TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fusking 99 Avensis 2.0 3S-FE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #433229  av psyfoon
 
Er en relativt nybakt Toyota-eier med en 99 Avensis 2.0 bensin (3S-FE) og manuellgir som er rullet ca.250.000km. Sliter med at motoren fusker/nykker ved lett gasspådrag, f.eks. jeg kjører i konstant fart i lett gir, slipper opp gassen gradvis for å minske hastigheten, når gassen så vidt ligger på så begynner den å fuske/nykke. Samme når jeg ligger på motorbrems i f.eks. 5.gir i slak nedoverbakke og må gi på litt gass for å øke hastighet oppstår dette. Gir jeg mer gass så forsvinner det, motoren går rent og fint ved mye gasspådrag og ved belastning og på alle andre vis.

Jeg har byttet tennplugger, luftfilter, kjørt 2 typer innsprøytningsrens (Omega og STP Complete system cleaner) og prøvd med både 95 og 98 octan uten at noe av dette har påvirket problemet. Jeg vil heller si at problemet ser ut til å bli værre for hver dag som går.

Jeg var innom et lokalt bilverksted her hvor jeg bor som tok en kjapp titt, de leste ut feilkoder men ingenting ble registrert. Mekanikeren TRODDE det hadde med bensintilførsel og ikke tenningen å gjøre.

Jeg blir veldig takknemlig for hjelp fra noen som kanskje har opplevd det samme eller har tips til hva det kan være :) Så på forhånd tusen takk for all hjelp! :D
 #433319  av psyfoon
 
Her var det ikke mye svar å få... Har fått tips om at dette sannsynligvis er en dyse som fusker.. Noen som kan støtte dette eller har andre forslag?
 #433339  av Inge_86
 
Kan være gass spjeld sensor som tuller. Prøv å kjøre bilen lenge med fusking for å sjå om evt motorlampe tennes også lese ut feilkoder.