Hvor mye arbeid ligger det i 3S-GE->3S-GTE konvert./swap?
Legg innLagt inn:31 jul 2013 20:03
Jeg begynner å bli uhyre interessert i å konvertere min noe slappe 3S-GE til en 3S-GTE, og har med dette noen "kjappe" spørsmål!
1. Konvertere, eller swappe motor? Hva lønner seg, og hva er best?
2. Beholder man org. girkasse? Lei av å bråke rundt på 3400omdr. i ca 100km/t.
3. Papirarbeid, hva koster dette å få godkjent, og hvor mye styr er det?
4. Bremser, her må man vel swappe til turbobremser? Jeg tenker dette er en "kjapp" jobb?
5. Ledningsnett, må dette byttes?
6. Noe annet å huske på? (foruten forsikring). Tips/triks?
Nevn gjerne om jeg bør holde meg unna mtp. pris/jobb; har motorjekk, stor varm garasje, masse verktøy og en meget kompetent far som aldri har tid til å hjelpe meg
Som alltid, setter veldig pris på svar!
1. Konvertere, eller swappe motor? Hva lønner seg, og hva er best?
2. Beholder man org. girkasse? Lei av å bråke rundt på 3400omdr. i ca 100km/t.
3. Papirarbeid, hva koster dette å få godkjent, og hvor mye styr er det?
4. Bremser, her må man vel swappe til turbobremser? Jeg tenker dette er en "kjapp" jobb?
5. Ledningsnett, må dette byttes?
6. Noe annet å huske på? (foruten forsikring). Tips/triks?
Nevn gjerne om jeg bør holde meg unna mtp. pris/jobb; har motorjekk, stor varm garasje, masse verktøy og en meget kompetent far som aldri har tid til å hjelpe meg

Som alltid, setter veldig pris på svar!
