Arendalstreffet: økonomisk oversikt og resultat
Legg innLagt inn:23 jul 2004 11:50
Følgende er tallene etter treffet i Arendal:
Innskudd
+Innbetalt til konto: 9190,-
+Kontant inn på treffet: 1900,-
+Innbetaling til treffkasse av Kristian: 660,- (Leie PA-anlegg, se under)
= Totalt innskudd: 11750,-
Utlegg
+Leie av Hove Leir: 10070,-
+Utlegg av Kristian: 1125,-
+Utlegg av Markus: 300,-
+Frakt PA-anlegg: 500,-
+Leie PA-anlegg: 660,- (beløp er 1000,- minus pris for overnatting for Bose)
= Total utlegg: 12655,-
Resultat
Resultatet er da: -905,-
+ Overført restbeløp etter kronerulling for mediadisk: 475,-
= Faktisk tap på -430,-
Det skal være alle tallene. Regnskapet hos meg ser så klart mye mer detaljert ut så dette er den forenklede versjonen hvor noen tall er flyttet for å gjøre det mer oversiktlig. F.eks. ble prisen for min overnatting på Hove motregnet mine utlegg på treffet. Om dere ser på listen over utlegg ser dere at jeg har betalt 1125kr den helgen, denne summen inkluderer de 660,- som ble betalt til Bose for leie av anlegg. I praksis vil det si at de 660,- står skrevet to ganger i listen over utlegg, men totalen stemmer pga at jeg har ført 660,- som innbetaling fra meg i regnskapets første del. Den innbetalingen vil da "annulere" den ene duplikaten av 660,- i utleggslisten. Jeg gjorde dette for å gjøre det synlig at Bose hadde fått penger og at han fikk penger som kom fra min konto. Alternativt kunne jeg ha strøket å skrive det utlegget til Bose og innbetalingen fra meg pga at begge disse beløpene egentlig inngår i "Utlegg av Kristian"-linjen. Jeg håper det ikke var så vanskelig å forstå
Ellers, tapet på -905kr ble noe redusert da vi brukte overskuddet etter kronerullingen for mediadisk til å dekke dette. Dermed ble det endelige resulatet på kun -430kr som ble dekket av meg.
Alt i alt vil jeg si at treffet var ganske vellykket. Selv om resultatet ble et magert tap viser det egentlig at økonomien var bra men at grunnlaget for regnskapet var noe optimistisk. Når jeg satte opp prisene for treffet brukte jeg avstemningen i vinter som grunnlag for beregnet antall personer. 66 personer stemte at dem ønsket å komme mens kun to personer stemte "nei" og to stemte "vet ikke". Med tanke på at det aldri kommer så mange som sier at dem kommer, samt et tillegg for økning av medlemsmassen og informasjon i andre kanaler så kalkulerte jeg med 40 besøkende, men med en god buffer for overraskelser. I tillegg var vi litt sikret ved at Hove leir tok betalt per person som møtte (men minimum 26 personer), dette betydde at jeg regnet med at vi kunne tåle så få som 30 besøkende. Dessverre var det bare 22 faste beboende men en del dagsbesøkende, og noen som bodde andre steder. Da anser jeg det som ganske heldig at resultatet ikke ble værre enn -905 før vi hentet midlene fra kontoen etter kronerullingen.
For neste treff tror jeg at jeg kun blir en vanlig deltaker så får det bli opp til andre å gjennomføre treffet
Det var alt for mye rydding og bæring av søppel etter folk som forlater søppelet sitt akkurat hvor de sitter eller alle mulige andre overraskende steder, og enorme mengder bokser og tomflasker ute på gresset og i oppholdsrommet
Det var som å passe på en barnehage
Jeg retter takk til Markus, Chris og Goose for organisering, takk til Bose for billig PA-anlegg og musikken, takk til Bose sin far for transport av anlegget for en god pris, og takk til Amund+Lone og Karl+Lone for hjelp til rydding, og takk til andre som jeg kanskje har glemt
Innskudd
+Innbetalt til konto: 9190,-
+Kontant inn på treffet: 1900,-
+Innbetaling til treffkasse av Kristian: 660,- (Leie PA-anlegg, se under)
= Totalt innskudd: 11750,-
Utlegg
+Leie av Hove Leir: 10070,-
+Utlegg av Kristian: 1125,-
+Utlegg av Markus: 300,-
+Frakt PA-anlegg: 500,-
+Leie PA-anlegg: 660,- (beløp er 1000,- minus pris for overnatting for Bose)
= Total utlegg: 12655,-
Resultat
Resultatet er da: -905,-
+ Overført restbeløp etter kronerulling for mediadisk: 475,-
= Faktisk tap på -430,-
Det skal være alle tallene. Regnskapet hos meg ser så klart mye mer detaljert ut så dette er den forenklede versjonen hvor noen tall er flyttet for å gjøre det mer oversiktlig. F.eks. ble prisen for min overnatting på Hove motregnet mine utlegg på treffet. Om dere ser på listen over utlegg ser dere at jeg har betalt 1125kr den helgen, denne summen inkluderer de 660,- som ble betalt til Bose for leie av anlegg. I praksis vil det si at de 660,- står skrevet to ganger i listen over utlegg, men totalen stemmer pga at jeg har ført 660,- som innbetaling fra meg i regnskapets første del. Den innbetalingen vil da "annulere" den ene duplikaten av 660,- i utleggslisten. Jeg gjorde dette for å gjøre det synlig at Bose hadde fått penger og at han fikk penger som kom fra min konto. Alternativt kunne jeg ha strøket å skrive det utlegget til Bose og innbetalingen fra meg pga at begge disse beløpene egentlig inngår i "Utlegg av Kristian"-linjen. Jeg håper det ikke var så vanskelig å forstå

Ellers, tapet på -905kr ble noe redusert da vi brukte overskuddet etter kronerullingen for mediadisk til å dekke dette. Dermed ble det endelige resulatet på kun -430kr som ble dekket av meg.
Alt i alt vil jeg si at treffet var ganske vellykket. Selv om resultatet ble et magert tap viser det egentlig at økonomien var bra men at grunnlaget for regnskapet var noe optimistisk. Når jeg satte opp prisene for treffet brukte jeg avstemningen i vinter som grunnlag for beregnet antall personer. 66 personer stemte at dem ønsket å komme mens kun to personer stemte "nei" og to stemte "vet ikke". Med tanke på at det aldri kommer så mange som sier at dem kommer, samt et tillegg for økning av medlemsmassen og informasjon i andre kanaler så kalkulerte jeg med 40 besøkende, men med en god buffer for overraskelser. I tillegg var vi litt sikret ved at Hove leir tok betalt per person som møtte (men minimum 26 personer), dette betydde at jeg regnet med at vi kunne tåle så få som 30 besøkende. Dessverre var det bare 22 faste beboende men en del dagsbesøkende, og noen som bodde andre steder. Da anser jeg det som ganske heldig at resultatet ikke ble værre enn -905 før vi hentet midlene fra kontoen etter kronerullingen.
For neste treff tror jeg at jeg kun blir en vanlig deltaker så får det bli opp til andre å gjennomføre treffet



Jeg retter takk til Markus, Chris og Goose for organisering, takk til Bose for billig PA-anlegg og musikken, takk til Bose sin far for transport av anlegget for en god pris, og takk til Amund+Lone og Karl+Lone for hjelp til rydding, og takk til andre som jeg kanskje har glemt
