TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Corolla AE92 GT-i prosjekt.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #437721  av <RuPerT>
 
:D Gledes til montering!
Venter enda i spenning på når coiloverne kommer. :)
 #437816  av <RuPerT>
 
Coiloverne kom til tyskland idag og blir sendt videre til meg på mandag. :)
 #437847  av <RuPerT>
 
Tror prosjektet mitt må være aldeles kjedelig for folk :P Skal oppdatere med bilder når deler ankommer/blir montert så man får litt kommentarer og å skryt :lol:
 #437856  av ArildM
 
Hehe, alt for enkelt bare å bla gjennom uten å poste kommentarer :oops:
Blir knallbra dette :D 20v motor, coilovers, bremser, full pakke :D
 #437877  av Apsis
 
<RuPerT> skrev:Tror prosjektet mitt må være aldeles kjedelig for folk :P
På ingen måte, dette er helt rått spør du meg :D.
AE92 GT-i er bare et litt ømt tema for min del. Jeg solgte en litt sliten litt rusten som hadde gått 200+, men var en tåre i øyekroken siste turen jeg tok.
Savner den fortsatt hver gang jeg tenker på den; girspaken som lente seg svakt mot førersiden, brølet når t-visen åpnet ved 4500rpm (den skifter vel du ut med en uhyre mye råere lyd :D), følelsen ved et "perfekt" girskift (motor/gir passa virkelig bra sammen!), og gliset når man henger som en klegg i speilet på CRX V-tecen som kompisen var så uhyre stolt av!
 #437878  av God
 
Jeg er innom prosjekttråden din av og til jeg også, men har bare ikke kommentert enda. :oops:

Det er som Arild sier - 20v motor, coilovers, big brake kit + div gromdeler slår aldri feil! 8)

Har selv aldri jobbet med corolla eller 4age, så det er ikke så mange innspill jeg kan komme med desverre..

En ting ser jeg og det er at du har handlet gromdeler av de rette type merkene! :wink:
 #437881  av <RuPerT>
 
Høres bra ut :D Som nevnt tidligere, kommer flere og bedre bilder etterhvert. :)
Arving nr2 kom til verden for 2uker siden, så montering skjer vel etter jul hvis det er muligheter å ta ut bilen fra lagring. :)
 #438942  av <RuPerT>
 
Tja :) kom fin pakke i posten igår :)
Vedlegg
20140116_190047.jpg
20140116_190047.jpg (632.1 kiB) Vist 3099 ganger
20140120_164842.jpg
20140120_164842.jpg (635.45 kiB) Vist 3099 ganger
 #438966  av <RuPerT>
 
ja,blir spennende å se hvordan di fungerer :) Aldri hatt coilovers før så blir artig å montere :)
 #438978  av ArildM
 
Da er vi to som er spent på akkurat det, jeg er spent på hvordan man skal få de justert nøyaktig med så mye instillingsmuligheter som det er på de :oops:
 #438988  av ArildM
 
Vet hvem jeg skal spørre om det blir noe tull :) Neida det skulle jo gå bare greit, men jeg er jo så perfeksjonist at jeg blir gal om det blir en runde feil på ene siden vs andre sia :lol: Skal jo være mulig å få til på en dag da :)
 #438990  av God
 
ArildM skrev:Da er vi to som er spent på akkurat det, jeg er spent på hvordan man skal få de justert nøyaktig med så mye instillingsmuligheter som det er på de :oops:
La Camberskruene være i fred og gjør grovjusteringen på det org. camberleddet med øyemåling. Fungerte fint på bruksbilen min og fikk ikke noe slitasje på dekkene. Skal du på bane og ligge bredt med firehjulsdrift, så er camberskruene på tårnet redningen din, hehe.. :twisted:

MEN skal du gjøre det skikkelig, så anbefaler jeg å ta en firehjulskontroll. Da trenger du ikke å bekymre deg for slitte dekk og humpete kjøring pga. feil spissing.

Bruk forresten skyvelær for å få riktig høyde på alle sidene. Ta skyvelæret mellom den svarte justeringsbolten i midten og den gule justeringsbolten ovenfor. Skru løs den gule justeringsbolten og juster ned til ønsket høyde, deretter skrur du ned den øverste justeringsbolten hvis du er fornøyd. Husk å gi et lite kakk med en hammer på justeringsnøkkelen når du skrur fast justeringsboltene, så vet du at de sitter!

Er ikke nødvendig å stille på den nedre delen av coiloversen. La den indre sylinderen være på lik linje med den ytre sylinderen helt nede på coiloversen. ;)

Håper ikke dette ble rotete forklaring.. Er trøtt i maska etter en lang dag! :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7