TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Varmeapparat blÃ¥ser kaldt opp mot vindu.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #438889  av angrykid
 
Heisann. Er det noen som har vært borti følgende problemstilling? Det blåser iskaldt opp mot vinduet, men "normal" temp på sidevindu og ned mot beina, og ut mot ansiktet. Er det da ett spjeld inni varmeapparatet som har låst seg i ei stilling? I tilfelle ja, hvordan får jeg tak i dette spjeldet uten å demontere hele doningen? :D
 #438899  av ArildM
 
Kjipern. Mulig noe er blokkert for? Må evt tappe hele kjølsystemet og prøve å kjøre trykk på varmeregisteret i motsatt retning, har gjort det på et par biler og det er vanligvis overraskende mye skitt som er kjørt fast i kjølesystemet.
 #438905  av ST205RR
 
angrykid skrev:Heisann. Er det noen som har vært borti følgende problemstilling? Det blåser iskaldt opp mot vinduet, men "normal" temp på sidevindu og ned mot beina, og ut mot ansiktet. Er det da ett spjeld inni varmeapparatet som har låst seg i ei stilling? I tilfelle ja, hvordan får jeg tak i dette spjeldet uten å demontere hele doningen? :D


kan være lurt å fortelle hvilken bil det gjelder.. :wink:
 #438933  av angrykid
 
Det er en mk2, 90 modell. Kan liksom ikke skjønne at det skal være kjølesystemet, da bilen kjører normal temp, blåser varmt og godt ellers på de andre innstillingene på varmeapparatet, men ikke opp mot frontvinduet :(
 #438938  av Noxan8
 
et spjeld eller noe som sitter fast?
 #438951  av angrykid
 
Noen som vet hvor mye jeg må demontere for å komme til disse? Jeg ser litt avmakt i å begynne å dra ut hele dash'en. :(
 #447096  av angrykid
 
Henter opp denne igjen, da jeg ikke tok meg tid til å skru noe på bilen i sommer. Er det noen som har vært borti dette problemet før?
 #447120  av angrykid
 
Bah.. Ok, får prøve å lufte systemet først, for deretter å nappe ut dashen i tilfelle jeg får ånden over meg :)
 #447396  av angrykid
 
Løsningen var å lufte kjøleanlegget godt. Tusen takk for gode tips. :)