TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Leigd ut leiligheten vÃ¥r, gÃ¥r nÃ¥ til tvangssalg...

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #439539  av ArildM
 
Husk bare å skriv en kontrakt og få gjort ting skikkelig nå da, det gjelder omså det er din nærmeste familie eller beste venn :)
 #439571  av inzane2012
 
problemet ligger i det, at i følge politiet, så er det ikke ulovlig å ikke betale husleia med mindre du kan bevise at personen ikke noen gang hadde tenkt å betale den til å begynne med, og at du klarer å bevise at personen har hatt som intensjon fra starten av å svindle deg. Og det er såppas vanskelig at politiet i 99% av tilfellene henlegger slike saker. Men det en evt advokat kanskje kunne fått gjort hadde vert å fått ugyldiggjort tvanssalget pga manglendes informasjon fra Boivest til å begynne med.

Menmen, nå ringte det enda ei dame som var interessert i leiligheten vår idag, og detta er mora til en jeg kjenner godt så ho blir ENDA lettere å spore opp om ho ikke skulle gjøre opp for seg :) så da ser det vertfall ut som jeg slipper å betale for mer enn di 4 månene han kuken skylder fra før av.
 #439574  av FireWalk
 
Håpløst at det skal være så lett å snike seg unna her i landet. Man kan stjele, svindle og bedra og lovlydige folk sitter igjen i saksa gang på gang. Det lønner seg å være kriminell :\
Ja, jeg vil faktisk kalle det kriminelt! Når man skriver under på en kontrakt at man skal betale x antall tusen i måneden i leie + fellesutgifter og man ikke betaler fellesutgiftene, da har man jo begått et kontraktbrudd? Skulle da tro det var nok. Skjønner ikke at intensjonen skal være gjeldende?
Om du har bestemt deg for å svindle fra dag en eller om du bare har vært lat og ikke giddet og bry deg så har du jo fremdeles svindlet...

Det hadde neppe vært det samme om det var NAV det gjaldt. Om noen som gikk på dagpenger begynte å jobbe i tillegg og lot være å rapportere til NAV at de har arbeidet så er det jo uansett svindel, om de hadde til hensikt å svindle eller om de bare ikke gadd å si ifra om at de hadde jobbet.. spiller da ingen rolle. Svindel er svindel. :\

Men som vanlig mann i gata er det aldri noe hjelp å få desverre... :\ Får bare håpe det ordner seg på et vis!
Du kan jo høre med konfliktrådet? De kan jo kalle inn begge parter til megling, så kan man kanskje få en ordning.. lage såpass med styr at han kanskje bare til slutt gjør opp for seg for å få slutt på alt bråket. VIktigste er å ikke gi opp!
 #439588  av inzane2012
 
Vi skal sende ett brev til styreleder i borettslaget og be om vertfall å få utsettelse til vi får undersøkt det litt mer.
Har vertfall lært hva jeg IKKE skal gjøre neste gang jeg skal leie ut, og det er å ikke stole på noen :P
 #439593  av David
 
inzane2012 skrev: Noen ganger har det å vere klubbleder noen store bakdeler... og den tråden di refererer til, er ikke slettet, den er bare låst siden du og motparten har fått sagt det dere ville.
Jeg har ingen problem med å legge ut alt det jeg har av personlig opplysninger om han her fordi i motsettning til deg david, så må jeg betale 20.000kr selv nå for å unngå ett potensielt tap på opp mot 100.000kr og store betalingsannmerkninger, mens du i din sak inne betalte ikke ett rødt øre før du fant det for godt å legge ut fullt navn og adresse på ett klubbmelden.

angående den saken så, nei. jeg har ikke fått sagt det jeg ville - når det jeg har skrivd ikke er tilgjengelig informasjon for andre med potensiale for å bli lurt igjen.
men, jeg har gjort min jobb. og jeg har ikke tenkt å bruke så mye mer tid på å mase på andre for å tro ditt eller tro datt.
om man er så naiv og godtruende til svindlere, så er det jo nesten så man begynner å lure på om enkelte må bli lurt selv, før man klarer å tenke på egenhånd.

- slik som deg i denne saken her. kreft ditt eller kreft datt, det spiller ingen rolle om han er deppa, døende eller dau.
han har satt deg i en uønsket situasjon.

en person som er i stand til å gjøre slikt, fordi han er "deppa", etter at han ifølge deg(som jeg ikke tar stilling til, siden det ikke fins noe fotobevis)har gjort det samme i tidligere leieforhold. vil med stor antagelighet gjøre det igjen.

får håpe det ikke er noen andre utleiere som hadde syns det hadde vært kjekt å vite hvem de ikke skal leie ut til da.
 #439759  av inzane2012
 
siste oppdatering her. Fikk en hyggelig kar til å kikke på leiligheta på torsdag. Kjenner han "godt" da vi er oppvoskt i samme byggefelt her i bygda, så han kommer til helga for å skrive under på kontrakten. Er han like stabil med meg som han har vert med sin forrige utleier, så blir han å leie den i vertfall 8 år fremover :)
 #439764  av Inz4ne
 
SÃ¥ bra at alt ordner seg da :)
 #439806  av inzane2012
 
både ja og nei... Tvangssalget er utsatt med en mnd i påvente om han løken som leigde faktisk betaler det han skylder noe han har lovd å gjøre, men jeg har ikke noe tro på at han kommer til å gjøre det. BOiVEST gir fullstendig faen og mener di har alt på sitt tørre og nekter å høre på noe jeg sier. Så det ender nok med at jeg må betale det av egen lomme før saken blir sendt over til retten og jeg må betale enda mer mtp saksomkostninger osv...