TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • kjennskap til DPD fraktselskap?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #438391  av <RuPerT>
 
Har handlet deler fra Tyskland som ble sendt med DPD. Har sporingsnummer på pakken, og ser der at den er hentet hos avsender og på neste "skanning" står det kun "information".. har stått slik siden 18-19 des. kan det bare være juletider og div som gjør dette, eller er di treg?

Takker for svar :)
 #438393  av ArildM
 
Tror noen pakker på jobb kommer gjennom DPD, funker fint det. Så lenge du har sporingsnummer så kan du jo holde det mot enten avsender eller transportør :)
 #438415  av celicat23
 
Posten er ikke noe bedre.. 2 pakker ble "hentet & videresendt" fra Danmark den 31 desember. Har faen ikke kommet til Norge enda engang... Tror det kommer med ro-båt via island eller noe :roll: Men sånn blir det når staten er inne på eiersiden og du kan bare være så udugelig du bare vil for det finnes ikke noe scenario hvor du blir nedlagt uansett hvor mange tomler du har tredd opp i ræva. Jippi.
 #438420  av ArildM
 
Er jo hele 2 virkedager fra 31. desember og frem til nå da Marius...
Skal ikke mye til for folk klager på ting i dag...
 #438430  av inzane2012
 
hehe :) Men når det står på sporings infoen at det er videresendt, så burde det ta mindre enn to dager for en pakke å bli registert innkommet til norge da :)
Men ja, 2 dager kanskje litt kort tid å klage på, til og med for deg Marius ;)
 #438442  av MR2i
 
Jeg sendte etter varer fra Frankrike i desember.. og den sporet jeg en tur innom Bankok på vei til Norge.. så hvem vet?
 #438443  av celicat23
 
Jøssenavn, hva slags frakt tider er det dere er vant med her inne? Gods blir sendt fra DANMARK 31 (ikke USA eller GAMBIA eller JAPAN - men DANMARK) og klarer ikke være i Norge hverken torsdag 2 eller fredag 3. Det SUGER. Selv om det ikke ble sendt før den 2 så burde det i det minste ha kommet til Norge den 3 :roll:
 #438453  av inzane2012
 
joda helt enig Marius i at varen i det minste burde klare å komme seg til norge på 2 dager når den kommer fra danmark, tar ikke 2 dager med danskebåten en gang :P
 #438459  av celicat23
 
Nei, jeg kunne fått en hel trailer full fra Danmark den 2 levert til meg selv den 3 så det irriterer meg at posten ikke klarer en liten pakke engang :)
 #438464  av ArildM
 
Må jo sorteres, pakkes, settes på rett bil, sorteres, pakkes ++ og så kjøres ut til rett postkontor.
Tenkte forøvrig at ferga fra Danmark til Norge tok en liten stund den også?
 #438490  av celicat23
 
Som sagt, jeg kan få en full trailer fra DK til NO over natta levert på døra så at posten ikke klarer ei pakke på 3 dager.. Jeg reserverer meg retten til å klage!! :) Får se i morgen da, om det skjer noe mer på sporinga, eller om de rett og slett har rota den bort.
 #438551  av celicat23
 
Hah! Kontakta kundeservice hos posten i dag... Det var jo bortkasta tid :roll: Jesus for ei sjappe... Jeg måtte bare vente å se om den kom, eller så måtte jeg kontakte avsender. Kundeservice hos posten kunne ikke hjelpe meg.. Igjen: fint å ha staten som eier og være fritatt fra å gå konkurs uansett hvor udugelig du der.....
 #438553  av ArildM
 
Joda, skulle likt å sett at du selv hadde pakket full en trailer, kjørt den over med danskebåten og hjem til deg selv i løpet av 1 dag :lol:
 #438558  av ArildM
 
Joda, men Posten er posten. Her i Trøndelag i alle fall, så er det ikke unormalt at det tar en ukes tid pluss for å få send en pakke fra Trondheim - Oslo. Mulig dere som bor i Oslo er mer bortskjemste :mrgreen: