TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rune's lexus is200 Compressor

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #437864  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Står jo 3S motor i de gamle ravene originalt :) Både 1. gen og 2.gen tror jeg?
Rart ikke Toyota tenkte på å lage gromversjon rett fra fabrikken? :D
Hehe, ja syntes dem kunne laget litt fler grom utgaver av bilene sine! Men vil ikke dem lage det, så får du gjøre det :mrgreen:
 #437869  av mr2storbrua
 
De lager jo mange grombiler, problemet er at de fleste av de bare blir solgt i japan. At de aldri har tilbudt avensis med 4x4 f.eks. syns jeg er veldig rart, men i japan ble den jo faktisk solgt med 4x4 og 3S-GTE, da under navnet Caldina...
 #437870  av RuneÃ¥dl
 
mr2storbrua skrev:De lager jo mange grombiler, problemet er at de fleste av de bare blir solgt i japan. At de aldri har tilbudt avensis med 4x4 f.eks. syns jeg er veldig rart, men i japan ble den jo faktisk solgt med 4x4 og 3S-GTE, da under navnet Caldina...
hmm ja det er jo sant... avensis med 4x4 og 3S-GTE måtta da blitt en suveren bil på norske vinterveier! men med bensin motor på 200hk+ hadde vel avgifene tatt livet av den morroa...
 #437871  av ArildM
 
Er vel regelverket som drepte mye av grombilene til Toyota. Kostnadene både vel salg til sluttkunde og kostnadene ved å få de typegodkjente for salg ble vel for høye til at Toyota faktisk ville satse, dermed ble det de kjedelige "riktige" bilene som ble tilbydd oss i Norge og resten av Europa.
 #438846  av RuneÃ¥dl
 
:twisted: :twisted: :twisted: Da har man stått å spadd i det vie og det breie for å komme seg hjem... kjenner at bil med bakhjulsdrift kanskje ikke var det smarteste kjøpet jeg har gjort, med tanke på hvordan veien er hjem... jaja, bortsett fra det er det jo gøy med bakhjulsstrekker på flatmark da... nei, skulle nok bytta i st205 istedet gitt, da hadde man sluppet å sitte fast i det minste! :roll:
 #438851  av ArildM
 
Hehe, er vel det som er grunnen til at det er mye FWD i dag. Gode dekk og litt ekstra last bak bør jo gjøre susen, sjeldent jeg har stått fast med bakhjulstrekk i alle fall :)
 #438853  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Hehe, er vel det som er grunnen til at det er mye FWD i dag. Gode dekk og litt ekstra last bak bør jo gjøre susen, sjeldent jeg har stått fast med bakhjulstrekk i alle fall :)
Har lagt 80kg med sand i bagasjen, og relativt nye dekk... men skal sies at det er veeeldig bratt og svingete oppover her, så får med seg lite fart oppover :(
 #438856  av ArildM
 
Been there done that. Kjøp deg MR2, så får du bakhjulstrekk samtidig som "all" vekta er på bakhjulene :)
 #438865  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Been there done that. Kjøp deg MR2, så får du bakhjulstrekk samtidig som "all" vekta er på bakhjulene :)
Tja mr2 hadde vell kanskje vært tingen ja! Men gikk for klass nye hakka r2 dekk istedet, og suste opp bakkene :mrgreen:
 #438866  av ArildM
 
Se der ja, gode dekk gjør susen :) Husker jeg passerte mye biler med FWD som sto å spant i bakkene når jeg kjørte KE25, og det var jo strengt tatt ikke lagd for fremkommelighet på vintern :) Bare å få god inngangshastighet og å ligge på grensen mellom å spinne og ikke spinne så går det meste. Så noen anbefalte å sette på et par knepp på håndbrekket for at det skulle funke som en slags mini diffsperre, men vet ikke om dette stemmer?
 #438875  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Se der ja, gode dekk gjør susen :) Husker jeg passerte mye biler med FWD som sto å spant i bakkene når jeg kjørte KE25, og det var jo strengt tatt ikke lagd for fremkommelighet på vintern :) Bare å få god inngangshastighet og å ligge på grensen mellom å spinne og ikke spinne så går det meste. Så noen anbefalte å sette på et par knepp på håndbrekket for at det skulle funke som en slags mini diffsperre, men vet ikke om dette stemmer?
Par knepp på håndbrekke er kanskje ikke så dumt nei! Men ikke no problem nå alikevell, måtte jo kaste ut sanden jeg hadde i bagasjen for at bilen i det hele tatt sku orke å spinne på 3'a i snøen! :p så gode dekk er gull verdt ja! ;)
 #439012  av RuneÃ¥dl
 
Da har bilen fått en ny runde med polish, og sitter nå å venter på at lakkforseglinga skal tørke :lol:
Så får ønske alle en riktig god helg! :mrgreen:
 #439013  av ArildM
 
Good helg :)
 #439041  av RuneÃ¥dl
 
FÃ¥r legge ut noen bilder fra helgas polering da!
skjer ikke så mye med bilen om dagen, bortsett fra vask og vedlikehold! Så nå ser jeg bare frem mot sommeren, med bare veier, sommerdekk og forhåpentligvis coilovers! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


 #439044  av ArildM
 
Blank og fin, selv på vinterstid, bra! :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19