TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rune's lexus is200 Compressor

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448456  av QuiNlan
 
Spørs om ikke jeg skal ta de forran og da. Må uansett få gjort noe med innerskjermene. De blir jo voldtatt så det holder, hehe.

Liker også det som er gjort med lyktene i bagasjelokket. Passer veldig fint!
 #448457  av RuneÃ¥dl
 
QuiNlan skrev:Spørs om ikke jeg skal ta de forran og da. Må uansett få gjort noe med innerskjermene. De blir jo voldtatt så det holder, hehe.

Liker også det som er gjort med lyktene i bagasjelokket. Passer veldig fint!
Hvordan dekk/felg dim kjører du? senk?

Veldig fornøyd selv med hvordan hekken på bilen ble med lys i bagasjelokket også, gjør at bilen skiller seg ut enda mer :mrgreen:
 #448458  av QuiNlan
 
Kjører orginalfelger med 215 dekk per dags dato. Har hatt et lite oppussingsprosjekt nå i påsken, så de ser nye ut. Bilen ser hardt senka ut med 17"-felger. Aner ikke hvor mange mm det er. Senkesettet er justerbart; KW Variante3.

Har og samme løsning i bagasjelokk, men de henger kun med på bremselysene, ikke kjørelysene, da det er LED. Finnes nyere LED-lamper med mulighet for både kjøre og bremselys.
 #448459  av RuneÃ¥dl
 
QuiNlan skrev:Kjører orginalfelger med 215 dekk per dags dato. Har hatt et lite oppussingsprosjekt nå i påsken, så de ser nye ut. Bilen ser hardt senka ut med 17"-felger. Aner ikke hvor mange mm det er. Senkesettet er justerbart; KW Variante3.

Har og samme løsning i bagasjelokk, men de henger kun med på bremselysene, ikke kjørelysene, da det er LED. Finnes nyere LED-lamper med mulighet for både kjøre og bremselys.
bilen må jo være veldig lav under på 17" og så mye senk?? :lol:
 #448460  av QuiNlan
 
Ja, sliter litt når jeg har passasjerer i baksetet. Er vel potta som stikker mest ned. Hadde en hendelse her om dagen da vi var 4 stk i bilen, på vei til Oslo fra Svinesund. Kom over en heftig dump i veien, og potta smalt nedi, på vanlig vei (E6)

Hvordan takler din passasjerer i baksetet? Vil ikke dekka ta oppi skjermen?
 #448463  av RuneÃ¥dl
 
QuiNlan skrev:Ja, sliter litt når jeg har passasjerer i baksetet. Er vel potta som stikker mest ned. Hadde en hendelse her om dagen da vi var 4 stk i bilen, på vei til Oslo fra Svinesund. Kom over en heftig dump i veien, og potta smalt nedi, på vanlig vei (E6)

Hvordan takler din passasjerer i baksetet? Vil ikke dekka ta oppi skjermen?
Får ikke lillefingern mellom dekk og skjerm, men har montert bumpstops så subber ikke :mrgreen:
 #448464  av QuiNlan
 
Er dette universalt? Da kunne jeg trengt slike :) Ihvertfall hvis jeg skulle hatt 19x9,5 på ;)
 #448465  av RuneÃ¥dl
 
QuiNlan skrev:Er dette universalt? Da kunne jeg trengt slike :) Ihvertfall hvis jeg skulle hatt 19x9,5 på ;)
det er universalt ja :) hvis du skal kjøre lavt med 19x9.5 er det en fordel å ha ja :)
 #448466  av QuiNlan
 
Hvor får man tak i dette? Har du link?
 #448468  av RuneÃ¥dl
 
QuiNlan skrev:Hvor får man tak i dette? Har du link?
Bs bildeler har i allefall.. kan se om jeg finner linken seinere
 #448517  av RuneÃ¥dl
 
Runeådl skrev:
QuiNlan skrev:Hvor får man tak i dette? Har du link?
Bs bildeler har i allefall.. kan se om jeg finner linken seinere
Her er linken til bumpstop: http://www.bsbildeler.no/BumpStops-P437213.aspx


Var ute å tok noen bilder av bilen i sta også :oops: :mrgreen:





 #448530  av RuneÃ¥dl
 
Sliter med et bakdekk som lekker luft, eneste problemet er at det er ikke hull i dekket... har hatt dekk og felg i vanntank for å se etter hull men fant ingen ting... bytta ventilnåla for å være sikker men lekker fortsatt... noen som har noen ideer?
Og ja kjører litt strekk, så har tenkt at det kanskje kan lekke ut noe rundt kanten i dumper osv, men mener det da burde vært sånn på de andre felga å? :roll:
 #448537  av ArildM
 
Åssen patent er det på ventilen på felgen?
PÃ¥ Work felgene er det en helt unik ventiltype, ikke ulik motorsykkelfelg sa en av dekksjappene her.
Da er ventilen festet med o-ring gummipakning på både innsiden og yttersiden av felg. På min var disse pakningene slitte, og man kunne høre luften slapp ut om man dyttet ventilen i en spesifikk retning. Byttet på bakhjulene og da holder i alle fall disse luft :)
Ene forhjulet har lekket litt i vinter, så spørs om pakningene skulle ha vært bytta der og, problemet er bare at man må av med dekket :P
Evt om det er en delt felg så kanskje det lekker litt noe sted hvor delene er festet mot hverandre?
 #448539  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Åssen patent er det på ventilen på felgen?
PÃ¥ Work felgene er det en helt unik ventiltype, ikke ulik motorsykkelfelg sa en av dekksjappene her.
Da er ventilen festet med o-ring gummipakning på både innsiden og yttersiden av felg. På min var disse pakningene slitte, og man kunne høre luften slapp ut om man dyttet ventilen i en spesifikk retning. Byttet på bakhjulene og da holder i alle fall disse luft :)
Ene forhjulet har lekket litt i vinter, så spørs om pakningene skulle ha vært bytta der og, problemet er bare at man må av med dekket :P
Evt om det er en delt felg så kanskje det lekker litt noe sted hvor delene er festet mot hverandre?
er samme type ventil som du beskriver, men prøvde å dytte litt på ventilen når vi hadde felgen under vann, men kom ikke noen luft bobler... så syntes det er litt rart.. lekker jo 1-1.5 bar ila en tur fra fredrikstad til oslo (100km ish), så er jo litt luft som slipper ut :lol:

Får vel legge om til de andre sommerfelga da og få tatt av gummien på felga for å sjekke pakningene på ventilen.. :(
 #448548  av ArildM
 
Det er en like genial patent som den er bedriten, har plagdes mye med det på mine 3delte felger i alle fall. Fiksen er jo heldigvis enkel :) Problemet er bare at o-ringene ikke er lagervare i rett størrelse hos alle :) Men ble i alle fall greit hos meg når jeg fikk bytta o-ringene, var forresten ikke alltid man hørte at det lakk luft heller. Så jeg var innom en 5-6 runder med banning og spekulering jeg også før jeg fant ut av det i fjor :)
Eneste problemet hvert år nå er at SW20en har alltid étt hjul flatt hver vår :lol: Hvem sa at "ortlige" felger er best? :roll:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19