TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Re: MK3 Supra - "Restaurering" *Oppdateringer!*

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #435394  av Royalmaas
 
Siden det ikke ble noe salg av bilen må jeg vell nesten lage en slik tråd, kommer nok til å gå tregt her da jeg ikke har noe plan om å bli ferdig før sesongen begynner igjen og i tilleg skal økonomien strekke til.. Uansett så gjelder det en gammel traver jeg har hatt siden sist sommer som jeg har mer eller mindre brukt opp etter å ha kjøpt den, så har vell ikke tidligere eiere vert noe spesielt bedre heller.. Mye jallamekk ute å går..

Ett par bilder når jeg henta bilen sist sommer.
Bilde

Bilde

Bilen ser forsåvidt veldig grei ut på bilder men mer er det ikke, så jeg bestemte meg for å gjøre det jeg har hatt lyst til siden jeg kjøpte bilen og gjøre den til det jeg synest er en fin Mk3 Supra :)

Bilen står nå halvribbet hos Toyparts i Bergen hvor det blir byttet til 1JZ med litt snop som sprut, gir og intercooler... Holder på å handle inn litt selv som skal monteres etterpå men ting tar tid..

Bilen blir veldig inspirert av jappsene på 90 tallet som Mid Night Club osv for dere som har hørt om den slags..

Planer er å lakkere den svart som jeg synest bilen passer best, og sveise igjen alle hull på bakluken og fjerne vingen da jeg synest den er mye finere uten.. Blir syrebehandlig med tektyl under, facelift frontfanger, nye lister rundt bilen og jappselykter bak.

Planen er som sagt å bli mer eller mindre klar til sesongen begynner neste år, savner bilen veldig etter å ha avskiltet den tidligere i sommer..

Det som er bestilt er:

Autometer Oljetemp, oljetrykk og vanntemp instumenter.
Sandwich palte
Oil catch tank
DIY flocking kit
DIN Gauge holder
Bride Stoler

SÃ¥ blir det Coilovers, eksos og ting som koster en del senere i vinter..


Blir nå å vente på å få bilen tilbake fra Bergen før jeg får begynt litt smått, gleder meg til å slippe å kjøre rundt i en bil som er halveis gjort..

Alle kommentarer og inspill er velkomne :D
Sist redigert av Royalmaas den 05 jul 2014 19:32, redigert 3 ganger totalt.
 #435395  av Holger
 
dette blir bra! skal følge med her :) kule biler dette! synes den er fin i rød også jeg da
 #435407  av ArildM
 
Spennende :) Enig ang bakluke uten vinge. God inspirasjonskilde også 8)
 #435416  av Royalmaas
 
Bilde av når vi fraktet bilen til bergen, tok litt tid siden trekkbilen var en gammel 2.4 Hilux med hele 90hk... :lol:

Bilde


Og litt inspirasjon.. :roll:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #435657  av Royalmaas
 
Har fått litt harde pakker fra posten i løpet av dagene :P

2stk tidsriktige Bride stoler

Bilde


Instrumenter..

Bilde


Alu hjulmmuttrer

Bilde


Og ett par stickers direkte fra Japan.. Brukte en del tid på å lete disse opp da noen av di kan du finne på den gamle supran ovenfor..

Bilde



Og en bok som vistnok ikke er så grei å få tak i lenger, som jeg betalte for deretter... TRD Bible :P Must for alle Corolla og gamle Toyota sugemotor fans...

Bilde

Bilde
 #435672  av ArildM
 
Kuuuult :D
Den boka der vil jeg ha :mrgreen: Fin lesing før man skal legge seg :D
 #435712  av Andrepedersen
 
KULT!
Likte stolene kjempegodt, hvilken modell av bride er det ?
Klistermerkene ser meget bra ut!
 #437368  av Royalmaas
 
Har henta meg ny bil som skal brukes i vinter, "drømmebil" for mange her inne inkludert meg, og den virker å være i såpass god stand att her må det lille av rust som er tas...

En eier siden ny, og kilometerstand på bare 125.000km... Hadde faktisk service på den sist vinter på jobb og var kjøpt ny her på tidlig 80 tall :D

Bilde

Bilde

Vill poste mer bilder snart :D Ka og nevne att jeg har endelig fått Oil relocation kit med oljekjøler som skal på supran, kommer bilder av det og.
 #437376  av Holger
 
steike for en fin ke70! for guds skyld ikke kjør den istykker i vinter, å hold den unna salt! :evil: det finnes forder og bajjer til vinterbøs kjøring :D
 #442596  av Royalmaas
 
Joda, driver fortsatt å venter på å få bilen fra Toyparts, skal vistnokk være nerme nå... Har liggende rene delelageret på gutterommet.

Som sagt så blir det satt inn 1JZ motor med R154 girkasse, ifølge Toyparts skal tilstanden vistnokk være meget bra.


kan nevne noen ting som er kjøpt eller er bestilt.

BC Racing coilovers
Koyo Radiator
Stor oljekjøler med AN koblinger
Alu 1 piece mellomaksel
Harness bar
Differensial upgrade kit
Whiteline stabstag foran og bak
Komplett 3" eksos fra turboer
Innovate LC1
Diverse målere
Catchtank og ny ekspansjonstank i Alu
Bee R Rev Limiter
Fuel Cut Defender
Nye panserdempere
Nye 265/30-18 dekk
Takata firpunktsbelter
Bride stoler
JDM Baklykter
Autoshine Spec G frontfanger
++ mye som sikkert er glemt...

Har kjøpt veldig mye originale toyota deler som lister osv som blir montert. Planen er å få lakkert den svart og få montert alt dette styret før August da vi har planer om en tur til Nurburgring, men det vil nå vise seg.. :)

Blir vertfal ekstremt med skruing og updates når jeg får bilen tilbake!
 #443331  av Royalmaas
 
DA begynner det endelig å skje ting her. Var å hentet bilen på lørdag hos Toyparts, så nå er planen att jeg skal gjøre bilen ferdig for min del som er lakking og karroseri arbeid, så skal bilen tilbake for å montere motor med sprut.

Begynte allerede lørdags kveld med demontering..

Den ene bolten som fester diffen i traversen løsnet seff innvendig i traversen så denne må kappes en firkant i for å sveise den fast igjen, men traversen skal ned å sandblåses og lakkes som med diffen.
Skal oppgradere sperren i diffen med nye lameller og fjær.

Bilde


Travers foran og bak skal altså ned og jeg har liggende nye camber, spissing og caster lenkearmer som skal monteres bak, og ny tannstang, Whiteline stabstag, indre og ytre styreledd, nedre bærekuler og foringer til lenkearmene..Bremsene er i orden men skal overhales før alt skal opp igjen.

Traversene og diffen skal sandblåses og lakkes svart med Hammerite maling som skal være veldig bra.
Allt av understell blir montert før alt løftes opp på karrosseriet igjen.

Bilen er egentlig fri for rust under, eneste rusten på bilen er en dårlig dør som skal sveises og litt på en forskjerm.

Bilde

Mye løye du finner når du demonterer en bil, mange armer så har vert hær å skrudd før...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Lagere allt i sekker og små plastposer for enkel montering etter lakk :)

Bilde

Planen er nå å demotere dashbord denne helgen for å legge opp målere og slikt så det er lett for Toyparts å få sensorer montert på motoren. Så blir det diverse tukling med diff og karrosseri neste uke og sandblåsing helga deretter.. Så håper jeg å få lakk på bilen 16/17 Juli.


Kommer til å oppdatere igjen i helga engang, håper jeg får resten av delene til forstillingen før sandblåsing...
 #443414  av Royalmaas
 
Begynte smått med bremsene foran, fikk tak i noe calipper lak som viste seg å bli ganske bra synest jeg selv :)

Etter demontering...

Bilde

Etter sandblåsing.

Bilde

Så males det, tok bare 2 strøk men virker som det holder i massevis :)

Bilde


Alle calipperene funker 100%, men har bestilt nye pakkningsett til alle og sandblåser og lakker alt, så ser det ut som det kommer rett ifra Hellanor :lol:

Så blit det å ta ut dashbord på lørdag, noe sier meg att det kommer til å bli ett slit... :roll:
 #443424  av ArildM
 
Nice :-) denne blir rå :-)
 #443434  av Royalmaas
 
Da ser det ut som det blir sandblåsing i helga, fått tak i Hammerite lakk til maling og sand til Blåsing :)