TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyotapartscheap.com - Noen erfaringer?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #439552  av FireWalk
 
Jeg bare lurte på om det er noen som har noen erfaringer med toyotapartscheap.com ? Jeg ser de er en del billigere enn forhandler her hjemme, selv med moms og frakt sparer man litt. Jo mer man bestiller jo mer sparer man. Men er det noen som har noen erfaringer?

Jeg skal bestille en del og har brukt toyodiy.com for å finne frem dele nr osv, men er som alltid litt skeptisk til å legge igjen masse penger hos en utenlandsk nettbutikk jeg ikke vet noe om. Hadde følt meg litt tryggere om noen kunne anbefalt den. På Ebay leser jeg alltid tilbakemeldingene fra kunder før jeg eventuelt bestiller noe. Men det blir litt vanskelig med en slik side. :)

Har søkt litt rundt på forumet her men har ikke funnet så mye ang denne butikken foruten at den eksisterer og er rimelig.

Noen som vet om prisene der er inkludert amrikansk moms eller uten? Hvordan er reglene her egentlig? Vil man måtte betale både amerikansk moms + norsk moms når man bestiller deler der, eller trekker de fra amerikansk moms når de sender?
 #439572  av inzane2012
 
så lenge du bruker VISA eller Paypal burde det vel ikke vere noe problem da begge disse vil kunne refundere evt tapte penger som følge av svindel vel? Paypal er vel kanskje det tryggeste isåfall så slipper du å oppgi kort nr og sånt :)

Men sjekk opp på utenlandske toyota forum om info der :) finner sikkert mer da :) mr2oc.com er kanskje ett godt sted å begynne :)
 #439575  av FireWalk
 
Jeg gjorde et søk der men fant ikke noe spesielt.
Tenkte uansett å høre om det var noen her som hadde handlet der, siden det blir litt annerledes å få det sendt fra utlandet. Tenkte å høre hvordan de var å ha med å gjøre, om det tok lang tid med frakt, om det var 100% orginale deler osv osv :)

Ser de krever paypal ved bruk av ordrer over 100 usd. Paypal protection program gjelder vel kun når du handler på Ebay? siden det er ebay som eier paypal.

Uansett, er ikke spesielt redd for å bli svindlet :) Tenkte mer på om de var raske å sendef, om det var fornuftig pakket inn, papirer og om delene var 100% orginale (har sett andre steder hvor påståtte OEM deler egentlig er replika deler).

Det var jo en ganske saftig forskjell i pris! SÅ blir uansett å legge inn en bestilling tenker jeg. Mange tusen å spare! :)
 #439589  av inzane2012
 
Har aldri brukt paypal så det vet jeg ikke, men om du mistenker svindelforsøk etter du har betalt, så må vel paypal kunne stoppe overføringen og refundere pengene til deg vel?
 #439591  av ArildM
 
Paypal gjelder uansett om du har kjøpt ting på Ebay eller ikke, har prøvd det før og man får tilbake pengene om selger ikke gjør opp for seg :)
 #439594  av David
 
skal jo være obs på at det er ofte forskjell på deler på amerikansk/japansk og europeisk bil. selv biler levert i norge har ofte forskjellige revisjoner av delene. så vær klar over hva du bestiller.

har aldri handlet derifra, så har ingen erfaring.
visa er problem å få refundert, det tryggeste skal visstnok være mastercard, da det er banken sine penger som evt. forsvinner.
paypal er ofte problem å få refundert. selv på ebay.

aldri amerikansk tax når du får det sendt til utland.
husk fortollingsgebyr når du regner på pris.
 #439623  av FireWalk
 
David skrev:skal jo være obs på at det er ofte forskjell på deler på amerikansk/japansk og europeisk bil. selv biler levert i norge har ofte forskjellige revisjoner av delene. så vær klar over hva du bestiller.

har aldri handlet derifra, så har ingen erfaring.
visa er problem å få refundert, det tryggeste skal visstnok være mastercard, da det er banken sine penger som evt. forsvinner.
paypal er ofte problem å få refundert. selv på ebay.

aldri amerikansk tax når du får det sendt til utland.
husk fortollingsgebyr når du regner på pris.
Tror jeg bare skal bestille. Var såpass mye prisforskjell. Bilen min er importert fra USA så den er jo amerikansk. :)
Dumt det ikke finnes noen slike sider fra Japan, hadde vel vært det billigste men noe slikt har jeg ikke funnet enda i så fall.
 #439629  av Makk
 
Www.twosrus.com er for meg det desidert beste. Utrolig hjelpsomme om du må ha noe. Ivertfall for meg... peiling hadde dem også da jeg holdt på og bestille feil en gang :)

sist gang la jeg 10.000 i deler fra dem ( noe som hadde kostet 30 lett her) alt kom kjempefort å dem bruker usps priority så det er forsikra å alt med sporing både i USA og Norge.
 #439706  av FireWalk
 
donk2k skrev:Sjekk her.. http://www.amayama.com/

Ofte meget billig og jeg har god erfaring derifra.
Meget billig må jeg si! Vurderer denne. Ble litt forvirret over måten de viser prisingen på. Der er som regel 3 alternativer og på de fleste står det "delay 35%" osv.. nesten ingen står som "available".

Siden du har handlet der før: hvor lang tid tok det før du fikk varene? vurderer å legge inn en bestilling der. :)
 #439785  av FireWalk
 
donk2k skrev:De kom ganske fort (ca 14dager) enda det sto det var delay på mer enn det..
Jeg la inn en bestilling på søndag. Ca 30 forskjellige deler (masse lager, tetninger, muttere osv). Dette ble delt opp i to forskjellige inquries og nå har jeg fått opp noe på "accepted orders" også mulighet til å kjøpe dette, "buy now" står det under. Men det er bare 10 deler ?
Du har vel ikke tilfeldigvis peil på om det kun er de 10 delene de får tak i og dermed kun de 10 jeg kan kjøpe? eller om resten vil bli sendt senere?
 #439787  av FireWalk
 
Var helt sinnsyke priser da. Frakten på den første forsendelsen min kom på 17 dollar. Og det var flyfrakt! :)

Men må si det stod veldig lite om nøyaktig hvordan det foregår. Det lar jo mye være opp til fantasien. Men slik jeg tror det må være er at de sender først en forsendelse med de delene de fikk tak i lokalt med en gang. Resten må de sikkert få tilsendt, også sendes dette når de har fått tak i alt.

Det er slik jeg TROR det må fungere da. Siden det ikke stod noe om nøyaktig hvordan dette fungerer. men siden bare 10 av mine 30 bestilte deler er sendt kan det jo ikke være så mye annet. Det kan da ikke være slik at resten "ikke" blir sendt pga de ikke får tak i det. Da hadde jeg jo blitt kontaktet og gitt beskjed om det vil jeg tro. :)
 #439900  av FireWalk
 
Ordren ble delt opp ja. Men faaaen detta ble jo dyrt :\
Dersom du bestiller deler de får tak i fra UAE (united Arab emirates) så blir det billig. Veldig billig. Men så viser det seg at siden disse bilene er så gamle og deler ikke lages lenger (?) så er det ikke like lett å få tak i deler over alt. Så jeg måtte få tak i delene fra japan istedet og der var det fryktelig dyrt! Jeg trodde japan var billig?
Viste seg å være tre ganger dyrere fra japan. Sammenlignet med Toyotapartscheap som er USA basert og prisene der var faktisk halvparten av hva de var fra japan. Eksampel: Et veivlager koster 30.30 dollar fra USA og 22.02 fra Japan.. Oljepumpe koster 154 dollar fra USA og 225 fra Japan.. Altså en ganske markant prisforskjell!

Det ble totalt nesten 800 dollar fra Japan for de resterende delene og det syntes jeg ble litt drøyt, så jeg skal forsøke å legge inn en ordre på Toyotapartscheap.com istedet for de resterende delene så burde jeg spare noen hundre dollar.

Trodde ting fra Asia alltid var billigst men der tok jeg visst feil. Ironisk nok er det vel der delene lages og kommer fra i utgangspunktet også.

Men så igjen, Olje kommer jo (iallefall noe av den) fra Norge og her er det jo likevel svindyrt. :P