TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Mk1 4agze vurderes solgt

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #435179  av Mr2mr2
 


Da jeg har tenkt litt, ser jeg at det vil bli for upraktisk å ha mr2'n de første årene med lappen.

- kommer til å bli alt for dyrt for meg å eie 2 biler som 18 ( vil ikke vinterkjøre mr2'n)
- praktisk med 5 seter, og bedre bagasje plass, om/når jeg skal på tur med kamerater

så var denne bilen i førsteomgang et prosjekt for å ha noe å holde på med på fritiden, for å så selge når det ble ferdig.
vil si at denne bilen er totalrenovert!!

Bilen hadde kun en feil på siste EU og det var bærekulene bak, men skiftet framme også når jeg var i gang.

bilen ble lakkert forige sommer, og alt av rust ble kappet vekk og sveist inn nytt metall.
Har dessverre kommet noen rusttendenser i hjulbuene bak igjen, men dette skal kunne fikses uten å lakke opp hele bak-skjermene.

-ny registerreim og vannpumpe nå i høst
- 2 nye sommerdekk
-senkefjærer
-nye støtdemper topplager framme
-ny alu radiator
-bilen har A/C men mangler radiatoren framme, skal ellers fungere

hele prosjektet er dokumentert her på forumet: viewtopic.php?t=40748
show'n'shine tråd: viewtopic.php?f=62&t=41375

Bilen er ikke godkjent med 4agze men skal ikke være umulig.

tenkte en pris rund 40-45 000 kr selv om jeg er svæært usikker på hva som er riktig pris for denne bilen
Sist redigert av Mr2mr2 den 30 mai 2014 23:23, redigert 2 ganger totalt.
 #435238  av Mr2mr2
 
ingen? :roll:


sikkert litt feil årstid :P
 #435242  av ArildM
 
Ville ha ventet til våren og lagt den ut på Finn.no da :)
 #435244  av Mr2mr2
 
tenkte å legge den ut på finn nå i høst også, for å påvirke prisnivået litt :P

bare for å se responsen, og hvor mange som faktisk søker, og ser på mk1. ;)

blir under 50k, så da koster ikke annonsen allverden heller :)
 #435246  av ArildM
 
Svært spent selv på responsen du får om du legger den ut på finn :) Det vil gi en viktig pekepinn til meg også når jeg evt legger ut min :)
 #435250  av Inz4ne
 
Virker dessverre som markedet for MK1 er veldig tregt for tiden, har ligget noen ute i lengre perioder som ikke har blitt solgt. Dessverre så vil jo det at motoren ikke er godkjent trekke prisen noe ned, hvertfall på det generelle markedet, for rett kjøper så vil det neppe ha så mye og si, men for de som ikke er så ihuga entusiaster vil det nok være et minus.
 #435255  av Mr2mr2
 
ja, ser den.. ;)
 #435341  av mr2pondus
 
Man får stort sett aldri igjen noe på en nyoppusset bil. Slikt er og blir rent tap i de aller fleste tilfeller.
Desverre tror jeg en 4agze uten godgjenning blir tungsolgt. Personlig er ikke hardtop heller et pluss.
 #435348  av Mr2mr2
 
ja, du sier noe der. blir nok til at jeg lagrer den i vinter, og prøver å få dette godkjent ;)

var ute å kjørte bilen her hin dagen, fikk litt "gnisten" for bilen til bake. når en ikke har lappen, og mulighet til å kjøre bilen når en vil, er det lett for å miste gnisten.

HAR lyst på større og mer praktisk bil, men mr2'n er noe for selv å kjøre :D

Dette må revurderes :P
 #435351  av tad
 
Vis du ikkje har gjeld på bilen,og finn deg ein rimeleg plass å lagre den,sett den vekk og gøymd den til han blir vetteran,nermar seg jo den alderen fort.
Då er ikkje bilen so dyr å ha med tanke på årsavgifta vertfall.klarar du få den veteranforsikra også so er den nesten gratis å ha :D Ser eg betalar berre 1000 lappen i året i forsikring og årsavgift på celica ta 22 min.Men dette er noko du lyt avgjere,men trur du vil angre når du blir eldre vis du selger bilen,ser vertfall med meg sjølve att det er noko spesielt med 1 bilen eg hadde,den kunne eg tenkt meg å hatt no når eg har pasert 30 :( .
 #435353  av Mr2mr2
 
Tad, d var ingen dum ide!

Garasjeplass har jeg masser av. En for lagring og snart kommer det opp en til, på nesten 8x8 meter +4x8 meter kjeller. Er riktig nok min far sine garasjer, men har jo mulighet til å bruke de ;)

Det eneste som da gjennstår er å bli flinkere til å spare :) så jeg får råd til å kjøpe en til. ( e30 eller e34 bmw :oops: :) )
 #435354  av ArildM
 
Helt enig der! Når den blir veteran er den nok langt enklere og få solgt også :oops:
 #435362  av tad
 
Mr2mr2 skrev:Tad, d var ingen dum ide!

Garasjeplass har jeg masser av. En for lagring og snart kommer det opp en til, på nesten 8x8 meter +4x8 meter kjeller. Er riktig nok min far sine garasjer, men har jo mulighet til å bruke de ;)

Det eneste som da gjennstår er å bli flinkere til å spare :) så jeg får råd til å kjøpe en til. ( e30 eller e34 bmw :oops: :) )

Eg har hatt både e30 og e34,gode biler begge to,men trur eg hadde gått for e34 då vis du skal ha med deg nokon i baksetet,og du får ein nyere bil då,billegere enn ein e30, E30 er no begynt å komme bra opp i pris vis du skal ha ein bra bil (regnar med du tenker på 325 då).
 #435366  av Mr2mr2
 
Hadde blitt 325 isåfall ja :)

Har tenkt 525 E34 M50 motor, eller 525 tds E34.

Tds bruker ikke så mye drivstoff, som kan være greit, når det er såpass dyrt med forsikring :D :?

EDIT: skal selvfølgelig være manuell : :D
 #435384  av mr2pondus
 
Mr2mr2 skrev:Tad, d var ingen dum ide!

Garasjeplass har jeg masser av. En for lagring og snart kommer det opp en til, på nesten 8x8 meter +4x8 meter kjeller. Er riktig nok min far sine garasjer, men har jo mulighet til å bruke de ;)

Det eneste som da gjennstår er å bli flinkere til å spare :) så jeg får råd til å kjøpe en til. ( e30 eller e34 bmw :oops: :) )
Sett bilen bort om du kan. Det ville gått veldig kort tid fra salg til anger på en slik bil. Jeg er nærmere 40 enn 30,og angrer enda på mr2en jeg solgte i 2009. :cry: