TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Holger's KE70 4AGE++

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #433315  av Holger
 
Bilen er en 1980 model ke70 4 dørs :)
har ikke noen bilder fra da han kjøpte den, men den var dønn orginal bortsett fra fargen.

Er gjort LITT med den nå kan du si :)

-sellholm rally fjørben med bilstein dempere og cusco toppfester. toppfester er fra facelift så det må bare borres om et hull så passer de på preface.
-T3 servo styrearmer for AE86. må slipes ned en del for å ikke ødelegge mansjett på styreledd
-AE86 bump steer spacers
-AE86 komplette bremser med TE71 nav
-AE86 TRD bakfjører
-Tokico bakdempere
-Sparco ratt
-komplett forstilling AE86 med bærearmer, casterstag og krengestag med unibals.
-Rota felger, 15X8 ET0 hele veien rundt

Innerskjermer er tadd ut og hjulbuer er valset helt inn. må gå løs litt med slegge i hjulhusa for at det ikke skal ta borti på max lock.
har ikke så veldig mye bilder underveis, men har hvertfall noe! :)

Slik med det med maks utslag, nå tar det ikke borti noen plass og er godt å kjøre. kan ha mere, men da stopper hjulet i hjulhus.


Hjulstillingskontroll dagen etterpå.


Helhets bildet av bilen som den er nå. 8)


Så når understell er ferdig så må man begynne å bytte motor! :)

Motor på vei ut


da kjøres den til verksted for sømsveising og lakkering av motorrom.


ferdig sømsveist.


fuging og maskering før lakkering.


Ferdig lakkert motorrom og klar for 4age!


Han super handsome mean motherfuckeren på bildet er Roar selv :)

Flere bilder kommer om ikke lenge, bilen er kjørt tilbake til verksted mitt nå så begynner strax å sette inn motor :) alle dela ligger klare. ALT som er på denne bilen hadde jeg liggende på "delelageret" mitt :roll:
Sist redigert av Holger den 02 feb 2014 18:43, redigert 3 ganger totalt.
 #433340  av toyotakp61
 
Blir heftig^^
 #433388  av harared
 
SÃ¥ den for en uke siden her i nabolaget. Riktig stuk :)
 #433396  av aspen
 
bor ved fossegrende, så den bruker å stå der om det er dit nabolag =D
 #433402  av ArildM
 
Kult :D
 #433413  av Myklebust
 
Lekkert!
 #433485  av harared
 
aspen skrev:bor ved fossegrende, så den bruker å stå der om det er dit nabolag =D
Stemmer bra det ja :)
 #433624  av Holger
 
Da er clutch pumpe osv på plass :)

Borring av hull til hovedsylinder


hovedsylinder på plass med forsterknings plate, den er der fordi torpedovegg vil flekse litt av at sylinder står helt alene.


pedal og køstøm overføring på plass. bruker alle delene fra ta60. litt kapp og sveis som skal til, men egentlig veldig enkelt og fort gjort.


bildet fra motorrom.


Rør ferdig lagt opp og gjort fast. bruker orginalt rør og fester fra ta60, bare bøyer og tøyer litt i det :)
 #434406  av Holger
 
Da er det egentlig bare ledninsnett og gjøre ferdig eksos som står på planen! :)

motor på vei inn!


om du bruker ae86 travers er motor bolt on med ae86 motorfester, men jeg har ingen ae86 travers nå så da må man lage fester selv.


på plass :)


t50 girboks med framre mellomaksel fra ae86 og bakre fra ke70. jeg brukte ae86 girtravers som jeg borra 2 nye hull i. TE71 girtravers er bolt on om man har det!



stor alu raddis :) braketter må lages her også.



bensintank fra ae86 er også montert, veldig kurrant da den er bolt on bortsett fra påfyllingsrør. Pumpe ligger inni så det er bare å legg opp et nytt 8mm rør og bruk orginale 6mm røret som retur.
 #434407  av toyotakp61
 
Detta blir gromt! blir litt mer gjennomført denna enn min;) regner med den får bra nok kjøling ja:D blir vel ikke annet enn blårøyk å se på melhus nå fremover;)
 #434408  av ArildM
 
Nice :)
Skulle ha fått samla noen Gromtoyotaer på treff i Trondheim en gang 8)
 #434410  av toyotakp61
 
Er med på den^^ kan ikke garantere når rødstarletten min er kjørbar igjen, og heller tvilsomt at jeg gidder å kjøre med den til trheim, men stiller lett med svartletten eller lexusen;)
 #434463  av Holger
 
alt av bensintilførsel og vannslanger i orden :)

gassvaier kan du bruke fra ae86 med tilhørende ae86 pedal, men jeg hadde ikke det for hånda så da ble det køstøm :)

den orginale ke70 vaieren stopper der den sølvgråe skjøten er på bildet, derifra bruker jeg en bit fra ae92 strømpe med orginalt feste på spjeldhuset.


etter det er ordnet er det bare å klippe vaieren fra ae92 å trø den igjennom orginal strømpa (orginal vaier må også klippes) så lagde jeg en vaier "kule" inni bilen.
m6 bolt som jeg borra hull i slik av vaier kan tres igjennom og festes med mutter på begge sider.

 #434495  av Roye
 
Fet! Underground Garage fått seg en konkurrent? :)
Original bakaksel?
 #434498  av Holger
 
Hehe, er nok langt unna nivået til underground Garage, men må jo begynne en plass for å bli go til å bygge bil :-)
Det blir orginal aksling med sveisa sperre i første omgang, har to stk så må sprenge de to før jeg setter i ae86 Aksling med 2 veis TRD lsd som ligger her :-)