TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Henriks Mr2 MK2 91 mod

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #437070  av Moaren
 
Ja skal få se hva jeg får gjort i helgen/neste helg og muligens legge ut et bilde :)!
 #437075  av Myklebust
 
Gjer det! Spennende prosjekt :) Liker tanken på å kjøpe billig for å fikse opp igjen.
 #437457  av Moaren
 
Da har bilen vært igjennom EU kontroll, eksosen ble godkjent! PUUUH! men fikk 3 2'er feil og en av dem er muligens hard og svelge...
Utslitte dekk bak (null stress)
Rust på bremserør (var ikke noe stress)
Rust på kanalen (Den jeg frykter blir dyr....)

Har dere noen forslag? I utgangspunktet vil jeg skifte kanalen viss det ikke er alt for dyrt, har en mekaniker kompis som skal hjelpe meg med alt. Men viss dette viser seg og koste like mye som jeg betalte for bilen blir jeg litt mer tvilsom, og vurderer kanskje og bare fikse på det slik at det ser fint ut, hva tenker dere?
Denna bilen skal på veien uansett!!!
 #437475  av Emil_L
 
Var vel deg jeg fikk melding fra i går eller dage før ang. kanaler?
Uff, kiip sak det der, husker ikke hva kompisen betalte for nye kanaler til 940en han har, men var ikke så dyrt som en skulle tro. Og kan ikke tro at de skal koste så mye mer til en MR2.
 #437476  av Moaren
 
Det er meget mulig! Idag fikk jeg bestilt ny kanal til bare 1500 kr!! jeg som trodde dette skulle bli kjempedyrt! Kanalene kommer imorgen og så skal en mekaniker fikse det gratis for han synes dette var gøy... Så det ordner seg for meg! :)
 #437478  av ArildM
 
Kjempebra! Hvor fikk du tak i kanalene?
Alltid bedre å erstatte ting med friskt metall enn å klatte det sammen med anna dritt :wink:
 #437497  av Emil_L
 
Husk! Pass på når det byttes ut vitale strukturerer at den ikke blir skjev. Eller bananformet :P
 #437547  av Moaren
 
Kanalene koster 1800 hos toyota, med "litt" rabatter og triksing fikk jeg 2 dekk og kanalene til 2000! Det var ikke noe problem og de kom dagen etter:)
Var det jeg og tenkte og ikke bare grise til med noe dritt men bare bytte hele shite :)
Emil; Er en mekaniker som skal gjøre det så han har nok litt peiling! Jeg skal ikke gjøre det... haha
 #437628  av Emil_L
 
Får da håpe at han vet det :P Leit om du får tilbake bilen og dørene ikke kan lukkes :P
 #437927  av ArildM
 
Liker :D
 #437969  av Moaren
 
Så da er det vel bare og komme igang med den rusten på dørene og få byttet seter! Noen som har noen seter liggende eller vet om noen som selger? :)
 #438970  av Moaren
 
Da må jeg desverre medele at bilen er kræsjet. Vet ikke noe om sannsynligheten for at de skroter den eller fikser. Front mot front i 60 sona (ikke min sjåfør sin feil), Er det noen som har noe info om slikt? Hva pleier å skje med disse bilene?
 #438972  av Myklebust
 
Dumt det då.. :( Kva skjedde?

Verdien ligger vel på rundt 40k. Viss det koster mindre enn det å få den fiksa, så blir det ordna på forsikring, viss ikkje får du nok berre penger igjen for den. Verdien på bilen tar dei på listepris. Det vil sei at dei går på finn.no og sjekker gjennomsnittspris.. Det dei gjorde med Carinaen min.. Nesten litt flaut at dei innrømte det. Blir det til at du får igjen penger så lønner det seg å krangle litt på prisen. Eg fikk først tilbud på 20k i erstatning, krevde 30k, men fikk til slutt 25k. Ikkje mykje som skulle til heller :)
 #438974  av lasse
 
Mest sannsynlig blir bilen kondemnert, kommer fort opp i høye summer når det gjelder oppretting og lakk her til lands.
Hvor ille er skaden? Om det er snakk om fanger panser og skjermer og alt under er rett og fint, kan du jo kjøpe ut vraket fra forsikringen og rette selv, plenty med brukte karrosserideler å få tak i.