I januar ble jeg eier av en nydelig Lexus is200.
Bilen er en dønn original 1999 modell som har rullet 220,000 km. Kjøpte den av en tidligere Toyota verkstedsmester, og da jeg henta den heisa vi opp bilen, og jeg fikk kikka under. Det ble skifta olje på diff, kasse, motor etc. I samme slengen ble lenkearmer foran skifta, så bilen skulle være i tipp topp stand da jeg overtok den. Synes jeg gjorde en god handel. Kjøpte den for 50k.

Fikk med litt forskjellig snacks på kjøpet, 3" eksos, xenon kitt, monteringssett for 2-din enhet, verkstedsmanualer, div styling etc.
Perfekt bil til mitt bruk. Behagelig å kjøre, greit forbruk og helt OK plass.
Har litt tenningsproblemer for tiden, ellers er jeg kjempefornøyd med bilen så langt. Her om dagen startet check engine og antispinn symbolet å blinke. Alle symptomer på feiltenning er der. Motoren svivet definitivt ikke på alle sylindrene. Ujevn gange, vibrasjoner, tap av kraft, og det luktet bensin når den gikk på tomgang. Har i første omgang hatt kondensfjerner på tanken, sjekka og rensa plugger og ledninger, dysene, luftfilter, spjeldhus etc. Gjorde en reset på hjernen, men etter en stund begynte lysene å blinke igjen.
Gjorde en OBDII diagnose test på bilen og fikk følgende resultat:
Fault log report generated by Torque for Android
=================================================
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
Regner med det er coilene som streiker? Synes det er litt rart at 3 av dem plutselig skulle ryke samtidig? Skal prøve å bytte om på coilene og gjøre en ny diagnose. Om de andre sylindrene påvirkes må jeg vel kunne konkludere med at coilene er årsaken. Registerskift ble gjort i november i fjor.
Ellers går jeg bare og venter på sommeren. Tenkte å skaffe meg nye 18" felger til den, nærmere bestemt disse:

TSW Jerez. Får kjøpt disse fra England via ebay. Blir litt i frakt og moms, men slik jeg ser det blir det likevel billigere enn å kjøpe felgene i Norge. Tenkte å gå opp til 18", og sette på 225/40 dekk både foran og bak. Regner med jeg må endre cambervinkel for å få dette til? Blir spennende å se.
Smekker opp til flere bilder etterhvert.
Bilen er en dønn original 1999 modell som har rullet 220,000 km. Kjøpte den av en tidligere Toyota verkstedsmester, og da jeg henta den heisa vi opp bilen, og jeg fikk kikka under. Det ble skifta olje på diff, kasse, motor etc. I samme slengen ble lenkearmer foran skifta, så bilen skulle være i tipp topp stand da jeg overtok den. Synes jeg gjorde en god handel. Kjøpte den for 50k.

Fikk med litt forskjellig snacks på kjøpet, 3" eksos, xenon kitt, monteringssett for 2-din enhet, verkstedsmanualer, div styling etc.
Perfekt bil til mitt bruk. Behagelig å kjøre, greit forbruk og helt OK plass.
Har litt tenningsproblemer for tiden, ellers er jeg kjempefornøyd med bilen så langt. Her om dagen startet check engine og antispinn symbolet å blinke. Alle symptomer på feiltenning er der. Motoren svivet definitivt ikke på alle sylindrene. Ujevn gange, vibrasjoner, tap av kraft, og det luktet bensin når den gikk på tomgang. Har i første omgang hatt kondensfjerner på tanken, sjekka og rensa plugger og ledninger, dysene, luftfilter, spjeldhus etc. Gjorde en reset på hjernen, men etter en stund begynte lysene å blinke igjen.
Gjorde en OBDII diagnose test på bilen og fikk følgende resultat:
Fault log report generated by Torque for Android
=================================================
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
Regner med det er coilene som streiker? Synes det er litt rart at 3 av dem plutselig skulle ryke samtidig? Skal prøve å bytte om på coilene og gjøre en ny diagnose. Om de andre sylindrene påvirkes må jeg vel kunne konkludere med at coilene er årsaken. Registerskift ble gjort i november i fjor.
Ellers går jeg bare og venter på sommeren. Tenkte å skaffe meg nye 18" felger til den, nærmere bestemt disse:

TSW Jerez. Får kjøpt disse fra England via ebay. Blir litt i frakt og moms, men slik jeg ser det blir det likevel billigere enn å kjøpe felgene i Norge. Tenkte å gå opp til 18", og sette på 225/40 dekk både foran og bak. Regner med jeg må endre cambervinkel for å få dette til? Blir spennende å se.
Smekker opp til flere bilder etterhvert.
Sist redigert av Phinex den 17 okt 2015 22:36, redigert 7 ganger totalt.
(x) '86 Ae82 Toyota Corolla GT
(x) '89 At160 Toyota Celica GTi
(x) '86 St162 Toyota Celica GT
(x) '96 Peugeot 306 XR 1,8
'99 Lexus IS200
'01 Lexus IS200
(x) '89 At160 Toyota Celica GTi
(x) '86 St162 Toyota Celica GT
(x) '96 Peugeot 306 XR 1,8
'99 Lexus IS200
'01 Lexus IS200