TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Automation

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #432706  av Noxan8
 
Noen her som spiller/har hørt om Automation?

det er et tycoon spill (fremdeles under utvikling) der man skal starte et bilfirma (som Toyota, Subaru, Nissan etc) og bygge motorer samt chassis design, der realismen er ganske bra.

motorer som 2jz, 3sge/gte og 1uz er null stress å lage, spillet bruker kalkulasjoner for å beregne motoreffekt og slitestyrke, og utviklerne hevder at det er 95% realistiske tall som kommer fram.

sjekk selv, og prøv det, er ganske morro :) http://automationgame.com/
 #432707  av ArildM
 
WHAAAAAT :shock: Da vet jeg hva jeg skal spille når jeg kommer hjem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #432722  av Mr2mr2
 
E det kun demo en kan laste ned?
 #432728  av Noxan8
 
jupp, du kan kjøpe pre-order, da låser du opp I6 og V8 motorer, samt turboer

demo inneholder bare I4 og bil bygger delen

fåreløpig kan man ikke forene bil og motor, samt man har kun besin som drivstoff, mer er på tegnebordet, slik som kompressorer, mer avansert bil bygge del, flere typer motorer som I3, V6, boxer osv, diesel er også på planen
 #432744  av antiford
 
Er utrolig gøy og lærerikt, spesielt får man testet seg litt på de utfordringene som ligge klare:)

Anbefales
 #432762  av Noxan8
 
tips: hold et øye med MTBF og Octane(RON) når dere bygger :D Octane(RON) bør ligge rundt det samme som bensinen dere velger. MTBF bør ideelt sett ligge over 55000km
 #432820  av ArildM
 
Kjøpt og testet :D Lagt en V8 motor med 2000nm uten feilslag nå :lol:
 #432834  av Noxan8
 
Arild... forumet har et lite problem.. den vil ikke tillate deling av ".lua" filer :(
 #432844  av ArildM
 
Hehe. Hmm, skal se på det. Så det var mye "lua" filer på Automation forumet. Kan man legge disse inn i spillmappen for å få frem motoren som andre har pønsket frem eller? :)
 #432845  av ArildM
 
Tror det skal gå nå?
 #432987  av ArildM
 
929kw, måå bryte 1000kw grensa snart x)
 #432989  av ArildM
 
Hvor finner man Lua filene? Fant noen i installmappen til spillet, men er usikker på hvilken som er rett.
Endte opp på 1178kw og over 50'000mbtf på V8 twinturbomotoren jeg laget i dag :) Kan sikkert tweake turboen litt mer, men skal opp i mårra tidlig :P
 #433179  av Noxan8
 
sorry at jeg er litt treig her, ble plutselig en spontantur til foreldrene til dama.. såpass spontan at pc'n ble glemt :P .Lua finner du i mine dokumenter -> Automation -> Engines

skal du dele bil design så er det Automation -> platforms
 #433180  av Noxan8
 
under "options" i spillet kan du beholde måleverdier i metrisk standard og fortsatt se effekten i hp :P har aldri likt KW som betegnelse :mrgreen:

lite forsøk på å lage en 3s-ge, kom aldri helt i mål
(45.57 kiB) Lastet ned 215 ganger
trenger vel ikke si hvilken mappe motorer skal lagres i? :mrgreen: :lol:
 #433184  av ArildM
 
SÃ¥nn kanskje? :)
Fant ut i dag at man kan bytte til HK :) Ble vist 1580HK, mulig å presse ut mer men da kutter trolig levetia på motor :P
Vedlegg
(65.07 kiB) Lastet ned 217 ganger