TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kawa grønn mr2 prosjekt. 800hk

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #439544  av vegardsandvik
 
lasse skrev:Kan bli spennende det her.
Fått vært hos biltilsynet da?
Ja, det har eg helt glemt å si noe om. Var inne fredagen.... Gikk forsåvidt greit helt til de fant turboen! Hehe :) men var heldig med de som tok tekniske kontrollen, var faktisk veldig grei! Han sa enkelt og greit at han gidde en god faen i kor mye hk motoren hadde så lenge bilen var orginal med turbo og var i kjørbar stand! Fikk forresten skryt over hvor bra stand bilen var i og at den var 100% rustfri! Det er jo alltid kjekt å høre :-) eneste han satt fingen på var xenon lys, feil motor, og en jordigsfeil på ene bremselyset som fungerte heeelt fint dagen før.

Menmen, nå har eg bestemt meg for å skaffe en fungerende 3sge motor billigs og kjappest mulig for å bare bli ferdig med den saken der slik at det sinker værsting prosjektet minst mulig. Så hvis noen har en ok motor til en veldig ok pris så er eg gjerne interessert! :D

Slenger med ett bilde eg tok i det sekundet de såg turboen. Det ble ikke tatt FÅ bilder av det motorrommet...
image.jpg
image.jpg (704.92 kiB) Vist 1887 ganger
 #439559  av lasse
 
Ai…
I know the feeling!
Er heldigvis fort gjort å bytte motor da, bare vipp inn en 3sge og få tilbake skiltene dine.
Det beste er å få tak i en komplett motorpakke (motor, gir, drivaksler, nav, ledningsnett og ecu), bytter motor kjapt da :wink:
 #439563  av ArildM
 
Ooops :oops: Inn i løvens hule for å si det slik.
Jaja, dette fikser du :)
SÃ¥ denne er ikke godkjent trubobil den heller?
 #439566  av lasse
 
Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?
 #439567  av donk2k
 
lasse skrev:Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?
Ja det passer. Veit det fordi jeg bruker turbomanifold på min 3sge topp..
 #439568  av ArildM
 
lasse skrev:Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?
Akkurat dette har jeg lurt på før, er det mulig å kjapt bygge om fra turbo til ikke turbo? I så fall er jo dette enklere enn å bytte hele motoren.
Må man bytte ut hjernen også? Evt er ledningsnettet det samme sånn at man bare kan bytte hjerne?
 #439573  av donk2k
 
ArildM skrev:
lasse skrev:Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?
Akkurat dette har jeg lurt på før, er det mulig å kjapt bygge om fra turbo til ikke turbo? I så fall er jo dette enklere enn å bytte hele motoren.
Må man bytte ut hjernen også? Evt er ledningsnettet det samme sånn at man bare kan bytte hjerne?
Tror ikke hjernene går overens. (Luftmengdemåler på 3sgte (2.gen) og ikke på 3sge) + sikkert en del ledninger som er flyttet litt på osv.

Men om man bare kobler inn luftmengdemåler imellom innsugsmanifold og luftfilter tror jeg den skal kunne kjøres slik på turbohjernen.
Mulig den vil gå noe uopptimalt, men sikkert godt nok til godkjenninga med mindre de skal ha en avgass-måling på belastning osv osv.
 #439579  av vegardsandvik
 
ArildM skrev:Ooops :oops: Inn i løvens hule for å si det slik.
Jaja, dette fikser du :)
SÃ¥ denne er ikke godkjent trubobil den heller?
Nei, det har alltid vært en gti på papiret! 8) dette fikser eg! Bare bli kjappest mulig ferdig med det styret det så eg får bygd ferdig bilen til sommerem!

Har forresten bestilt walbro 485 pumpe nå!
 #439580  av 3rlend
 
Tøft prosjekt! Men uten å snakke av erfaring, er ikke 3s blokka skjør mellom sylindrene oppe på denne effekten? :p
 #439674  av vegardsandvik
 
vegardsandvik skrev:
3rlend skrev:dette her blir frekt! :D
uten å ha egen erfaring, er ikke 3s blokka noe skjør og sprekker "lett" oppe ved slik effekt? :P
Jo, det var derfor eg kontaktet de som laget akkurat denne motoren og hørte på deres anbefalinger. Det var ingen problem å ta ut 800hk+, men det var da en viss fare for at blokken kunne sprekke for det hadde han opplevd før. Så han anbefalte 600-650hk, det skulle ikke være noe problem :)
Vil og tro at bilen får minst like gode rundetider på 650hk kontra 800!
Svarte deg :p hehe!
 #439680  av 3rlend
 
er enig med david her :P 650 blir sykt rått, men det kommer til å bli laggy og mye hjulspinn :D
og du burde vel bytte innsusgs manifold å? :) en som går rett i bagasjerommet fra racerX ! henter jo noe sykt med effekt på bare manifolder den fyren :P
 #439685  av vegardsandvik
 
Det blir vell i bunn og grunn bare en lekebil! Vil satse litt på show også. Spesielt motorrommet har eg en del planer for :-)

Har sett litt på innsugs manifolden fra racer x, men det blir ikke nå i første omgang! :p
 #439686  av Zepticon
 
vegardsandvik skrev:men det blir ikke nå i første omgang! :p
Insugsmanifolden BURDE være i første omgang. Nytter ikke med mongosvær turbo når den må blåse lufta igjennom et sugerør :)