TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kawa grønn mr2 prosjekt. 800hk

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #440839  av vegardsandvik
 
Ingen som vet? :shock:
 #440844  av ArildM
 
Er vel bare å skjøte på eller å kjøpe en som er lengre? :)
Får verdens lengste gasswire på en slik bil da :lol:
 #440895  av vegardsandvik
 
Når jeg såg litt nærmere på det så tror jeg kanskje det skal gå! Hadde visst en del å gå på :D

Største problemet nå er at jeg testet positivt på kyssesyken idag :( er altfor rastløs til å være mer sengeliggende nå!
 #440907  av vegardsandvik
 
Har gitt høye forventninger her! :lol:
http://www.sviddgummi.no/68526/dagens-bilde-01-04-2014/

Gleder meg SÅ mye til å få pakken fra racer x som eg blakket meg totalt på!
 #441415  av stianøverland
 
Oioi :-) måtte innom her igjen nå som jeg har fått meg toyota igjen.

Detta blir gromt :-) sats på 98 blyfri og 1 eller 2 aeromotive a1000 pumper.

E85 er bare pes sålenge du skal ha den på veien :)
Hva skjer med den gte motoren som stod i ? :)
 #441531  av vegardsandvik
 
Satser på at dette blir bra! :D Blir å se hvordan dette fungerer i år så får forbedringer/endringer komme fremover :-)

Har fått på walbro 485 pumpe! Vil no tro det skal holde også? Det blir E85 :p
Nå har eg ventet i ca 6 uker på delene fra racer x. De burde nå klare å lage de delene på kortere tid! Har oversize på omtrent alt av kjøling, intercooler, innsugsmanifold osv. Bedre å investere i noe man VET holder når man først skal bygge :-)

Gte motoren blir stående med det som er igjen av den. Tar jo de fleste motorfester, dynamo, girkassen, startmotor, ledninger og kontakter. :-)

Hvilken bil har du handlet nå da? :D
 #442305  av vegardsandvik
 
Jeg ser det er færre forskjellige typer kontakter på 3.gen bane motoren. Holder på med å hive over ledningsnettet nå men ser jo at det blir noen løskontakter rundtom. Noen som har gjort dette før? Kommer jeg ikke til å få en hau med feilkoder?

En liten oppdatering: jeg har nå ventet ca. 10 uker på alle delene fra racer x. Begynner å bli rimelig lei nå! De var tom
For wastegate der eg bestilte det ifra, men den og turboen var komt til tollen i Sverige forrige uke så kan umulig være så langt unna nå. Rekker ikke gatebiltreffet på Våler til helgen heller nå :(

Når delene kommer så gjenstår det bare å montere de og begynne på montering av datasprut. Noen som har noe veiledning/tips der? Aldri gjort det før...
 #442306  av donk2k
 
Tips til montering av datasprut:
Les bruksanvisning/manual NØYE.
Les også på electromotive forumet og gjerne andre datasprut forumer. Kan tenkes det tar noen timer å sette seg inn i alt sammen. Da får du også svar på dette med de kontaktene du har tilovers osv.

Hvis det blir for vrient leverer du evt bilen til noen som kan.
 #442307  av vegardsandvik
 
Okey! Har du vært borti electromotive sprut før? Bra greier?
Skal ha med meg en som har gjort det før, men det er jo greit å kunne litt selv om det på forhånd også!
Får bare ta å lese meg opp frem til delene kommer :-)
 #443461  av vegardsandvik
 
Da har det endelig begynt å skje ting etter 17 ukers ventetid på deler fra racer x!
Det som nå er komt er: fuelrail, dyser(2000cc), downpipe, intercooler for bagasjerom, innsugs manifold for bagasjerom, alle rør som er ferdig tilpasset fra turbo-ic-innsug, eksos. Alt dette fra racer x. TB70 turbo og 60mm wastegate kom også denne uken, sendt fra turbobanditen i Sverige. Turbo er 650-850hk. Walbro 400lh er montert!
image.jpg
image.jpg (649.42 kiB) Vist 2306 ganger
image.jpg
image.jpg (885.84 kiB) Vist 2306 ganger
image.jpg
image.jpg (873.35 kiB) Vist 2306 ganger
image.jpg
image.jpg (997.65 kiB) Vist 2306 ganger
image.jpg
image.jpg (498.99 kiB) Vist 2306 ganger
 #443462  av vegardsandvik
 
image.jpg
image.jpg (815.83 kiB) Vist 2306 ganger
image.jpg
image.jpg (715.93 kiB) Vist 2306 ganger
 #443464  av vegardsandvik
 
Nei blir veldig lite praktisk, men men! Får det igjen på funfactor'en :-D
En kompis av meg har forresten snakket med toyparts her i Bergen. De skal ta mapping benking og montering av datasprut!