TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Starlet KP61

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #440880  av Myklebust
 
Fått svar frå dei fleste skraphandlerne no.. "Denne delen har vi dessverre ikke" er en gjenganger :(
 #440890  av ArildM
 
Er vel bare å bytte innmaten? Ikke akkurat standardeler lengre dette :-)
 #440894  av Myklebust
 
Nei, er vanskelig å finne deler til urgamle Starleter ;) Dei fleste gikk med i amatørrally i Finland! Kvar femte bil du ser i klippet her ca. er en KP6* Starlet :lol:

 #440898  av tojo2
 
Myklebust skrev:Hørtes ikkje for gale ut :D Var innunder og sjekka, så ser for meg kva som må gjeres. Diffoljen tapper eg altså ut før eg begynner på jobben, men kor fyller eg på igjen? Uten å ha sett nøye på det. Er det en spesiell olje? Den delen bremsene er montert på, er den mulig å skru løs frå sjølve drivakselen? Eller er det i et stykke? Lurer altså på om eg må demontere bremsebånda osv. igjen ;)

Finner eg diffsenter på rockauto eller? Siden du skriver at eg kan bestille det? :)

Takker for gode tips forresten!
ja tapp olje - ikke spesiell- GL5 gir olje. påfylling bakkant over tappeplug. Ha bilen stående skrått med ræva opp når du fyller, får da overfyllt den noe. Er en Fordel.
Les forige posten min en gang til :P Bare å begynne å skru så går fremgangsmåte frem av seg selv.

Trekker du mellomaksel ut av girkassa vil girolje lekke ut.

tviler på rockauto - skrev bestille da jeg tviler på at høgger eller noen andre sender til deg uten .
Har du utvida søk hos høgger til å gjelde ke3 - ke7 også ?
Sjekk på blocket om du ikke finner i Norge. - vurder delebil om det dukker opp noe .
 #440899  av Myklebust
 
Har nok litt erfaring med at skraphandlerne verken har mykje peiling eller er særlig hjelpsomme når det gjelder gamle biler.. så eg får heller prøve å annonsere på forskjellige forum. Delebil hadde vert det beste! :)

Ser du skriver at eg må ta av bremser, men det svarer jo ikkje på om eg må ta av bremsebånd eller om eg får tatt av alt i et stykke :mrgreen: Men det finner eg jo fort ut :D
 #440909  av tojo2
 
ser ikke bort fra at diff senter fra en AL25 kan passe. Du får søke litt på det
 #440915  av Myklebust
 
Ja, blir nok en del søking og leiting framover :P

Ellers så fikk eg en litt bittersøt pakke i posten i dag. To t-skjorter med trykk spesialdesigna etter min lille KP :mrgreen: Den andre står det "Back to basics" på. Kjøpte dei frå han her på eBay: http://www.ebay.com/usr/opala72

Utrulig fornøgd med kvaliteten. Sendte han et bilde av Starleten, og uten at eg hadde spurt etter det så la han til skjermspeila og spoileren bak! Litt treig å sende, men ellers en flott fyr å handle med :)
Vedlegg
IMAG1266 2000px.jpg
IMAG1266 2000px.jpg (1.24 MiB) Vist 14366 ganger
 #440919  av Myklebust
 
Trur du det passer? Vil vel vere litt forskjell siden det er 4WD? :|
 #440920  av tojo2
 
er bare diffsenteret du skal bruke. ser ut for å være samme delenr på deler av det som kp og ke med u code så funker nok.

kom med 4.1 og 3.9 utveksling. Har du demontert og lokalisert feilen :?: :P
 #440922  av Myklebust
 
Nei, har ikkje komt så langt. Har begynt på jobbveke no så blir litt lite tid, dessverre :?
 #440923  av Myklebust
 
Hmm.. tar eg feil om det berre var KP62-deler på den lista du sendte der?
 #440924  av tojo2
 
ja, ser det. rart. Trodde alle kp62 var x code men tydligvis ikke.

men delenr som jeg linka til er til en u292 diff som passer til bakakselen din.

Den som står der i dag er u292 fra en ke30 . kp61 har annen utveksling så har annet delenr.

Tar du delenr og kryssreferer på toyodiy ser du det passer til noen ke70 også.
 #440925  av Myklebust
 
OK, takk! Blir lettere å finne når eg har delenummeret (TOYOTA 41110-10080). Dette med x og u kode forstår eg ikkje heilt, men det er altså en u kode som står i bilen, og det er en med u kode eg må ha? Mulig å finne delenummer til original KP61-diff? Skifta du til KE30-diff av en spesiell grunn? Betre utveksling?

Når eg har figurert ut kva differ frå kva biler som kan passe så sender eg ny mail rundt til skraphandlerne og annonserer på forum. Takker for hjelpa! Hadde nok ikkje funne ut av det her så fort sjøl ;)

No gjelder det berre å finne sakene..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10