TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ST185 prosjekt vurderes Ã¥ selges.

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #431238  av loft
 
Har en Carlos Sainz 1992mod i garasjen, svart.
Begynte i fjor med å ta ut motoren, strippe den helt, borra opp så det er en ekte 2.0l med smidde stempler og råder. Plana toppen.
Ny cometic toppakning, ARP bolter, nye pakninger på ALT, nye dyser og fuelrail. Ny turbo (kjøpt av motorsporthuset her inne), ny clutch.
Selve blokka,toppen og fuelrailen er satt sammen. Alt etter boka mtp nm. ALT er dimensjonert for å tåle rundt 500hk. Målet mitt var 400-450hk MAKS så man har litt å gå på.

OK interiør, baksetene er strøkne, fremsetene er helt ok. Liten rift i førersetet..Men er jo godt brukt etter så mange år.
Litt rust i hjulbuene men ikke store problemet hvis man uansett skal ha ett prosjekt.

Grunnen til at jeg selger det er at
1. Ikke min garasje, må neste ut av den innen snøen kommer.
2. Mangler motivasjon og kunnskap til å fortsette
3. Penger.. :p

Motoren er ikke satt inn i bilen, og den står på Stjørdal i Nord-Trønderlag.
Har mine tanker om hva jeg burde ta for den men gi bud.
Jeg selger IKKE delene! Kjøper du setet så må du ta med bila sant.
Gi gjerne bud og spør hvis du lurer på noe. Hvis du er veldig interessert kan du ta kontakt med meg på mail: vegar.dahl@gmail.com.
Da svarer jeg mye raskere.
 #433988  av loft
 
Ingen interesser for denne?
Har mistet all motivasjon og interesser for å forsette med dette, og har okkupert garasjen te en kompis så må nesten ut derifra før vintern!
Av stefaren til en kompis (bil og båtbygger) mente at det tok en uke så var motoren og alt på plass..så det kan si litt om hvor lite eller my (avhengig av kunnskapen) som er igjen å gjøre.
Må hentes i Stjørdal (nord-trønderlag) på henger.
Selger ikke deler for deler!
 #433993  av Holger
 
bilder og hvilken pris har du tenkt? km.stand osv
 #434006  av Holger
 
of topic.

har sendt deg PM sleeper!
 #434021  av loft
 
Godt poeng Sleeper.
Vedlegg
25102010327 - Kopi.JPG
25102010327 - Kopi.JPG (65.64 kiB) Vist 6029 ganger
CS1 - Kopi.jpg
CS1 - Kopi.jpg (270.39 kiB) Vist 6029 ganger
cs2 - Kopi.jpg
cs2 - Kopi.jpg (82.43 kiB) Vist 6029 ganger
 #434022  av loft
 
I og med at blokka og toppen er satt sammen med gode deler + har ny turbo, clutch etc så vil jeg ha 45k for den..
GÃ¥tt rundt 220 000km.

1ukes arbeids så kan du selge den for 100 000k og tjene 50 på den.. :P

bud 45000kr og oppover...I og med at jeg får hjelp med å fortsette med bilen nå..de håper å ha den ferdig te uke 40!! Så hvis noen er interessert kan dere få kjøpe den ferdig montert og prøvekjørt men da til en helt annen pris.
Har jeg råd blir den lakka på nytt og rusta fjerna..men tror ikke jeg har råd.
 #435981  av loft
 
Ingen som er interessert?
For de som har 1 uke å mekke på (2 helger ellernoe) så er motoren ferdig og satt inn på den tiden..Og da kan bilen eu-godkjennes, hentes ut skiltene og bilen selges for X antall tusen kroner mer..Usikker på hva en godkjent carlos sainz går for men tviler under 70-80 000kr.
 #435989  av ArildM
 
Hvor på Stjørdal står bilen? Kan komme og se på den en gang om du vil.
Er motor i deler? Og er ledningsnett osv komplett slik at det bare er å skru sammen og sette inn motoren?
 #435998  av loft
 
ArildM skrev:Hvor på Stjørdal står bilen? Kan komme og se på den en gang om du vil.
Er motor i deler? Og er ledningsnett osv komplett slik at det bare er å skru sammen og sette inn motoren?
Svarte på mail men kan jo svare her å!:)

Står i kometveien (oppe ved terrassehusene). Bare å maile meg en dag i forveien så kan vi ordne det!
Blokk og topp er skrudd sammen, nye lager og pakninger på alt. Smidde råder og stempler, borra opp så er det er en ekte 2.0l ikke 1998 ellernoe sånt tull, toppen er også plana og slipi hos Cylmo. Cometic toppakning og ARP toppbolter. Har begynt på airintakemanifold, fuelrail er på plass og ledningsnettet (som er komplett) er satt på, og plugga i her og der. Så mangler egentlig bare div gummiledninger hit og dit (kjøling og olje) samt å slenge på girkassa hvor det følger med ny clutch! :) ALT av deler følger med, alt av deler er merka i ziplock poser og det føler med to tykke verkstedbøker hvor det står ALT om 3sgte og forøvrig 2 andre toyotamotorer.
 #436011  av ArildM
 
Ikke mye igjen før du får den sammen da. Fikk du til det med veiva da? Ser du skrev i en tråd for en stund tilbake siden at den ikke gikk rundt når du skrudde alt sammen? Hørtes litt skummelt ut synes jeg.

Problemet er jo at kjøper tar på seg en ganske stor risiko her, du har brukt mye penger på motor, det skjønner jeg. Men har kjøper noen garanti for at arbeidet er utført korrekt og at motor fungerer når den startes? Bilen har ikke vært EU ok på mange år, hvor mye feil blir det når den skal vises? Og du har nevnt rust i bakskjermene siden tidlig i prosjekttråden din, samt div andre ting. Rust i bakskjermer er ofte synonymt med rust andre steder. Jeg er litt skeptisk, og tror det blir vanskelig å selge denne for den prisen du antyder. En grei GT4 med rust i skjermene er ikke verdt 100 lapper, kanskje 60 lapper. Du får faktisk kjørbar GT4 med skilter til 35 lapper på finn.no. Og David solgte vel en GT4 med nybytta motor i fjor vår til rundt 50 lapper?

Håper du får solgt den, det er jo en rå bil når de er strøkne :)
 #436024  av loft
 
ArildM skrev:Ikke mye igjen før du får den sammen da. Fikk du til det med veiva da? Ser du skrev i en tråd for en stund tilbake siden at den ikke gikk rundt når du skrudde alt sammen? Hørtes litt skummelt ut synes jeg.

Problemet er jo at kjøper tar på seg en ganske stor risiko her, du har brukt mye penger på motor, det skjønner jeg. Men har kjøper noen garanti for at arbeidet er utført korrekt og at motor fungerer når den startes? Bilen har ikke vært EU ok på mange år, hvor mye feil blir det når den skal vises? Og du har nevnt rust i bakskjermene siden tidlig i prosjekttråden din, samt div andre ting. Rust i bakskjermer er ofte synonymt med rust andre steder. Jeg er litt skeptisk, og tror det blir vanskelig å selge denne for den prisen du antyder. En grei GT4 med rust i skjermene er ikke verdt 100 lapper, kanskje 60 lapper. Du får faktisk kjørbar GT4 med skilter til 35 lapper på finn.no. Og David solgte vel en GT4 med nybytta motor i fjor vår til rundt 50 lapper?

Håper du får solgt den, det er jo en rå bil når de er strøkne :)
Jepp! :) Var egentlig aldri noe feil med veiva..Bare vi (jeg) som ikke visste hvor tung/lett den sku være å vri rundt.
Er jo ingen garanti da jeg selv har satt den sammen. Eneste garantien jeg kan gi er at alt er fulgt i henhold til boka mtp pakninger, moment, smøring etc.
Eneste feilen som blir igjen når motoren er på plass er jo rusten i hjulbuene..Det spørs vell litt hvor du leverer den, men det er jo ett viss mål som skal klareres.
Nei naturligvis med rust på skjermene bak så er den jo ikke det. Må jo få fjerna rusta. Kan ikke huske å noen ganger ha sett en Carlos Sainz så billig som du beskriver men det er greit. Vet ikke om de salgene men det er greit.
Skjønner skepsisen mtp hvordan den er satt sammen for selv om jeg garanterer det er gjort riktig er det ingen faktisk garanti for din/andres del.
Så den blir jo stående til enten jeg har gjort den ferdig eller noen ønsker å skru videre på den.
 #436025  av ArildM
 
Jepp. Jeg ville ha beholdt den selv, det er ikke mange timer skruing som skal til før den er ferdig sammensatt. Gi lyd om du trenger skruhjelp, er ingen ekspert, men har byttet et par motorer nå :) Jeg var på det stedet du er nå med AW11en min, hadde nyoverhalt motor til 50 lapper, og en bil med rust i bakskjermene. Var nesten inne på tanken til å selge den til 20 lapper, men så tok jeg til vett og satte den sammen og fikk den overhalt og strøken. Angrer ikke ett sekund :)

ST205 til 80lapper:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44314480
ST185 til 35lapper:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44084962
 #436029  av Myklebust
 
At bilene går er vel ganske urelevant viss dei ikkje går bra.. Eg køyrte ned til svenskegrensa for å sjå på en for et par veker sia. Billig var den, men arbeidet som måtte til for å få den ok var overveldande.. Ingen stoooore feil, men det var litt feil på alt. Drivverket lugga og bilen var rett og slett veldig stusslig. Då er det nesten betre at det er påbegynt arbeid på den :)

Det var denne forresten:
http://www.autodb.no/bil/search/?xBrand ... mId1507078

Prisen har gått ned frå 55k og selgern har lagt til at bilen er "i relativt god stand" etter at eg har vore å sett på den. Då eg møtte opp var den i "teknisk veldig god stand".. ;)
 #436034  av ArildM
 
Joda, kjøper en en 20års gammel turbobil er det jo klart at man både må forvente rust og litt motortull.
Problemet er bare at en bil som ikke har vært EU godkjent på snart 4 år og som står i deler ikke akkurat er det enkleste å selge på noen som helst.
Akkurat det er fakta f uansett hvordan du snur og vender på det :)