Side 1 av 1

Justering av camber/toe bak på 90 mod mr2

Legg innLagt inn:02 okt 2013 21:37
av angrykid
Til dere som har senket bilen deres, hvordan har dere løst utfordringen med slitasje på innsiden av bakdekkene?

Min er senket ca 30mm hvis jeg ikke husker helt feil, og den sliter innsiden av dekkene mye før utsiden slites. Dette skyldes nok at vinkelen på dekkene er endret ifbm senking. Klarer ikke å huske om det er camber eller toe men når du ser bilen bakfra så ser dekkene / \ sånn ut. Altså toppen av dekket er lengre inn enn bunn. Tror det er camber. :)

Jeg har gule koni dempere i innsatser rundt om, men har ikke noe justering ellers.. Har dere noe forslag?

Re: Justering av camber/toe bak på 90 mod mr2

Legg innLagt inn:03 okt 2013 00:52
av David
du har spissingstag å justere på helt bak( toe )

-2-3mm toe in bak funker fint på 93+.
på den gamle bakstillinga har jeg ikke egen erfaring å dele, da den har annen toe gain kurve, så det kan hende du vil ha mer/mindre

camber har man i utgangspunktet ikke justeringsmuligheter på, men om du filer opp 1 av hulla i støtdempern som er festa i spindel, vil du få det. men jeg tror ikke det er problemet, da min er senka betraktelig mye mer enn som så.

Re: Justering av camber/toe bak på 90 mod mr2

Legg innLagt inn:03 okt 2013 14:52
av Nilsen
Ville heller kjøpt camber bolter enn å begynnt å file,, det går ikke an å justere camber orginalt på disse bilene

Siden du har 90 modellen kan du justere caster foran også,,,litt original info her


Car Year Front/Rear Notes
1991-1992 Front Camber -2 degrees
Rear Camber -1.5 degrees
Front Toe-Out 0 to 1/8" (inch)per side
Rear Toe-In 3/16" (inch)per side
Front Caster +6
1995-1995 Front Camber -2 degrees
Rear Camber -1.5 degrees
Front Toe-Out 0 to 1/8" (inch)per side
Rear Toe-In 1/8" (inch)per side
Front Caster Non Adjustable

Re: Justering av camber/toe bak på 90 mod mr2

Legg innLagt inn:08 okt 2013 15:14
av Erlendhav
Jeg har camberkit bak på min -96 mr2. Den modellen har, med orginale fjærer, en cambervinkel på mellom -1 og -2 grader. Min hadde ca -2 og da slet den dekk på innsida som du forklarer her.
Du får kjøpt camberkit på mange av nettsidene som er nevnt i eget innlegg, viewtopic.php?f=64&t=38202 . Jeg har veldig god erfaring med horsepowerfreaks.com. Eller ebay da..
Husk at hvis du leverer inn bilen for 4 hjulskontroll på et verksted, må du informere at du har camberkit (ekstentriske bolter i øverste bolthull på fjærbeinet) montert og fortelle hvilken vinkel du ønsker. Jeg har det så rett (så nære 0 grader) som mulig.
Det kan også være en fordel å demontere spissingsstag og løsne gjengene før du leverer bilen hvis mulig. Disse sitter som regel bom fast og verkstedet kan ville kreve mer penger for å bruke tid på å løsne disse.