TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #408005  av FT86
 
inzane2012 skrev:nei, det meg det :)
hehe

drøy mente jeg :lol:
 #408007  av MR2turbo
 
Hehe morro å høre at det kan være no interesant i prosjektet mitt =) er så sjelden på forumet om dagen så det blir ikke de store oppdateringene heller.
Holder forresten på å lage ny turbomanifold nå... Har aldri laga det sånn fra scratch før. ganske motiverende å se det tar form. Så e det og et prosjekt i å lære meg tig-sveising, bedre ;-)
Kommer noen bilder...
 #408025  av SupraJensen
 
Helt sykt rått prosjekt !!! husker at det gikk en slik bil her oppe i Tromsø for masse år tilbake i tid, det var ikke tilfeldigvis deg?
 #408043  av MR2turbo
 
Ser meg vel ganske ferdig, men når den brukes på bane kreves det jo endel vedlikehold.. manifolden går inn under utvidet vedlikehold ;-)

Hardtop'en har fått forstillinga på plass, og planlegging, tegning og laging av bakstilling er i gang. :)

Erlind, e litt treg på deling av prosjekta om dagen.. men men ...

Suprajensen, jeg hadde den med meg til Tromsø en sommer for noen år siden, men har aldri bodd der. kan det stemme? ca 6 år siden.

Årets store happening for meg blir å dra den med nedover til Nürburgring og Spa Fracorchamps i pinsen! Gleder meg som en unge til julaften :-D Fredag, lørdag og søndag på "ringen" så farter vi avgårde til Spa på søndags ettermiddan, og skal kjøre hele mandagen på spa sammen med engelse Mitshubishi Evo klubben. ...da mååå alt virke godt ;-)
Vedlegg
Manifolden etter tilpassing av runnere, collector ferdig sveist.
Manifolden etter tilpassing av runnere, collector ferdig sveist.
Manifold.jpg (107.09 kiB) Vist 2339 ganger
runner klargjort for sveising
runner klargjort for sveising
sveis.jpg (133.37 kiB) Vist 2339 ganger
Bare ett lite sommerminne.. klar for avreise til Sommertreff ACR juni 2011 ;) Gleder meg til sesong...
Bare ett lite sommerminne.. klar for avreise til Sommertreff ACR juni 2011 ;) Gleder meg til sesong...
sommer.jpg (167.01 kiB) Vist 2339 ganger
 #408074  av SupraJensen
 
Ja vist den var camelonlakkert så kan dette stemme ganske bra :wink: katti kommer du nordover igjæn? 8)
 #408094  av mr2storbrua
 
Husk å film litt og legg ut her når du har vært på ringen da :) Og si hva rekorden din ble, artig å høre hva disse bilene er gode for selv om de er modifisert litt :)
 #411074  av MR2turbo
 
Så var første tur unnagjort her på tirsdagen!
Alt funka som det skulle, eller til og med bedre enn jeg håpet på :-)
Det virker som etter min lille tur at den lader trykk omtrent 1000RPM tidligere med den nye turbomanifolden. og har lavere "knock verdier" enn tidligere.. regner med det er mindre bakgrunnstøy fr sensoren hvis flow'en har blitt bedre.
på 1.6bar hvor jeg tidligere hadde boostcontroller til å åpne på 66% av trykk for å ikke få boostspike, måtte jeg nå helt ned i 48% ... :-)
Gjenstår jo litt testing og prøving, men den funket uten noen sykdomstegn opp til 2 bar turbotrykk på vanlig 98 okt. bensin og det er hvertfall bra syns jeg ;-)

Har vært veldig moro prosjekt å lage den manifolden, selv om det jo har tatt litt tid da.. Måtte b.la. vente på rørbiten til wastegate, den måtte være litt annen dimensjon og ble bestillt fra USA for å få rette godstykkelsen.
Men kom jo i mål tilslutt :-D

litt bilder..
Vedlegg
planing av flens mot toppen
planing av flens mot toppen
DSC_0480.JPG (155.46 kiB) Vist 2190 ganger
Manifolden er helt ferdig og klar til montering. Og fått sånn fin gullfarge etter varmebehandligen for å ta ut spenninger.
Manifolden er helt ferdig og klar til montering. Og fått sånn fin gullfarge etter varmebehandligen for å ta ut spenninger.
DSC_0485.JPG (142.12 kiB) Vist 2190 ganger
Turbo ferdig montert og klar til å settes i bilen. Er utrolig greit å kunne ta tu/inn i ett helt stykke ;)
Turbo ferdig montert og klar til å settes i bilen. Er utrolig greit å kunne ta tu/inn i ett helt stykke ;)
DSC_0491.JPG (124.18 kiB) Vist 2190 ganger
Flensene på WG er fortsatt bolter, men låser de med låsetråd for at de ikke skal løsne..
Flensene på WG er fortsatt bolter, men låser de med låsetråd for at de ikke skal løsne..
DSC_0488.JPG (140.71 kiB) Vist 2190 ganger
Har laga en brakett som skal ta opp vekta av turboen for ikke å belaste manifolden unødvendig.
Har laga en brakett som skal ta opp vekta av turboen for ikke å belaste manifolden unødvendig.
DSC_0493.JPG (149.34 kiB) Vist 2190 ganger
 #411075  av MR2turbo
 
litt flere bilder :)
Vedlegg
Etter nå to tilfeller av å blåse ut kjølevann ved at røret på vannfordelingshuset har ramla av fikk jeg somla meg til å fikse det og.. laga nytt i alu og sveiste fast..  bør løse problemet for godt det :)
Etter nå to tilfeller av å blåse ut kjølevann ved at røret på vannfordelingshuset har ramla av fikk jeg somla meg til å fikse det og.. laga nytt i alu og sveiste fast.. bør løse problemet for godt det :)
vannhus.jpg (201.12 kiB) Vist 2189 ganger
Motorrom nesten ferdig.. mangler et nytt luftfilter og varmeskjold på manifolden.
Motorrom nesten ferdig.. mangler et nytt luftfilter og varmeskjold på manifolden.
DSC_0494.JPG (181.16 kiB) Vist 2189 ganger
Endelig ute og lufter seg ;-)
Endelig ute og lufter seg ;-)
DSC_0496.JPG (208.62 kiB) Vist 2189 ganger
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49