikt turbo kit sånn plutselig en dag. :twisted:
 #439038  av mannen
 
Men nå skal du selge bilen ? Hva skal du ha deg nå da ??
 #452532  av turbo_child
 
Kjelliken skrev:Da har jeg bestilt felger til bilen.

Noen måneder så har jeg de..
Tenkte meg akkurat de samme felgene til min nye GT86!
Får jeg spørre hvem du bestilte de fra? Fant en importør i Sverige, ser lovende ut!
Det eneste jeg sliter med er hvilke dimensjoner og offset jeg skal ha på den, da jeg vurderer bredere hjulbuer (KM4SH kit fra speedhunters.com).
Vet for så vidt ikke hva som er lovlig ennå.

Tips/tanker? :D