TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kawa grønn mr2 prosjekt. 800hk

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443470  av vegardsandvik
 
Nei men har hørt om den! Har den prosjekttråd her inne? :)
 #443496  av vegardsandvik
 
Takk :D såg temmelig heftig ut! Rå bil!

Ser nå at racer x har laget fester for gen 3 spjeldhus, mens eg har gen 2. Var breiere fester på gen2. Så får bare bestille nytt, eller er dette noe noen her ikke har til overs? :)
 #443500  av 3rlend
 
Skal du ikke oppgradere spjeldjuset? Vil tro det orginale struper rimelig greit på den effekten :p
 #443505  av vegardsandvik
 
Jo det skal eg. Har ett oppgradert, usikker på hvilket merke som eg fikk med motoren når eg kjøpte den, er den som altså ikke passer :p
 #443565  av vegardsandvik
 
Noen som vet hvor jeg får tak i oppgradert spjeldhus til gen 3? Googler det men finner bare universale og tvilsomme sider...
 #443595  av vegardsandvik
 
Ja men der må det bestilles som ett tillegg hvis du bestiller innsugs manifolden. Har sendt Mail til de men er ikke alltid de er like flink til å svare... :(
 #444107  av vegardsandvik
 
Da har det skjedd litt siden sist! Nye motoren er nå satt i og må innrømme det at jeg syns det såg temmelig bra ut med topp montert turbo :D var litt mer arbeid enn forventet å få på motoren og festene når eg var åleine, men fikk heldigvis en kompis med meg på slutten!
Turboen er ikke montert, bare satt den oppå får å se hvordan det ble seende ut :-)
ATS cv joint er montert og komt på nå, der ble virkelig sinnet og tålmodigheten satt på prøve!!
image.jpg
image.jpg (222.24 kiB) Vist 2421 ganger
image.jpg
image.jpg (328.99 kiB) Vist 2421 ganger
 #444869  av vegardsandvik
 
Har skjedd ganske lite etter dette pga ferie og lageret på jobben som eg skrur på har vært opptatt. Driver litt med småplukk arbeid. Må F.eks kappe av utgangen til wastegate og endre vinkelen på den. Vetsje om man ser det så tydelig på første bilde les turboen på men man får ihvertfall ikke plass til en halv wastegate en gang. Dårlig tilpasning av racer x.
Må også kappe av overføringen fra downpipe til eksos pga den nye downpipen har 2 bolts overgang mens eksos har 3!
 #448166  av toypartsbergen
 
er du på gang nå? må få den på veien snart nå....