TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • LSD til IS 200 manuell. TRD

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #432213  av K.Forthun
 
Nå har det seg sånn at jeg og fruen har flyttet opp i gokk med veier av en annen dimensjon i stup og vrifaktorer som gjør tusenfryds bergogdalbane sjalu og det kommer etterhvert en vinter.... derfor lurer jeg på om noen har en diffsperre å selge til en IS200 manuell eller vet hvor jeg kan få tak i dette ?? Har funnet noen på bildelsbasen.se men vet ikke hvem som har sperre eller ikke,ser at noen heter M58-M59 og M66?
Sist redigert av K.Forthun den 11 jan 2014 06:01, redigert 3 ganger totalt.
 #432468  av K.Forthun
 
Da bestilte jeg en LSD med merke TRD :). var ikke så langt unna og bestille en KAAZ LSD fra (drifworks.com) men blei TRD.
Fikk kjempe god hjelp fra en her på forumet som sendte meg nettside og viktige ting og huske på :D . Stor takk til han.
Bestilte fra (rhdjapan.com) er forresten tilbud på div ting der nå :)
Bare å vente på pakke fra Japan da :) blir fint og slippe og spinne på et hjul i vinter. :lol:
 #433130  av toyotakp61
 
Digg å få i nytt da^^
 #438587  av fredrich
 
Er du fornøyd med diffen? Er TRDen den samme som står i Sport-versjoner av bilen originalt? Jeg er ute etter en LSD til min 2004-mod IS 200 (manuell). Kunne du tenkt deg å dele hva som er viktig å huske på og hvor mye du måtte ut med inkl. frakt fra Japan? :)
 #438628  av K.Forthun
 
fredrich skrev:Er du fornøyd med diffen? Er TRDen den samme som står i Sport-versjoner av bilen originalt? Jeg er ute etter en LSD til min 2004-mod IS 200 (manuell). Kunne du tenkt deg å dele hva som er viktig å huske på og hvor mye du måtte ut med inkl. frakt fra Japan? :)

Ja er kjempe fornøyd :) TRD diffen, er en veldig god diff som sperrer virkelig godt når det trengs. Bilen blir veldig leken men utrolig lett kjørt og du slipper og drite deg ut med og stå og spinne på ett hjul i gårds plasser :P Nei TRD diffen er noen hakk kvassere. Den som står i sport 2 versjonen er vist ikke så veldig bra, men er helt klart bedre en den standard diffen som jeg hadde i min sport utgave. Fikk tips om og kjøpe TRD sin når jeg først skulle bytte. Viktig og huske på vist du handler fra samme sted som meg. dra til din lokale Toyota forhandler og kjøp to nye lager til diffen pluss simringer. kjøp også den heftigste Locktite du får tak i da låse skivene fra den originale diffen ikke passer på den nye. Er til de skruene som fester kronhjul til diffen:). Ser også at de har noen andre merker som er litt dyrere, men der mener jeg og huske lager og simringer er med i pakken:). Diffen Kom på 5900 kr ferdig til Norge. De lagrene kostet 1000 kr stykke på Toyota. Så med diff olje i prisen. Totalt 8300 kr :)
 #438676  av QuiNlan
 
Hvor mye skal du ha for å montere en slik i min, hvis jeg har alt klart på forhånd? Og, hvor lang tid tar det? Kunne evt. tatt det en gang jeg er hjemme hos mine forelde i Kvelde?
 #438914  av K.Forthun
 
QuiNlan skrev:Hvor mye skal du ha for å montere en slik i min, hvis jeg har alt klart på forhånd? Og, hvor lang tid tar det? Kunne evt. tatt det en gang jeg er hjemme hos mine forelde i Kvelde?

Kan helt sikkert montere på bilen din :) veit ikke hvor lang tid det tar da jeg tok det som en kose jobb uten å stresse på min. kan være ting som sitter fast også videre :) fire fem timer ca