Kan bli spennende det her.
Fått vært hos biltilsynet da?
Fått vært hos biltilsynet da?
-91 MR2 helt original, jeg lover...
-Div annet...
-Div annet...
lasse skrev:Kan bli spennende det her.Ja, det har eg helt glemt å si noe om. Var inne fredagen.... Gikk forsåvidt greit helt til de fant turboen! Hehe men var heldig med de som tok tekniske kontrollen, var faktisk veldig grei! Han sa enkelt og greit at han gidde en god faen i kor mye hk motoren hadde så lenge bilen var orginal med turbo og var i kjørbar stand! Fikk forresten skryt over hvor bra stand bilen var i og at den var 100% rustfri! Det er jo alltid kjekt å høre eneste han satt fingen på var xenon lys, feil motor, og en jordigsfeil på ene bremselyset som fungerte heeelt fint dagen før.
Fått vært hos biltilsynet da?
lasse skrev:Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?Ja det passer. Veit det fordi jeg bruker turbomanifold på min 3sge topp..
lasse skrev:Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?Akkurat dette har jeg lurt på før, er det mulig å kjapt bygge om fra turbo til ikke turbo? I så fall er jo dette enklere enn å bytte hele motoren.
ArildM skrev:Tror ikke hjernene går overens. (Luftmengdemåler på 3sgte (2.gen) og ikke på 3sge) + sikkert en del ledninger som er flyttet litt på osv.lasse skrev:Ellers burde vel en 2gen 3sge eksosmanifold passe på gte toppen? Kan kanskje jukse det til med å vise bilen med gti manifold og eksos?Akkurat dette har jeg lurt på før, er det mulig å kjapt bygge om fra turbo til ikke turbo? I så fall er jo dette enklere enn å bytte hele motoren.
Må man bytte ut hjernen også? Evt er ledningsnettet det samme sånn at man bare kan bytte hjerne?
ArildM skrev:Ooops Inn i løvens hule for å si det slik.Nei, det har alltid vært en gti på papiret! dette fikser eg! Bare bli kjappest mulig ferdig med det styret det så eg får bygd ferdig bilen til sommerem!
Jaja, dette fikser du
SÃ¥ denne er ikke godkjent trubobil den heller?
vegardsandvik skrev:Svarte deg :p hehe!3rlend skrev:dette her blir frekt!Jo, det var derfor eg kontaktet de som laget akkurat denne motoren og hørte på deres anbefalinger. Det var ingen problem å ta ut 800hk+, men det var da en viss fare for at blokken kunne sprekke for det hadde han opplevd før. Så han anbefalte 600-650hk, det skulle ikke være noe problem
uten å ha egen erfaring, er ikke 3s blokka noe skjør og sprekker "lett" oppe ved slik effekt?
Vil og tro at bilen får minst like gode rundetider på 650hk kontra 800!
vegardsandvik skrev:men det blir ikke nå i første omgang! :pInsugsmanifolden BURDE være i første omgang. Nytter ikke med mongosvær turbo når den må blåse lufta igjennom et sugerør