TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin tredje Carina II!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #443836  av Myklebust
 
Fått på en vindavviser.. Bestilte til alle dørene, men var berre den på førersida som passa bilen.

Har ellers hatt en liten photoshoot med begge bilene i dag :)
Vedlegg
DSC_0935 2000px.jpg
DSC_0935 2000px.jpg (1.45 MiB) Vist 4185 ganger
DSC_0901 2000px.jpg
DSC_0901 2000px.jpg (1.82 MiB) Vist 4185 ganger
Sist redigert av Myklebust den 18 jul 2014 21:18, redigert 1 gang totalt.
 #443843  av ArildM
 
Fine biler :) Må få på felgene på Supraen snart :D
 #443845  av Myklebust
 
Blir felger til neste sesong! :)
 #444085  av Myklebust
 
Har vaska bilen grundig og tatt en motorromsjekk i dag :) Prøvde noke nytt, nemlig å tørke bilen etter vask. Veit det er mange som gjer dette, men eg har aldri prøvd det. Mest fordi eg er forsiktig med flerbrukssvamper (rusk/sand = riper brrr), og fordi eg ikkje heilt har sett poenget med det. Ja, eg pleier jo å få sånne dråperinger etter vask, men dette pleier å forsvinne etter en regnskur eller når eg spyler bilen seinere.

Uansett: Fornøgd med resultatet! Heilt fri for dråperinger og har ikkje ripa lakken :D

Ellers glimter Carinaen til med kor god stand den er i! :mrgreen: Har aldri sett så fin brukt olje! Eg bytta sant nok olje og -filter i mars, men likevel.. Bruker ikkje av oljen heller! Viste midt på peilepinnen. Fylte uansett et par dråper for samvittighetens skyld 8)
Vedlegg
DSC_1028 2000px.jpg
DSC_1028 2000px.jpg (1.48 MiB) Vist 4149 ganger
DSC_1029 2000px.jpg
DSC_1029 2000px.jpg (1.8 MiB) Vist 4149 ganger
 #444117  av Myklebust
 
Tatt litt bilder.. igjen! 8)
Vedlegg
DSC_10372 2000px.jpg
DSC_10372 2000px.jpg (1.78 MiB) Vist 4127 ganger
DSC_1047 2000px.jpg
DSC_1047 2000px.jpg (1.4 MiB) Vist 4127 ganger
 #444128  av Freebird
 
Jeg har veldig sansen for disse Carinaene, dette var en tid hvor Toyota virkelig kunne lage biler. Synes også det er veldig fint at noen tar var på disse bilene. Noen dager savner jeg fortsatt min gamle Mazda 626 som også var slående god stand i forhold til å være en '88 modell. :)
 #444142  av Myklebust
 
Det flotte med denne bilen er at eg kan parkere att med heilt nye biler og tenke: "hmm.. lurer på om den der er like fin som min etter 26 år?" 8)
 #444152  av ArildM
 
Enig! Kjørte forbi en Leaf med min Carina TA12 her om dagen. Screw you LEAF! Min bil har i sitt livsløp forurenset mindre enn du har gjort totalt sett på de få årene du har rulla på planeten :mrgreen: Stygg som F er de bilene også! Gammel Toyota har sjel! Det har ikke nye biler :wink:
 #444164  av Myklebust
 
ArildM skrev:Screw you LEAF! Min bil har i sitt livsløp forurenset mindre enn du har gjort totalt sett på de få årene du har rulla på planeten :mrgreen:
Kan det virkelig stemme? :shock:
ArildM skrev:Gammel Toyota har sjel! Det har ikke nye biler :wink:
Sjel oppnås over tid! :) Men god gammel forbrenningsmotor er nok et krav!
 #444167  av ArildM
 
Har ikke peiling :)
Det er mye synsing på dette emnefeltet...

http://www.bloomberg.com/news/2014-03-1 ... china.html
http://www.popsci.com/cars/article/2013 ... e-more-suv
http://www.forbes.com/sites/jamesconca/ ... polluting/

På en Elbil er det jo slik at batteriet står for mye forurensning. Grunnressurser til batteriproduksjon utvinnes i Sør Amerika, shippes med båt til Panasonic i Asia hvor batteriene produseres, før det på nytt shippes til USA ferdig produsert batteripakke som så monteres i bilen din, og så shippes Teslaen din til slutt til Norge. All denne frakta produserer jo garantert mye forurensning. Etter dette må man også tenke på hva som genererer kraften du lader opp bilen med, det finnes mye ren energi, men også en del kullkraft som absolutt ikke kan regnes som ren energi...

Til sist har man også livsløpet på en batteripakke, hva gjøres med den når den er ødelagt? Tesla gjenvinner vistnok deler av batteriet, men hvor lenge holder en slik pakke? Og hvor mye forurenser en Tesla i løpet av sitt liv kontra en vanlig bil?

Jeg støtter tanken om Elbil på mange måter, men da må det være en Grønn bil hele veien, ikke et grønt gimmick :)
Og hva skjer med brukverdien på en Tesla/Leaf/E-up? Ville du kjøpt en Tesla med halvdårlig batteri? Mye faktorer som spiller inn på det totale livsløpet til bilen.
 #444170  av Myklebust
 
Samme for meg egentlig! Trur ikkje på at vi redder verden ved å køyre elbiler uansett. Når politikerne får fingeren ut og bygger tubesystem (vakuumdrift) så skal du sjå at vi blir grønne heile gjengen :mrgreen:
 #444171  av Myklebust
 
Natt til i går var siste dag på jobben. Har arbeida som fast vikar på Elkem Bremanger i eitt år, men no er det på tide å prøve seg på skule igjen. Denne gangen skal eg til Bergen! Carinaen har vore iherdig pendlerkamerat, men no venter det nok et ganske slapt garasjeliv :( Er heime 1-2 ganger i måneden, og då blir det jo seff ut å cruise litt :)

Tar ikkje Frøken Strøken med til Bergen, nei ;) Blir kanskje å kjøpe meg en sleten bruksbil der nede.
Vedlegg
DSC_1076 2000px.jpg
DSC_1076 2000px.jpg (1.37 MiB) Vist 4084 ganger
CARINA II banner 2000px.jpg
CARINA II banner 2000px.jpg (658.7 kiB) Vist 4084 ganger
 #444172  av Sarlacc
 
[quote="Myklebust]
ArildM skrev:Gammel Toyota har sjel! Det har ikke nye biler :wink:
Sjel oppnås over tid! :) Men god gammel forbrenningsmotor er nok et krav![/quote]
Enig der. En hippie langt nordfra sa følgende om min '72 Crown: "Æ like den her biln' din. Det e atmosfære i'n."
Men en bakhjulsdreven Toyota med bensinmotor og to dører kan våkne med sjel og attitude lenge før nybilsgarantien går ut :-)
 #444175  av Freebird
 
Myklebust skrev:Natt til i går var siste dag på jobben. Har arbeida som fast vikar på Elkem Bremanger i eitt år, men no er det på tide å prøve seg på skule igjen. Denne gangen skal eg til Bergen! Carinaen har vore iherdig pendlerkamerat, men no venter det nok et ganske slapt garasjeliv :( Er heime 1-2 ganger i måneden, og då blir det jo seff ut å cruise litt :)

Tar ikkje Frøken Strøken med til Bergen, nei ;) Blir kanskje å kjøpe meg en sleten bruksbil der nede.
Velkommen skal du være. :) Hvor skal du gå på skole da?
 #444185  av Myklebust
 
Takk for det! Holder til i Bergen du altså? :) Skal gå ei medielinje på universitet :idea:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19