TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica AT200!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #441427  av Myklebust
 
Har søkt på mykje forskjellig. Jus, historie, datakultur og økonomi, for å nemne noke av det. Håper å treffe på ei linje eg kan fatte interesse for. Har ikkje gått så bra med ingeniørstudier, men har søkt på forkurs i år og sia det er så gode jobbmuligheter i vente om en klarer det.

Går det ikkje med skule i år så har eg diverse lærlingretninger eg kan sjå på til neste år :) Men er meir motivert for skulegang no enn eg har vore på lenge :D

Når en har bil som hobby så blir det for kjipt å berre køyre buss overalt, særlig om det blir fleire år i strekk :wink: Helst vil eg finne meg en billig småbil. Celicaen er faktisk for fin til å brukes opp i by'n. Har funne meg noken alternativ:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... Id=4391796 (Gjett kva eg liker best på denne!)
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... Id=4391796
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... Id=4391796

Kjem an på om eg får solgt Celicaen.
 #441429  av Myklebust
 
Nydelig soloppgang etter nattskift idag tidlig! Slår meg kor flotte former det er på T20en i sånt lys!
Vedlegg
IMAG1305 2000px.jpg
IMAG1305 2000px.jpg (1.05 MiB) Vist 5793 ganger
IMAG1309 2000px.jpg
IMAG1309 2000px.jpg (1.24 MiB) Vist 5793 ganger
 #441430  av Phinex
 
Ja, særdeles viktig å sjekke om der er jobbmuligheter til man er ferdig utdanna. Bra du er motivert, bare å gi gass, så ordner det seg nok:) Hadde min t16 på skilt stort sett alle tre åra mens jeg studerte... Max hat å sitte på bussen heim om kvelden, trøtt og sliten etter å ha sittet x antall timer på lesesalen. Utrolig irriterende med dødsmetall på full guffe, info om hvem som beisa hvem på festen i helga, ungeskrik og herjing...

Av de tre forslagene du kom med der ville jeg nok valgt 323F. Ikke bare fordi den har vipplykter, men virka som en rimelig, grei bruksbil i mine øyne :wink: Stått en stund da, og noe småfiks, men det fixer du jo...

Bilde
Måtte stoppe og knipse et bilde da jeg var på pendertur med Celicaen for et par-tre år siden...
 #441435  av Myklebust
 
Er 323en eg liker best! Bryr meg ikkje at det er et rusthol på den, og er den teknisk slik selgeren skriver så er det nok berre å skifte olje/-filter og sjå over bremsene. Null stress, har jo erfaring frå KP no ;)

Skule kan vere noke herk, men er nok berre å gi gass som du seier!

Flott bilde av T16en! :D
 #441438  av ArildM
 
Mazda er kjempekurrant bruksbil :-) crxen går noe vanvittig, i alle fall den jeg hadde, kanskje den med mest sjel av de du nevner. Nissanen hadde jeg hoppet over :-)
 #441443  av Myklebust
 
Micraen viste eg først på spøk til kollegaene, diskuterte litt og kom fram til at den hadde jo funka fjell som bybil, og om eg heiv på noken kule felger så hadde den jo fått litt særpreg. Skikkelig postmann Pat-bil :P Men er nok for dyr.

CRX har eg alltid likt, men lurer litt på kor godt en ser bakover. Meget spesiell hekk på den ;) 323en skal visst vere litt dårlig sånn sett og.
 #441446  av ArildM
 
Hadde en senka slik crx, er en liten rute under bakruta som du ser ut av når du rygger :-)
 #441449  av Myklebust
 
Lite praktisk altså? :P
 #441450  av ArildM
 
Opplevde ikke den som upraktisk jeg nei :-) men det er 10 år siden :-)
 #441547  av Myklebust
 
Firhjulstrekker ja! :D Ligger en bra strøken 1993 Lancer ute til en fin pris: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... Id=4391796

Med tanke på at Bergen er en by med bratte bakker og at turen heim går over fjell og at veistandarden er rimelig dårlig så bør eg vurdere 4WD. Går utover drivstofforbruket og er meir som kan gå i stykker då..

Tar meg et Celica-cruise ned til Bergen no i helga. Tenker å sjå på Mazdaen i samme slengen. Kan ikkje kjøpe den på dagen siden eg har Celicaen med (og må egentlig få solgt den først), så blir berre dekksparking i første omgang. Det skal eg selvsagt forklare for selger før vi avtaler visning!
 #441780  av Myklebust
 
Blei visst Oslotur i helga 8) Køyrte ned til Bergen med Celicaen, og lot NSB stå for resten av turen sammen med to kompiser. Tanken var å få med seg Game of Thrones-utstillinga, men det var så ekstremt med kø begge dagene vi var der at vi droppa det. Kjempetur blei det likevel! :D

Celicaen er en kurant cruiser: kom fram kvikk og utkvilt begge veier! Men det visste eg jo frå før! :mrgreen:

Blei ikkje noke av å sjå på Mazdaen sia eg plutselig skulle til Oslo ;)
Vedlegg
Uttafor Biltema i Førde. Flott dag!
Uttafor Biltema i Førde. Flott dag!
IMAG1320 2000px.jpg (1.03 MiB) Vist 5715 ganger
Parkert ved leiligheta til kompisene. Måtte fint stå der til eg kom igjen frå Oslo.. Var litt nervøs for den..
Parkert ved leiligheta til kompisene. Måtte fint stå der til eg kom igjen frå Oslo.. Var litt nervøs for den..
IMAG1324 2000px.jpg (1.12 MiB) Vist 5715 ganger
Fant en pen artsfrende parkert i Sandviken. Beviser at det kan vere en fin bybil! T20 passer jo bra i svart, men er noke med det å ha en liten raud "sportsbil"!
Fant en pen artsfrende parkert i Sandviken. Beviser at det kan vere en fin bybil! T20 passer jo bra i svart, men er noke med det å ha en liten raud "sportsbil"!
IMAG1321 2000px.jpg (1.01 MiB) Vist 5715 ganger
 #441817  av Myklebust
 
Lagt ut et filmklipp av bilen. Siste ess i ermet for å få solgt den.. :wink:

Går ei runde rundt den, viser fram interiør, bagasjerom og motorrom. Nettopp starta og køyrt ut av garasjen. Ikkje vaska eller pynta innvendig, er slik den er til vanlig. Bør vaskes igjen snart! :)

 #441818  av ArildM
 
Like greit bare å beholde om du ikke får solgt den da ;)
Vet hva man har men ikke hva man får 8)
 #441820  av Myklebust
 
Får eg ikkje solgt så må eg jo beholde den.. og då må den faktisk bli med til Bergen. Syns den er for fin til å bruke opp som bybil. Skulle gjerne hatt en billigere, styggere bil når eg bur der nede! :)