TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Henriks Mr2 MK2 91 mod

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #438975  av ArildM
 
Kjipt, spørs om du alikevel gjør det greit siden du fikk bilen relativt rimelig?
Så kan du jo plukke ut stereoanlegg og annet som du evt kan selge utenom så kanskje ikke det blir så dumt uansett.
Håper det gikk bra med begge parter som er involvert i ulykken! Bilen blir nok trolig kondemnert om det var såpass høy hastighet.
 #438976  av ArildM
 
Er også mulig å få forsikringsoppgjør og sende bilen til Latvia til min kontakt Knut, han har gjort en del slike saker. Var en BMW som fikk utbetalt 80'000 i skadeoppgjør, brukte 50 lapper på å totalrenovere bilen i Latvia og tok resten som ferie og bonus :)
 #438985  av Moaren
 
Det var en bil i motsatt kjørefelt som skulle kjøre forbi som ikke så bilen min. Det endte med at det ble front mot front mens andre bilen "skled" av. Var helt enorme skader på audi A4'en, som av en eller annen grunn (sikkert rammepunkt eller noe) som hadde skjært hull langs hele bilen hannes. Var liksom sånn at du kunne se igjennom og alle rutene hadde knust og bilen starta ikke etc. Min bil derimot ble det demontert tåkelys og kjørt fra stedet. Utifra informasjonen som mekaniker kompisen min har gitt meg så er det vell tippet skader for ca 30. Det han sa var " Må ha nye tåkelys, frontfanger, sideskjerm, og det må lakkes. Du må ha nye lykter til parklys og blinklys. og kansje radiator, og muligens litt oppretting av diverse bjelker". Så jeg håper egentlig på at dem skroter den og jeg får igjen litt penger, og smeller til å oppgraderer til turbo. Anlegget og felgene var jo forsåvidt det eneste som var spesielt med bilen, så det kan jeg jo ta.
Med tanke på listepris så ligger det vell alt for få Mr'2er ute til salgs til at de i det hele tatt kan ta noen vurdering på det? Var jo rimelig "fin" stand utenom lakken... så jeg vet ikke helt jeg nå :( er i oslo og har ikke sett bilen utenom på bilde...
 #438987  av ArildM
 
HÃ¥per det ordner seg :)
Ville uansett ha vært skeptisk på bilen om det er skjevheter inne i bildet, så du får ta en vurdering ut i fra hvilke skader som er på den. Hørtes ut som A4en møtte sin overmann i MR2 her. Men SW20 er jo tung på tross av størrelse, så den er trolig ganske så solid bygget :)
 #438989  av Moaren
 
ja han falken karen sa han aldri hadde sett noe lignende, den er vell forsåvidt ganske stiv i karosseriet? Vet ikke! Ja det håper jeg og :) Skal skrive hva som skjer
 #439000  av inzane2012
 
Virker som Toyota virkelig la seg i selen når di konstruerte SW20'n. Har sett masse bilder på nettet av folk som har komt fra kræsj med en sw20 uten store skader, mens bilen mer eller mindre har blitt totalvrak(sikkert en god porsjon flaks og). Jeg har vertfall alltid følt meg trygg når jeg kjørte min gamle mr2.

Du får gi oss en oppdatering på hva utfallet i saken blir, og utifra skadene som blei beskrevet så er det jo kanskje ett håp for at det går ann å berge bilen :)
 #441024  av Moaren
 
Hei igjen!
Har ikke glemt dere! Nå er det bortimot 2 måneder siden bilen ble kræsjet, har ikke fått noe svar fra forsikringsselskapet enda. Noe som er helt drøyt userriøst.
Har ihvertfall gitt beskjed til sjåføren av bilen min at den skal fikses, så den er på veiene igjen iløpet av neste uke :)!

Mo
 #441027  av Inz4ne
 
Bra at bilen skal reddes :) Om det er ditt forsikringsselskap du ikke har hørt ifra på 2 månder så hadde jeg byttet så fort saken er ute av verden!
 #441029  av Moaren
 
Ja den må jo det! Ja var et helvettes styr fordi dem ikke hadde skrevet under på skademeldingen samtidig, kombinert med at jeg bor i Nord-Norge for øyeblikket, og at adressen min er hjemme, og at de ikke purrer på svar fra motpartens forsikringselskap før det har gått 3 uker... Masse stress altså...
Taksten var på 26000 eller noe sånn og viss jeg får igjen penger så blir det hellakering! Blir nok forsåvidt det uansett, får en feita lønning på rundt 75 lapper nå så da skal bilen få ha det godt!
Bytting av forsikringsselskap skal skje fortere enn svint...
 #441031  av Inz4ne
 
Det var lønninga si det, gi bilen latviabehandling der ArildM har hatt sin MK1 og skal ha sin MK2 da? Eller skal det gjøres i Norge?
 #441042  av ArildM
 
Latvia anbefales :-) ta ut oppgjøret kontant og få hele bilen shina for oppgjøret :-) tok 2-3 mnd hos meg også da jeg ble påkjørt... Han som kjørte på meg nekta straffeskyld, men da han ikke hadde bevis for at det var min feil måtte han endelig gi seg...
 #441052  av Moaren
 
Det som er problemet med Latvia er at jeg ikke har tid til det, jobber i militæret og har omtrent aldri tid i mer en 10 dager i slengen, så planen er å bare få tatt det i Norge. Hørte at det var noen i Bergen som som lakkerte svært billig mot litt reklame med veldig bra resultat så skal ta å skjekke opp i det nå og ta det når jeg får påskeferie :) Så skal jeg og kjøre bilen tilbake til nord mellom 20-22 april :)
 #441055  av Emil_L
 
Leit med ulykken, men godt å vite at de er tryggere enn jeg har frykta.
Godt den kommer tilbake på veien! :)