TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bilder av Metz MR2 MK2

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #432382  av Metz
 
Ja det er sant GhostRider88, da er det bare å kline seg inn med sol olje før man fyller olje :) Kunne sikkert ordnet med en slags patent på dette og solgt monterings klare løsninger hvis dette er ønskelig. Spørs jo litt hvor mye folka er villige til å betale for det da. Luka i seg selv er jo ikke gratis den heller. Kanskje litt dumt å kjøpe inn et parti motor lokk og glass luker
hvis folk ikke er villig til å betale for dem. Er litt jobb også, men om folk er interessert kan det la seg gjøre :)
 #432384  av Daniel HS
 
Det motorlokket var JÆVLIG kult faktisk! Creds for å finne på noe nytt og fett! Husker for en del år siden, da var det poppis med pleksiglasspanser, noe som sjeldent var bra :P Men dette her var ihjelrått! Resten av bilen og ser bra ut forresten :D Liker stilen på bilen meget godt!
 #432385  av Metz
 
Takker og bukker Daniel, morro å få litt gode tilbakemeldinger på arbeidet jeg har lagt i Mr2'n :) Ja jeg husker det med plexipanser når du sier det :lol:
Har planer om å gjøre en retro fit led oppgraderig på baklyktene mine (runde lys inni), ønsker å beholde de gamle lampene fordi jeg liker bakplata og fordi alle andre bytter til nyere version. Har heller ikke sett noen gjøre dette på de gamle lampene, vil ikke ha likt som alle andre :) Allt av materiale er bestillt :D
Har også tenkt å konvertere om de hvite blinklysene i fangeren til parklys/blinklys med led :)
 #432392  av inzane2012
 
DIGGET soltaket på motorlokket! Det var faktisk jævlig kult! Men lurte på om du har merket noe om temperaturøkning om du kjører med det igjen? Kanskje montere en føler som åpner det automatisk om det når en viss temp under det?? :)
Likte og luftinntakene på siden, fikk litt ferrari feeling uten at det ble "harry" :)

eneste som mangler nå, er å fjerne snorklene så er den helt perfekt ;)
 #432393  av GhostRider88
 
inzane2012 skrev:DIGGET soltaket på motorlokket! Det var faktisk jævlig kult! Men lurte på om du har merket noe om temperaturøkning om du kjører med det igjen? Kanskje montere en føler som åpner det automatisk om det når en viss temp under det?? :)
Likte og luftinntakene på siden, fikk litt ferrari feeling uten at det ble "harry" :)

eneste som mangler nå, er å fjerne snorklene så er den helt perfekt ;)
må si meg enig med snorklene jeg også. Uten de blir den perfekt i mine øyne. Men er det lagt opp slik at meste parten av luften kommer igjennom disse? I og med at det ikke er riller i motorlokket?
 #432395  av Myklebust
 
Eg syns snorklene passer veldig bra på denne!
 #432396  av GhostRider88
 
Myklebust skrev:Eg syns snorklene passer veldig bra på denne!
En av få mr2'er som faktisk kan kle snorkler, men personlig ville jeg ha fjernet de :)
 #432399  av Metz
 
Heisann godtfolk :) så artig at det er flere som har tatt turen innom tråden :D
Godt at en har forskjellige meninger om utseende, hvis ikke hadde det blitt ganske kjedelig. Når det gjelder scoopene så syntes jeg selv at disse er rå tøffe, trur dette blir litt sånn at, enten elsker man dem eller så hater man dem :lol:
Det går fint å kjøre med luka igjenn, men er vel kun pga scoopene vil jeg tru. Temp sensoren er forøvrig montert på krysset over motoren, der den bør være for å få en riktig avlesning. Blir et kort innlegg fra meg denne gang, på veg ut igjen.
Peace out Guys :)
 #432406  av Metz
 
Sorry hadde litt dårlig tid i sted, folka som jeg skal ut med er litt trege i dag så da kunne jeg gå inn på pc igjen :)
Går vel fint med luke uten snorklene også, Hvis dere har fulgt med på hva som skjer bak der når man får et løv blad der under kjøring. Dette er ihvertfall hva jeg har sett hos meg, det skapes en slags turbulens i lufta bak der :) Ser i bakspeilet at løv bladet faktisk danser rundt der :) Faktisk veldig fasinerende å se på :wink: Minner meg om vidtunnellen på Voss, har sett flere youtube videoer derifra, det ser helt sjukt rått ut. Det er litt stive priser der, men må vel bare oppleves :)
 #432413  av inzane2012
 
Ja snorkler er ganske elsk/hat :) Da jeg kjøpte meg mr2 syns jeg snorkler såg dritfett ut, men "vokste" fra det :D hehe
Ang det med luftsirkulering så tror jeg ikke di der gjør som mye fra eller til egentlig. Er ikke noen aerodynamikk ekspert så kan ikke si noe om di har noen hensikt, men det gjennomgåendes temaet jeg har sett på flere mr2 forum på nettet er at disse i prakisk ikke har den helt store virkningen...

Du må ta å legge ut noen flere bilder av dette motorlokket ditt, er den mest orginale modden jeg har sett på en mr2 :D
 #432415  av Metz
 
Hei inzane2012, kan sikkert ta noen flere bilder av motorlokket å legge opp på dagen i dag :wink: Kan jo kjøre det bak mot vingen i forskjellige possisjoner hvis det var det du tenkte på ? Får håpe motor rommet ikke ser helt jevlig ut nå da, har ikke fått shina det opp på en stund :( Har prioritert andre ting i det siste.
 #432416  av GhostRider88
 
Metz skrev:Hei inzane2012, kan sikkert ta noen flere bilder av motorlokket å legge opp på dagen i dag :wink: Kan jo kjøre det bak mot vingen i forskjellige possisjoner hvis det var det du tenkte på ? Får håpe motor rommet ikke ser helt jevlig ut nå da, har ikke fått shina det opp på en stund :( Har prioritert andre ting i det siste.
Bilder av motorlokket overskygger et potensielt "skittent" motorrom. Tviler på at det er så skittent i grunn ;)
 #432435  av Metz
 
Heisann, luka står som regel i samme possisjon hele tiden på sommeren, lukker den på vinteren hvis den parkees ute med tanke på snø osv. Nå skjedde det ingenting når jeg trykket på bryter til luka, kan være dårlig kontakt et sted. Men har ikke noe å feilsøke med her, så jeg får ta en tur innom verkstedet i morra. Skal være på jobb om to timer så jeg rekker ikke før det.
 #432445  av ArildM
 
Må jo være det eneste som er kjipt med en sånn motorluke, sånn om du ikke har strøm lengre ;)
I alle fall en meget dårlig ide på AW11 der batteriet sitter nedi motorrommet :mrgreen:
 #432449  av Inz4ne
 
Løsningen på det er jo bare å flytte batteriet bak i bagasjen da ;)