TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Mr2 Mk3 2002-modell KW Coilovers

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #440912  av kj0rum
 
Da var det på tide med ett nytt innlegg. Det var planen at jeg skulle gjøre dette med en gang jeg kjøpte bilen men det ble utsatt og utsatt desverre :P
HÃ¥per dere liker bilder! x)

Demontert den gamle og begynner å flytte over fester og varmeskjold
Bilde
Bilde

Det har begynt å smuldre opp litt
Bilde

Gjengene på disse pin-boltene var ikke til å redde så ble bestilt nye
Bilde

Gamle pre-kat manifold
Bilde

Nye Race Manifold
Bilde
Bilde

Rengjøring og bytte av pakninger
Bilde

Hater ikke å ha bokk lenger!
Bilde

Nye pin-bolter med kopa-pasta
Bilde

Måtte investere i ny moment nøkkel, stjerne kopper, pin-bolter,muttre og nye tennplugger
Bilde

Begynner å bli renere
Bilde

Da var det på plass :D Tennplugger igjen
Bilde
Bilde

Ferdig montert å klar får prøve tur :)
Bilde
 #441484  av Royalmaas
 
Fortjener virkelig litt senk denne bilen, ellers ser det veldig bra ut ! :D
 #441486  av ArildM
 
Ja, skal ikke klage, men denne fortjener litt senk :) Ellers ser den veldig velholdt og pen ut :) Skiller seg litt ut med den frontleppa der :)
30/30 eller 40/40 kanskje? :)
 #441487  av kj0rum
 
Jeg skal ikke motsi dere, jeg sukker litt når jeg ser klaringen mellom dekk og hjulbue x)
MEN det kommer pakke fra Mr.KW Coilovers om ikke lenge, da blir det senk og nye felger med kant!. Sitter og venter på Ducktail vinge fra England og så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.
 #441489  av ArildM
 
Høres bra ut, greit å kjøpe noe skikkelig når man først skal til verks :)
 #441696  av kj0rum
 
Byttet til en ny antenne får den originale fikk bilen til å se ut som en radiostyrt bil hehe

Fremgangs måte:
1. Jekk opp bilen og fjern hjule på B.H

2. Fjern alle plastikk pop skruene til innerskjermen og 10mm skruene/boltene. Vær OBS på at det er en som er kun mulig å komme til etter du har løsnet alle og har fått innerskjermen løs. Den befinner seg mot yttre skjerm kant og må brukes en nebb-tang til får å få presset sammen og dyttet ut.
Bilde

3. Fjern innerskjermen og du vil se at en mutter holder den originale antennen fast. 10mm
Bilde

4. Løsne 10mm mutteren og skru løs antenne løs på øver siden av antennen. Bruke ett flatt jern og en liten hammer får å løsne den "sølv" muttern på topp.
Bilde

5. Koble fra strøm forsyningen til el motoren og kutt av signal ledningen til antennen.
Bilde

6. Bruk om igjen noen av de originale delen vis de ikke følger med. Jeg måtte forlenge signal kabelen til antennen siden den nye ikke er fullt så lang, og bruke silikon får å tette og sørge for at den satt skikkelig på plass.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

7. Sett sammen i motsatt rekke følge. :)
HÃ¥per dette kan komme til nytte til noen
 #442303  av kj0rum
 
Da var det å prøve og få montert på nye coiloversen midt i eksamens stresse.
*Dette var vært fall ikke bolt on setup hehe.
*Du må slipe ned bunn feste som skal gå overens med bærearmen på innsiden siden disse er for smale.
*Flytte over topp festet på de originale coiloversene (gummi skålen).
*Borre ut senter hullet i den originale gummi skålen som skal over på KW coiloversen siden KW sine er nånn få millimeter bredere.
*Kylling beinet som er festet til den originale coiloversen bak må du enten bare fjerne eller kappe av festet sånn at du kan sveise det på de nye KW coiloversene siden disse finnes ikke på KW coiloversene.
På grunn av dette så fikk jeg ikke montert det og blir utsatt til etter eksamens tiden.

Bilde
Bilde
Sist redigert av kj0rum den 20 mai 2014 07:10, redigert 1 gang totalt.
 #442304  av kj0rum
 
Siden jeg holder på med å modifiserer KW coiloversene og får de sveiset så brukte jeg en fantastisk sommer dag i Trondheim med å plasti dippe felgene :)
Anbefaler Rubber Spray på Lade som jeg kjøpte rubber sprayen av. De viste meg hvordan jeg skulle gjøre det med en praktisk demonstrasjon i verkstedet og fikk med rengjørings utstyr, gummi hansker, og en god kundeservice.

Bilde
Bilde
Bilde
 #442604  av celicat23
 
Ett annet spørsmål.. er du sikker på at du har fått coilovere til rett bil? Har hatt KW før, og har flere kompiser som har hatt KW, og det har aldri vært noe annet enn bolt-on. Syns det virker veeeeldig snodig at du skal måtte sveise og styre