TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Corolla ke30 Old School

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #433814  av _toyota
 
Da ble det nytt prosjekt etter mange års fravær :) Denne gangen ble det en Corolla ke30 1977modell.
Detter er er veldig bra bil som skal ha godt kun 77000km.Veldig lite rust,noe er det men minimalt i forholdt til mye annet.
Bilen vil i først omgang få felger,senk og en hellakkering i vinter tenker jeg.
Ellers blir det jo helt sikkert ny motor,anna drivverk bremser osv etter hvert.Ja dere veit jo selv hvor det pleier og ende når man starter for fult ;)
Har akkurat vært og henta bilen og har knipset noen bilder så dere ser utgangspunktet.


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av _toyota den 29 aug 2013 22:16, redigert 2 ganger totalt.
 #433815  av ArildM
 
Hatt en slik en selv :) Kjempemorsom bil å kjøre :D
 #433820  av _toyota
 
ArildM skrev:Hatt en slik en selv :) Kjempemorsom bil å kjøre :D
JA artige biler også er det jo trekk i riktig ende og for min del :)
 #433821  av ArildM
 
Hehe ja :) Ekstremt morsom bil på vinteren. Full kontroll. Aldri hatt det så morsomt på vintertid som med en slik bil og nye piggfridekk :)
 #433822  av _toyota
 
Sett litt rundt på nettet og det er overraskende mye og få til disse nytt faktisk......Akkurat bestilt nye gummilister og merker til hele bilen :) Også funnet nytt teppe til bilen da jeg vil gå over til svart interiør etter hvert tror jeg men får ta det etter hvert.
Ble også bestilt et sett med XXR 002 15x8 gunmetal felger så da er det bare og vente på pakke :)

Hvordan lønner det seg og gå frem ang senking av denne?Ser man får senke fjører foran men er dyrt,er vel noen som har prøvd ut lit forskjellig her.Og bak er det noen tips ang støtdempere og beste måten og gjøre det ellers der?
 #433823  av ArildM
 
Kappa bare en runde på fjærene foran jeg, spørs jo hvor langt ned du vil gå, skal du senke mye må du nok gjøre noen endringer.
Kingsprings har delekatalog over hvilke dempere som passer overens, ellers finnes det også senkesett i Australia, var like før jeg kjøpte til min. Bak er det jo bladfjærer, så det er mulig å endre slik at det blir lavt. Evt bygge om bakakslingen, men da er det forbi hva jeg kan :)
Alt avhenger av hvor mye og hva du er ute etter :)
Ang interiør så synes jeg det er knallkult med brunt retro interiør, svart blir kjedelig på en slik bil.
 #433833  av _toyota
 
ArildM skrev:Kappa bare en runde på fjærene foran jeg, spørs jo hvor langt ned du vil gå, skal du senke mye må du nok gjøre noen endringer.
Kingsprings har delekatalog over hvilke dempere som passer overens, ellers finnes det også senkesett i Australia, var like før jeg kjøpte til min. Bak er det jo bladfjærer, så det er mulig å endre slik at det blir lavt. Evt bygge om bakakslingen, men da er det forbi hva jeg kan :)
Alt avhenger av hvor mye og hva du er ute etter :)
Ang interiør så synes jeg det er knallkult med brunt retro interiør, svart blir kjedelig på en slik bil.
Ja har sett litt mere nå og ser det finnes noe i Australia :) Vil helst unngå kapping,greit og beholde litt av kjørekomforen som ikke er i bilen og :lol:
Bak så ser det nok ut som jeg må gjøre som andre har gjort med oppbygging av aksling så den da blir lavere.
Men bilen skal bli lav men får se hvor lav den må bli når felger og dekk dukker opp.....
 #433838  av _toyota
 
Da ble det gjort en liten kvelds jobb i kveld da.Har vært hengerfeste på bilen men det har blitt fjernet,og da hadde det bare blitt poppa på ei plate bak der.....Og det var ikke noe særlig pent så da ble det sveiset inn en ny plate så det ser litt bedre ut :D
Ellers ser det ut som det er utrolig lite rust på bilen etter en ordentlig nøye gjennomgang.Kun funnet to små rust hull og det er i venstre kanal.

Bilde

Bilde
 #433937  av ArildM
 
Synes min var veldig god å kjøre jeg, merket ingen forskjell etter å ha kappa fjæra (var jo tross alt bare en runde). Spørs jo litt på dekk, styring og understell :)
 #434041  av _toyota
 
Da blir det hellakkering fortløpende ser det ut som :D Fant ut at det ikke var noe og vente på.Har i dag begynt og demontere bilen sett litt på hva som må gjøres ang rust bulker osv...
Funnet ut at jeg går for skikkelig "Old School look" blir lav,breie,felger og krom:)
Har også fått bestilt speiler til framskjermene,senke klosser bak og div små ting som vil byttes ut under veis.
Kommer nok med mye bilder i løpet av helgen så følg med ;)
 #434066  av ArildM
 
høres veldig bra ut :D litt missunnelig på deg nå. må ha meg ke2x/3x snart igjen kjenner jeg :oops:
 #434069  av _toyota
 
ArildM skrev:høres veldig bra ut :D litt missunnelig på deg nå. må ha meg ke2x/3x snart igjen kjenner jeg :oops:
Ja tror det kan bli en rå bil:-) Bare og være missunlig bare godt av det Hohoho
 #434083  av _toyota
 
Da er det meste ferdigsveiset og jeg har satt i gang for fullt med demontering:) Har også tenkt og gjøre et forsøk med tanke på vinge til bagasjelokket legger ut litt bilder til dere :wink:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #434085  av ArildM
 
Ser bra ut :)
En diskret liten "ducktail" kan bli bra :)
 #434144  av _toyota
 
Da går det i demontering og sparkling og sliping ja :) Dukket opp et lite problem på venstre framskjerm da Maxmekker tydeligvis har vært der og reparert med litt popnagler,plate og sparkel Hehe Får se hva jeg gjør ut av det men skulle nok hatt en ny skjærm ja.Mulig og få tak i? Og vingen ble skrinlagt inntil videre.....
Ellers så er det bare og følge med og kommentere litt underveis folkens :D


Bilde
Bilde
Bilde

Bilde