TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rune's lexus is200 Compressor

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448554  av Freebird
 
ArildM skrev:Hvem sa at "ortlige" felger er best? :roll:
Jeg hentet min AW11 fra vinterlagring i går og selv med originale "triangle"-felger så var høyre bakdekk flatt. ;) Feil oppstår på vanlige ventiler også. :P
 #448556  av ArildM
 
Hehe jepp :) Litt mer standardisert ventil på org felgene da :)
 #448558  av RuneÃ¥dl
 
Er vel ikke unormalt at det lekker ut litt ila vinteren :)
Vært å levert hjulet på dekk1 nå så håper dem rekker å ta av dekket ila dagen :mrgreen:
 #448832  av RuneÃ¥dl
 
Da har bilen fått en etterlengtet runde med shining! :lol: Ble en lang dag, men veldig fornøyd med sluttresultatet. Glemte å ta ordentlige bilder, men noen bilder ble det! Så nå er bilen klar for årets første treff til hælja :mrgreen: :mrgreen:

Ferdig vasket!







Ferdig! Ikke så lett å se forskjell når det ikke er sol, MEN fy så mye finere den ble i sola :D




 #449012  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev: Hvem sa at "ortlige" felger er best? :roll:
Alle mener vel det :roll: :lol: Var ikke felgen min det var noe gæli med :mrgreen: fikk nytt dekk på dekk1 før hælja, og nå er det tett, så må ha vært dekket som var ødelagt :D
 #449019  av ArildM
 
Måtte bla litt i tråden din nå. Holder på å polerer felgkanter selv :oops: Godt med litt inspirasjon :)
 #449025  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Måtte bla litt i tråden din nå. Holder på å polerer felgkanter selv :oops: Godt med litt inspirasjon :)
Gøy å kunne være en inspirasjonskilde :D selv om mye av det jeg gjør er på forsøksstadiet, og med varierende resultat :lol: Man lærer av sine feil, derfor jeg gikk på nye felga med polering og sliping X antall ganger før det ble bra :roll: :D
 #449028  av Freebird
 
Ser helt topp ut dette. Hvordan var Carbon Collective produktene å jobbe med? Kan du sammenligne dem med andre forseglinger, f.eks Gtechniq? :)
 #449029  av RuneÃ¥dl
 
Freebird skrev:Ser helt topp ut dette. Hvordan var Carbon Collective produktene å jobbe med? Kan du sammenligne dem med andre forseglinger, f.eks Gtechniq? :)
Nå har ikke jeg brukt noen andre forseglinger, bare brukt wax før... Men det er i allefall helt sikkert at jeg ikke går tilbake til wax, utrolig lett å jobbe med (bare pass på å ikke la den tørke lengre enn dem anbefaler :roll: ) gir også en utrolig bra finish, aldri hatt så blank bil før :mrgreen: Også er det jo utrolig deilig å ha en bil som nesten alt vannet bare renner av etter vask :D

Så for min del er det beste jeg har vært borti!



 #449033  av RuneÃ¥dl
 
QuiNlan skrev:Helt sykt fin!
Takk for det! :D
 #449034  av ArildM
 
Bruker du maskin, eller bare for hånd?
Spekulerer på å kjøpe meg maskin og prøve litt på Corolla bruksbilen først for å se hvordan det blir :)
 #449038  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Bruker du maskin, eller bare for hånd?
Spekulerer på å kjøpe meg maskin og prøve litt på Corolla bruksbilen først for å se hvordan det blir :)
Bruker maskin, håndpolering har jeg gitt opp for lenge siden :lol: Maskin er veldig fint, i starten tok jeg det veeldig rolig og var forsiktig med hastighet osv, men fant fort ut at resultatet blir bedre enn for hånd uansett hvor forsiktig man tar det :)
 #449052  av ArildM
 
Tnx :) Får lese meg opp litt på det etterhvert :)
Er vel greit med en maskin som oscillerer eller hva det heter, i stedet for en som kun snurrer rundt i sin egen akse leste jeg litt om. Fint å ha Corollaen å prøve på, så gjør det ikke så mye om det blir litt tull.
Føler jeg har grei koll på vaskinga nå, med spyling, avfetting, spyling, vaskehånske og sjampo og 2 gritguard bøtter, så spyle. Så bør det i alle fall ikke snike seg inn så mye skitt som kan ødelegge resultatet :)
 #449055  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Tnx :) Får lese meg opp litt på det etterhvert :)
Er vel greit med en maskin som oscillerer eller hva det heter, i stedet for en som kun snurrer rundt i sin egen akse leste jeg litt om. Fint å ha Corollaen å prøve på, så gjør det ikke så mye om det blir litt tull.
Føler jeg har grei koll på vaskinga nå, med spyling, avfetting, spyling, vaskehånske og sjampo og 2 gritguard bøtter, så spyle. Så bør det i alle fall ikke snike seg inn så mye skitt som kan ødelegge resultatet :)

Oscilerende eller Dual Action maskin er nok det beste å starte med, bruker det selv og kjempe fornøyd med det! Har en Meguiars DA maskin, en relativt billig maskin men funker bra! :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19