TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Petter's S14A *SOLGT*

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #433226  av toyotakp61
 
Syns de ser best ut med kun senk og felg jeg;) kanskje en japseloff^^
 #433317  av inzane2012
 
finnes mye kule mods med eksteriøret som er ganske diskret og heller fremhever det kule med disse bilene :) Tenkte ikke på disse hysteriske fjortiss styling settene :p
 #433737  av ArildM
 
Nice and clean :D
 #434159  av Emil_L
 
Var denna som ble brukt som bakrunnsbilde ja! Syntes det var noe kjent med felgene jeg så på første bildet du la ut av den. Fikk fullsize bilde av Eirik når jeg begynte å mase om rigbildet av Daniel sin MR2 :P
 #434890  av Solkim
 
flott bil å se på. ;)
Mye koster det for et bagasjelokk med vinge?
 #435023  av NarotiC
 
Takk før det, og flottere skal den bli.....
HÃ¥pe eg :lol:

Fikk god pris da eg bestilte vanlig spoiler først som va feil og masse styr.
Så kom på ca 5k før spoiler og bagasjelokk med frakt og alt.
Ikkje uvanlig med 5k før bagasjeluke aleina uten frakt.
 #435832  av Emil_L
 
Damn, om det er noe jeg heller skulle hatt enn MR2, må jeg nok beklage til alle på forumet å si det hadde blitt S14 (Jada, supra er jo enda høyere på lista sammen med reg. skyline GTR, men "normalmannsbil" :P )

Fordel med SR20DET motoren er jo at man får tak i så mye uten å vrenge hele lommeboka, også er det ganske god plass under panseret til å skru.
Om jeg ikke husker alt for feil skal vel org, blokk tåle godt over 500hk, men som med 3Sge/3sgte motoren, så takker toppen for seg litt før det :P
 #435997  av 3rlend
 
Emil_L skrev:Damn, om det er noe jeg heller skulle hatt enn MR2, må jeg nok beklage til alle på forumet å si det hadde blitt S14 (Jada, supra er jo enda høyere på lista sammen med reg. skyline GTR, men "normalmannsbil" :P )

Fordel med SR20DET motoren er jo at man får tak i så mye uten å vrenge hele lommeboka, også er det ganske god plass under panseret til å skru.
Om jeg ikke husker alt for feil skal vel org, blokk tåle godt over 500hk, men som med 3Sge/3sgte motoren, så takker toppen for seg litt før det :P
Er du helt løk?:p helt 100% dønn serriøst så har jeg lett på nettet etter MYE deler til kompisser og slikt. Og 3sgte er noe av det billigste du får deler til.
Er god plass i mr2 også :p
Mr2turbo på forumet her har kjørt rett under 500 hjulhester på 9k rpm på en 3S motor, i mange år nå.
Og for å rette deg, det er blokka som sprekker. Igjen det som er fint da at camry blokka er lite stress. Og til den nette sum av 3000$ så har du en 2.3 som ats racing personlig har benket 837 hjulhk på :p
Finn meg en overhalt, stroket og borret motor, samtidig balansert og smidd innmat til den prisen :p

Unskyld petter :)
Blir kanonbra med nye luka :)
 #436003  av Emil_L
 
Bare jeg som sliter med å finne deler til 3s motor da? :P Skal riktig nok ikke si jeg ahr satt meg ALT for mye inn i deleleting enda, da jeg er litt short på penger til å bygge noe veldig gromt :P
 #436006  av God
 
3rlend skrev:til den nette sum av 3000$ så har du en 2.3 som ats racing personlig har benket 837 hjulhk på :p
Finn meg en overhalt, stroket og borret motor, samtidig balansert og smidd innmat til den prisen :p
Er kanskje en liten bagatell, men husk på moms og frakt til Norge! Blir fort 5000$. :wink:

Uansett så er dette en overkommelig pris for hva du får.. Vurderte blokka sterkt når jeg holdt på med min blokk, men fant ut at det var litt overkill til veibruk. :p
Emil_L skrev:men som med 3Sge/3sgte motoren, så takker toppen for seg litt før det
En original overhalt 3SGTE topp tåler over 500hk utifra hva jeg har hørt. Kvassere kammer er anbefalt hvis du skal ha mer enn 500hk da, men..

Skal selv kjøre med overhalt original topp med 400 på hjula, så da få vi se om utsagnet er sant. :p

On-topic:

Skjønn S14 du har der, Petter! Alle japanske sportsbiler blir godt tatt imot, selv om Toyota er hovedfokuset her på forumet. Jeg personlig stod i mellom S13 og st185, men siden jeg hadde forkjærlighet for gamle Celicaer og digga 4WD, så endte jeg på st185. På 90-tallet og den dag i dag, så har Nissan vert en sterk konkurrent og det er ikke uten grunn.. Sr20DET har helt klart potensiale med de rette modsa.

Uansett, du får ha lykke til videre med prosjektet ditt. :wink:
Sist redigert av God den 19 okt 2013 15:05, redigert 1 gang totalt.
 #436050  av 3rlend
 
mobilen som har leka seg her.
får kalle det en dobbel post :P
Sist redigert av 3rlend den 20 okt 2013 23:41, redigert 1 gang totalt.
 #436746  av NarotiC
 
Takk før det.

Ikkje skjedd så mye i det siste, mest planleggin og research :D

Men har fått fiksa vannlekkasje og montert carbonbakluka.


Spoilern blir nokk ikkje montert før etter vintern.